Fitness Seller

1 Events dag + 2 Full body dagen

Bezoekers in dit topic

johnyyy

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 nov 2011
Berichten
2.562
Waardering
790
Lengte
1m85
Massa
90kg
Toevallig meerdere mensen hier, die wegens tijdgebrek maar 3x p week kennen trainen en toch een events dag willen hebben?
Heb ff een schema op gesteld voor als ik dadelijk maar 3 dagen ken trainen per week, en wil het toch zo volledig mogelijk doen met niet al te veel oefeningen.

Wat feedback hier en daar zou fijn zijn.

Schema:

Zondag: (events)
Logpress
Deadlift
Farmers/Yoke
Tire/Stones
Misschien nog Car pull of Weight for height

Woensdag:
Squat 5x5
Militiry Press 5x5
Incline Dumbell Press 3x8
Bor/Dumbbell Row 3x8
Calf Raises

Vrijdag:
Front Squat 3x5
Bench Press 5x5
Chin up 3x5
Leg Curl 3x8
Face Pull 3x15

Sets en herh, is maar ff grofweg wat ik in gedachte had.

Of zou het misschien verstandiger zijn om bvb 1 events dag en 1 ub en 1 lb te doen?

Groeten John
 
77x bekeken en niemand ervan een mening of op of aanmerkingen?
 
Ik had willen reageren en zeggen misschien is het een idee om de events te verweven in je gym dagen maar wou eerst andere meningen afwachten :P
 
Ik zou 'm zelf zo laten staan en geen ub/lb te pakken.
Persoonlijk zou ik op 1 dag wel wat extra volume werk d'r bij pakken voor extra spiermassa na zware powersets, maar dat is persoonlijke voorkeur. En misschien wat zerchersquats ipv frontsquats alleen.
 
Ik had willen reageren en zeggen misschien is het een idee om de events te verweven in je gym dagen maar wou eerst andere meningen afwachten :P
Ja, daar had ik ook al aan zitten denken, maar ik moet natuurlijk ergens beginnen met het opstellen ervan. Events heb ik nu wel 2 dagen rust na events dag en is op een wedstrijd natuurlijk ook alles op 1 dag gepland.
Ik zou 'm zelf zo laten staan en geen ub/lb te pakken. Persoonlijk zou ik op 1 dag wel wat extra volume werk d'r bij pakken voor extra spiermassa na zware powersets, maar dat is persoonlijke voorkeur. En misschien wat zerchersquats ipv frontsquats alleen.
Ik had nog nooit van die Squat gehoord, en heb hem even opgezoekt.
Is idd een goede optie! Ik wil sowieso sommigen dingen na loop van tijd gaan wisselen, bvb gewone Squat/box Squat, Front squat/Zercher squat, en Bench press/Pauzed bench en zo nog wat meer oefeningen, maar ik moet eventjes ergens beginnen met een opzet, maar in jou ogen ziet het er dan nog niet zo verkeerd en redelijk compleet uit?
Wat je zegt over extra oefeningen ben ik het mee eens, maar ik wilde sowieso eventjes kijken wat me herstel doet en toch de belangrijkste oefeningen erin hebben.
Vanuit de basis kan ik verder dingen toevoegen en af en toe wat oefeningen wisselen.

Verder nog gekke dingen die ik wel of juist niet zou moeten doen? Of gewoon ff zo laten en ermee aan de slag gaan in de Gymm..
 
De Zercher squat dacht ik aan vanwege de stones die lijkt mij persoonlijk meer relevant. Vandaar. (ps onderste deel van de move dan.... omhoog komen met een lekker gewicht op je armen)

Extra oefeningen niet persee, maar enkele bestaande oefeningen uitbreiden met wat massa werk. Enige punt daarbij is wel dat je balans vindt voor goed herstel voor je volgende trainingen. Extra spiermassa is imo iig wel goed voor weer extra krachtontwikkeling.

Voor andere wellicht betere aanvullingen kan je beter wat ervaren strongmen reacties afwachten. Ik ben daar niet echt mee bezig dus een perfectie in je trainingsysteem kan ik je niet brengen.

anyway succes, go for it!
 
Drie keer in de week is wel serieus weinig als je ook al die events er nog in wilt proppen.
Ik zou persoonlijk de reguliere squat en deadlift nooit droppen, en ook zeker niet om de week gaan doen ofzo.
Benchpress kun je imo eruit halen als strongman en vervangen voor meer overhead werk of misschien een close grip bench ofzo.

Leg curl en calf raises en dat soort dingen kun je allemaal doen als je tijd hebt maar ik zou dan eerder kiezen voor nog een deadlift variant en een squat variant erbij, bijv stiff legged dl's of front squats/paused squats ofzo
 
De Zercher squat dacht ik aan vanwege de stones die lijkt mij persoonlijk meer relevant. Vandaar. (ps onderste deel van de move dan.... omhoog komen met een lekker gewicht op je armen) Extra oefeningen niet persee, maar enkele bestaande oefeningen uitbreiden met wat massa werk. Enige punt daarbij is wel dat je balans vindt voor goed herstel voor je volgende trainingen. Extra spiermassa is imo iig wel goed voor weer extra krachtontwikkeling. Voor andere wellicht betere aanvullingen kan je beter wat ervaren strongmen reacties afwachten. Ik ben daar niet echt mee bezig dus een perfectie in je trainingsysteem kan ik je niet brengen. anyway succes, go for it!
Thanks!
Drie keer in de week is wel serieus weinig als je ook al die events er nog in wilt proppen. Ik zou persoonlijk de reguliere squat en deadlift nooit droppen, en ook zeker niet om de week gaan doen ofzo. Benchpress kun je imo eruit halen als strongman en vervangen voor meer overhead werk of misschien een close grip bench ofzo. Leg curl en calf raises en dat soort dingen kun je allemaal doen als je tijd hebt maar ik zou dan eerder kiezen voor nog een deadlift variant en een squat variant erbij, bijv stiff legged dl's of front squats/paused squats ofzo
Bedankt Tymboo!, zal tegen die tijd eventjes afwachten hoe het gaat lopen, en ook ivb herstel wat bij mij toch al lastig is aangezien ik geregeld 12 uur per dag moet werken en zwaar werk heb.

Het is niet zo dat ik Events bij de rest doe, het is zo dat Events mijn belangrijkste trainingsdag dag en dat de rest een aanvulling daarvan is.
Maar goed, bedankt voor je info!

Als er toevallig nog iemand meeleest die er weer anders over denkt, reactie is welkom! Het is niet voor niks dat ik het aan jullie juist vraag.

Gr
 
Heb je thuis niet een plekje voor een simpel squatrek? Ik heb het ook weleens te druk met mijn gezin en werk, !maar ik kan altijd even terugvallen op een training thuis.
 
Heb je thuis niet een plekje voor een simpel squatrek? Ik heb het ook weleens te druk met mijn gezin en werk, !maar ik kan altijd even terugvallen op een training thuis.
Ik zal echt niet de enige zijn die maar 3x p week zou gaan kennen trainen.
Er zijn genoeg powerlift schema`s of andere schema`s voor 3xper week.

Een Events dag vind ik persoonlijk een heel stuk zwaarder als een zware training, onderschat dat niet.
Dus denk niet dat het op die extra squat oefeningen aan gaat komen of niet.. Aangezien een squat voor een strongman ook nog niet eens zo belangrijk is als bvb zijn deadlift of Ohp.
 
3x weeks schema inclusief events zou ik zo indelen:

dag 1 Events

dag 2 UB - eventueel inclusief loglift anders MP

Dag 3 LB - deadlift squat + assistence

Ergens nog wat core werk en klaar! hangt er ook wel vanaf waar je aandacht aan wilt vestigen maar de basis zal zo het beste tot zijn recht komen.
 
Back
Naar boven