XXL Nutrition

1 jaar bezig!

Bezoekers in dit topic

Gilfit

Novice
Lid geworden
3 mrt 2016
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
73kg
Vetpercentage
11%
Beste mensen,

ik ben nu ongeveer 1 jaar serieus hard aan het trainen samen met een sportmaatje van me. Hij traint al zeker 3-4 jaar en ik nu dus een jaar maar ik zie eigenlijk geen verschil met toen ik begon. Ook niet echt op fotos. Ik werk in de horeca dus misschien is dat een issue maar wil even weten waardoor dit kan komen.

het komt in ieder geval niet door de training zelf. Ik train echt vol echt heb ook vaak genoeg spierpijn. wissel af en toe van oefeningen en ga tot mijn max. ik train ongeveer 1 uur en 15 minuten zonder praatjes en grapjes. gewoon trainen!

ik ben 190 cm en 77 kilo. Dit moet natuurlijk meer worden maar dat vind ik nogal lastig aangezien ik rond de 1200 calorieen verbrand elke dag ivm werk.

Zou dit de oplossing zijn tot mijn niet-groei jaar? meer eten?

alle kritiek is mooi meegenomen want ik wil hier wel echt mee door gaan! wil niets liever dan atletisch zijn en lekker sporten.

mijn schema is als volgt:

Maandag borst triceps buik
Dinsdag Rug biceps
Woensdag rust
Donderdag schouders buik
Vrijdag rust
Zaterdag benen
Zondag; afwisselend ene x dag armen andere x rust ( als ik vol armen pak wissel ik dit door met de week erop )

alvast bedankt!!
 
Zou dit de oplossing zijn tot mijn niet-groei jaar? meer eten?

Ja. Met 1m90 en 73 kg mag je zeker wel wat meer broodjes pindakaas naarbinnen werken:o

Ga eens rondneuzen in de voedingssectie. Bereken je onderhoudscalorieën en ga daar 500 kcal boven zitten. Verdeel je macro's deftig:
2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (4 kcal per gram)
minstens 1 gram vet per kg lichaamsgewicht (9 kcal per gram)
de rest vul je op met koolhydraten (4 kcal per gram)

Post je schema in de voedingssectie voor feedback van de leden. En dan als de sodemieter gaan eten eten eten en je compounds beuken. En geduld hebben:).
 
Kun je rijden in een auto zonder benzine?

Dit.

Meer eten en je zult snel genoeg resultaat zien in de spiegel en op de weegschaal. En niet nu bij jezelf denken "maar ik eet heel veel". Vooral met je werk en sporten moet je waarschijnlijk boven de 4000kcal naar binnen krijgen per dag. Hou eens via de app Myfitnesspall een dag bij wat je allemaal eet. Dan zul je gelijk zien dat het veels te weinig is. Voor tips voor maaltijden met veel caloriën moet je even in de voedingssectie kijken
 
je moet gewoon eten gast, 77kg met uw lengte is veel te weinig
 
Natuurlijk meer eten ( maar dat is nu een beetje een open deur intrappen aangezien iedereen dat al zegt)... Zelf valt mij direct je trainingsschema op, probeer een spiergroep vaker in de week te trainen, nu train je alles maar een keer, ga naar minimaal 2 keer... Dit zou je kunnen doen door niet Split te trainen maar bijvoorbeeld 5x5
 
Wat is je leeftijd?
Hoe zwaar was je 1 jaar geleden?
Word je sterker op bijv. squats, deadlifts, bench press, pull-ups en overhead press?
 
Natuurlijk meer eten ( maar dat is nu een beetje een open deur intrappen aangezien iedereen dat al zegt)... Zelf valt mij direct je trainingsschema op, probeer een spiergroep vaker in de week te trainen, nu train je alles maar een keer, ga naar minimaal 2 keer... Dit zou je kunnen doen door niet Split te trainen maar bijvoorbeeld 5x5
Zolang zijn stats nogsteeds onder anorexia vallen, moet er sowieso meer gegeten worden. Als beginner is het niet eens zo relevant wat je doet, als je maar iets doet qua training. Het blijft vallen of staan met voeding.
 
Zolang zijn stats nogsteeds onder anorexia vallen, moet er sowieso meer gegeten worden. Als beginner is het niet eens zo relevant wat je doet, als je maar iets doet qua training. Het blijft vallen of staan met voeding.

Als jij het zegt man :) denk dat het gemiddelde forum lid wel iets meer verstand van zaken heeft over dit soort zaken dan ik, het viel me gewoon op :P
 
Zolang zijn stats nogsteeds onder anorexia vallen, moet er sowieso meer gegeten worden. Als beginner is het niet eens zo relevant wat je doet, als je maar iets doet qua training. Het blijft vallen of staan met voeding.
Dat het niet zo relevant is als noob is betekent niet dat het geen goed idee is alvast wat aan zijn schema te verbeteren ;) jong geleerd oud gedaan enzo
 
Back
Naar boven