XXL Nutrition

1 jaar en 30 kg later

Bezoekers in dit topic

Carrion

Novice
Lid geworden
15 nov 2015
Berichten
7
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
76kg
Okay, ik lees hier op het forum al een hele tijd mee om bij te leren en vond 't na 1 jaar en 3 dagen bezig te zijn met mijn "reis" ook eens mijn verhaal te doen :)

Heel mijn leven ben ik al wat "zwaarder" geweest, maar tegen m'n 14 jaar begon het echt de spuigaten uit te lopen, ik denk dat ik vanaf m'n 16-17 jaar makkelijk al boven de 100 kg aantikte. Uiteindelijk is dit blijven doorgaan tot ik aan m'n uiteindelijke gewicht van 115 kg was aangekomen.

Uiteraard in al die tijd alle klassieke dingen geprobeerd. Een diëtist, allerlei diëten, en dan ging er een 2-3 kg af en die kwam er uiteraard snel weer bij. Uiteraard was dit mijn eigen schuld, niet sporten en wekelijks 2 frieten, een kebab en een hoop frisdrank gekoppeld aan nog een hoop slechte voedingsgewoonte lieten het er redelijk hopeloos uit zien. Ik had me er zelfs al een beetje bij neer gelegd dat ik voor altijd enorm zwaarlijvig zou zijn.

Tot ik vorig jaar, na een lang gesprek met m'n oudere zus, besloot nog 1 alles of niets poging te ondernemen. Ik ben altijd al de enige dikke persoon geweest in de familie en was dat ook beu. Na een hoop overleggen mijn voedingsschema vast gelegd en met een abonnement bij de fitness van mijn neef ging ik aan de slag op 12 november 2014.

Ik besloot om er meteen hard in te vliegen, 5 dagen per week anderhalf uur krachttraining met deftige oefeningen (dus niet standaard alle machines afgaan). Daaraan koppelde ik wat cardio die zich pas in 2015 deftig ging ontwikkelen.

Het verbaasde me wel hoe "makkelijk" ik deze keer van de junkfood en frisdrank weg kon blijven, ik had geen probleem om enkel water te drinken (ook bij het weggaan) waar ik vroeger toch dagelijks een 5 tal pintjes dronk en in het weekend een veelvoud.

Was het dan een strijd die enkel ups kende? Verre van, ik kende soms zeer negatieve momenten waar ik weer eens 3-4 chocolade wafels in 1 keer binnen speelde, maar dit maal kon ik me steeds herpakken om verder te gaan. En vanaf de resultaten zich begonnen te tonen (en ook de complimenten van vrienden, kenissen en familie). Ik bleef verder knokken tot ik vorige donderdag op 12 november 2015, exact 1 jaar later, eindelijk de resultaten naast elkaar kon leggen.

Waar ik vorig jaar nog 115 kg woog voor 1m85 en nooit sportte weeg ik nu 85 kg, fitness ik 5 x per week, loop ik 4 x per week +- 6-7 km en voetbal ik op zaterdag.

Het mooie is dat ik nu soms kan zondigen (natuurlijk nu met nodige kennis en slechts 1 keer om de 2 weken ofzo, qua drinken zelfs 1-2 keer om de 2 maand) maar dit perfect kan inplannen waardoor dit geen negatieve gevolgen heeft voor mijn gewicht.

Nu is de strijd nog lange van gestreden natuurlijk. Nu ligt de focus om m'n lichaam zo strak/sportief mogelijk te krijgen als mogelijk, qua gewicht zou ik er graag nog een 2-3 kg afkrijgen. Vet percentage (gemeten met een professionele elektronische weegschaal) ligt nu rond de 16%. Uiteraard niet 100% accuraat maar het geeft toch een indicatie, dit zou ik graag tot 12-13% krijgen.

En dat was het zo'n beetje :)

Migi 4.jpg na.jpg

Migi 4.jpg


na.jpg
 
Laatst bewerkt:
Top gedaan kerel! Knap dat je zo hebt kunnen doorzetten :)
 
Ow ik had wel een foto verwacht.
 
Knap gedaan, nu door blijven gaan! flexx123 haha eerst zien dan geloven? ;)
 
Neuh maar ik dacht dat ik in post je foto subforum zat:)
 
knap door gezet!
thuis zitten en ongezond eten is ook een leefpatroon, gewenning.
als je zoveel in de sportschool bent, heb je ook geen tijd voor die onzin.
nu zul je het ook niet missen denk ik als je een avond rust hebt.
 
Heel veel foto's van vroeger heb ik niet meer, maar heb een voor en na in de beginpost gezet. Als ik ooit het "lef" krijg upload ik eens een foto zonder t-shirt voor en zonder t-shirt na, daar zie je de proporties een pak feller.
 
Back
Naar boven