Fitness Seller

1 jaar en 6 maand trainen (progressie) 20jaar ! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

chillbeirrr

Novice
Lid geworden
1 jan 2014
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
86kg
Vetpercentage
16%
Hallo,

na nu ondertussen 1 jaar en 6 maand trainen zou ik graag eens horen van anderen horen hoe ik het doe
en jullie opmerkingen horen qua verbetering, dit is mijn eerste topic dus ik hoop dat al het belangrijke dat u moet weten erin staat.

ik vat alles een samen in misschien :

- 20 jaar, 87 kg, 195cm groot, 16% BF
- 3 of 4x per week to the gym : 1uur trainen ( 2 spiergroepen per training )
- rook alle dagen 5 sigaretten
- 2x per week halfuur lopen of touwtjespringen
- ik werk op een bureau en kan voedsel is het niet zo evident om daar youghurt of shakes te drinken..
( graag eventuele tips hiermee )
- ik ben zeker gemotiveerd maar heb veel moeite met mijn eetschema om die op te stellen omdat er zoveel
topics zijn hierover weet ik echt niet zo goed wat er voor mij het beste is..

Graag zou ik dus eventueel hulp hebben voor voeding + nog enkele tips qua spieropbouw..
neem ik de pyramide methode? of beter 4 sets met hetzelfde gewicht ? ook ondervind ik dat mijn armen echt
totaaaaaaaal niet vooruitgaan,

mijn doel is : massa van 100kg, 10% BF , gewoon er gespierder uitzien eigenlijk !

Alvast bedankt en hopend op jullie info !

foto (1).jpg


foto.jpg
 
Je vetpercentage is niet 16%, is lager. En je moet meer eten, als je niet genoeg kcal eet/drinkt ga je niet groeien. Drink desnoods 2-3l melk per dag extra bij wat je eet.(niet meteen 3l)
 
Je vetpercentage is niet 16%, is lager. En je moet meer eten, als je niet genoeg kcal eet/drinkt ga je niet groeien. Drink desnoods 2-3l melk per dag extra bij wat je eet.(niet meteen 3l)


alvast een goeie tip !
 
Methode die ik zelf prettig vind qua trainen is eerst 2 sets licht opwarmen (circa 50% van het gewicht dat je erna pakt) en daarna 4 werksets. Vóór elke set schat je in met welk gewicht je tussen de 8 en 12 reps kan maken. Je gaat dan tot falen door en bekijkt daarna hoe goed je schatting klopte. Zo leer je jezelf steeds beter kennen. Je gaat dus elke set tot falen, dat kan je niet elke oefening doen, maar wel bij grote, belangrijke oefeningen.
voorbeeld: 2 sets met 50 opwarmen, set 1 met 100 haal je 10 reps, set 2 met 100 haal je 8 reps, set 3 verlaag je gewicht want je haalt geen 8 meer etc..
Denk dat je veel intensiever moet trainen, want voor je trainingstijd sta je er niet super bij..
 
Methode die ik zelf prettig vind qua trainen is eerst 2 sets licht opwarmen (circa 50% van het gewicht dat je erna pakt) en daarna 4 werksets. Vóór elke set schat je in met welk gewicht je tussen de 8 en 12 reps kan maken. Je gaat dan tot falen door en bekijkt daarna hoe goed je schatting klopte. Zo leer je jezelf steeds beter kennen. Je gaat dus elke set tot falen, dat kan je niet elke oefening doen, maar wel bij grote, belangrijke oefeningen.
voorbeeld: 2 sets met 50 opwarmen, set 1 met 100 haal je 10 reps, set 2 met 100 haal je 8 reps, set 3 verlaag je gewicht want je haalt geen 8 meer etc..
Denk dat je veel intensiever moet trainen, want voor je trainingstijd sta je er niet super bij..

is zeker niet aangenaam om te horen maar ik ben blij dat je eerlijk reageert...

ik zal die trainings methode die u voorstelt eens gebruiken om te kijken hoe ik hier op reageer !
dus je blijft steeds bij hetzelfde gewicht iedere set maar steeds minder herhaling naar mate het einde?
 
is zeker niet aangenaam om te horen maar ik ben blij dat je eerlijk reageert...

ik zal die trainings methode die u voorstelt eens gebruiken om te kijken hoe ik hier op reageer !
dus je blijft steeds bij hetzelfde gewicht iedere set maar steeds minder herhaling naar mate het einde?

Je training optimaliseren (wat dat ook betekent) is goed maar in jou geval gaan je resultaten vooral afhangen van je voeding. Je zal er iedere dag bewust mee bezig moeten zijn om die kcal binnen te krijgen.
 
Methode die ik zelf prettig vind qua trainen is eerst 2 sets licht opwarmen (circa 50% van het gewicht dat je erna pakt) en daarna 4 werksets. Vóór elke set schat je in met welk gewicht je tussen de 8 en 12 reps kan maken. Je gaat dan tot falen door en bekijkt daarna hoe goed je schatting klopte. Zo leer je jezelf steeds beter kennen. Je gaat dus elke set tot falen, dat kan je niet elke oefening doen, maar wel bij grote, belangrijke oefeningen.
voorbeeld: 2 sets met 50 opwarmen, set 1 met 100 haal je 10 reps, set 2 met 100 haal je 8 reps, set 3 verlaag je gewicht want je haalt geen 8 meer etc..
Denk dat je veel intensiever moet trainen, want voor je trainingstijd sta je er niet super bij..

Hoe kun jij dat nou weer weten. Misschien was ie 1.5 jaar geleden wel zo'n Afrikaans type qua fysiek. Daarbij is niet aankomen in 1e instantie te weinig eten. Trainingsmethodes werken voor iedereen anders, boven onderhoud eten betekent voor iedereen aankomen.

Snap ook niet waarom er progressie in de titel staat en er dan geen before pics staan.
 
Hoe kun jij dat nou weer weten. Misschien was ie 1.5 jaar geleden wel zo'n Afrikaans type qua fysiek. Daarbij is niet aankomen in 1e instantie te weinig eten. Trainingsmethodes werken voor iedereen anders, boven onderhoud eten betekent voor iedereen aankomen.

Snap ook niet waarom er progressie in de titel staat en er dan geen before pics staan.

Precies dit ja
 
Hoe kun jij dat nou weer weten. Misschien was ie 1.5 jaar geleden wel zo'n Afrikaans type qua fysiek. Daarbij is niet aankomen in 1e instantie te weinig eten. Trainingsmethodes werken voor iedereen anders, boven onderhoud eten betekent voor iedereen aankomen.

Snap ook niet waarom er progressie in de titel staat en er dan geen before pics staan.

Daar heb je gelijk in. Ik heb geen idee waar hij vandaan komt. Iedereen begint altijd meteen over eten als het niet lekker loopt.. ik ken zat mensen die halve bak trainen en daarom niet de gewenste resultaten halen. Omdat ik weet dat iedereen over voeding begint, probeer ik hem te helpen intensiever te trainen.

---------- Toegevoegd om 18:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:24 ----------

is zeker niet aangenaam om te horen maar ik ben blij dat je eerlijk reageert...

ik zal die trainings methode die u voorstelt eens gebruiken om te kijken hoe ik hier op reageer !
dus je blijft steeds bij hetzelfde gewicht iedere set maar steeds minder herhaling naar mate het einde?

Niet perse, je kiest gewoon steeds een gewicht waarmee je op bent als je tussen de 8 en 12 herhalingen hebt gemaakt. Meestal betekent dit dat je bijna elke set lager pakt.
 
Back
Naar boven