MuscleMeat

1 jaar geleden.... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Omdat ik nu al een jaar mijn lijf opmeet, ben ik in staat de verschillen te bekijken. Toch wel leuk om te zien.. totaal niet indrukwekkend als je een echte BB-er bent, maar wellicht inspiratie voor andere vetzakken , eh dikkerds hier?

Een jaar geleden was ik door een voetblessure niet in staat voldoende te sporten en kwam pijlsnel aan tot 85 kg.

Nu weeg ik net iets minder dan 6 jaar geleden toen ik afviel tot 68 kg door 17000 km te fietsen en heel weinig eiwitten te eten. Een andere keer woog ik ook zoveel na een rigoreus Herbalife dieet. Verschil? Ik voelde me toen hartstikke slap en nu ben ik sterker dan ooit! Leve KT!

Nek : van 35 naar 33,5 cm = -1,5 cm
Pols: van 15,5 naar 15 cm = -0,5 cm
Enkel: op 20 cm gebleven.
Oksel: van 97 naar 91 = -6 cm
borst: van 111 naar 99 = -12 cm
middel: van 100 naar 87 = -13 cm
Heup (breedste deel): van 111 naar 99 = -12 cm
Lies: van 64 naar 60 cm = -4 cm
(vergeten dijbeen zelf te meten, is nu 55 cm in omtrek)
kuiten: van 40 naar 37 = -3 cm
bovenarm bij oksel: 33 naar 32 cm = -1 cm
(vergeten biceps te meten is nu koud aangespannen 28 cm)
onderam: is 25 cm gebleven, wel beetje vet eraf en spier erbij
Totaal: -53 cm.

Gewicht: van 85 naar 67 kg = 18 kg.
Vet%: van 38% naar 30%... 8% eraf, maar huuuuu wat veel nog!

Commentaar: in het gewicht en omvang was tot juli ondanks redelijke hoeveelheid cardio (weer spinning) en KT geen beweging te krijgen.
In juli ging ik voor 3 maanden naar Brazilië op fiets- en busreis. At daar erg onregelmatig (zeg maar rustig veeeels te weinig voor de inspanning, heb me regelmatig verkeken op de tijd nodig om een afstand af te leggen).. er ging 3-5 kg af maar er veranderde niet zo gek veel in lichaamsmaten.
In oktober begonnen aan ketodieet en flink veel KT met spinning.
Langzame progressie, zat op 1800 kcal maar had vaak te weinig energie voor inspannende cardio, zoals spinning. Na een fietsvakantie in november (minder eten, meer bewegen) was er weer geen beweging in te krijgen.
At ik te weinig (volgens www.caloriesperhour.com zou ik gem 3000 kcal verbranden) of te veel (mijn stofwisseling is ontiegelijk traag, oorzaak onbekend).

Vanaf medio feb gebruik ik EC en het is echt ongelooflijk: de centimeters en kilo's vlogen er vanaf.. maar ik was ook op reis in de VS en at vrij weinig (want junkfood ontwend).
Voorlopig houd ik ongeveer 1500 kcal aan voor niet zo actieve dagen en eet er veel KH bij op lange fietsdagen...

Espi, toch wel blij met het verschil...
 
Laatst bewerkt:
Goed gedaan Espi!! :D Ga zo door!
 
ben trots op je.
vooral doorgaan.:thumb:
 
Mooi resultaat, ga zo door!
 
Aan heupen en borsten valt weinig meer te veranderen, die zijn goed zoals ze zijn, ik heb nu eenmaal een erg breed lijf.
Maar er hangt zo giga-veel op en vooral in die buik en onderrug, dat wil je niet weten..

Ben ongelooflijk blij met ephedrine begonnen te zijn... bijwerkingen zijn verwaarloosbaar klein. Alleen die werken vooral op de typisch 'mannelijke' vetcellen in (beta-receptoren). Heb nu Lipoderm-Y besteld om eens te zien of dat helpt om de 'vrouwelijke' vetcellen (met veel alfa-receptoren) aan te pakken...

Verder heb ik een afspraak met de endocrinoloog gemaakt ivm hormonale afwijkingen .. helaas pas eind mei. :(

Espi, die wel had willen weten dat overgewicht niet altijd je eigen schuld is maar ook hormonale oorzaken kan hebben... .gvd 1500 kcal eten en EC en 3000 kcal/dag moeten verbranden om af te kunnen vallen.. het is toch te bespottelijk voor woorden! :mad:
 
Nette progressie.
Je moet er idd hard voor werken als ik je af en toe hoor, maar wat je bereikt heb je ook weer iets om trots op te zijn. Keep up the good work. :thumb:
 
respect Espi... je bent een doorzetter!
 
Oei ik groei!

Er is iets ontzettend geks aan de hand!

Sinds februari gebruik ik dus die EC-stack.. sindsdien vliegt het vet er af en gaan er ook behoorlijk wat centimeters af bij het middel en de omvangrijke heupen/borst.

De laatste dagen valt me echter ineens op dat bepaalde lichaamsdelen niet slinken maar groeien!
Onmogelijk! Tja, ik geloof dat ik het beginners'geluk' begin te krijgen en evt ook een poosje anabool heb gegeten.

Wat groeit er dan?
- armen: biceps, triceps en onderarmen wegens het sleuren en sjouwen van behoorlijk onhandelbare bagage
- trapezius spier van nek
- rugspieren
- bovenbeen spieren

Tenminste... zo lijkt het.. verbeeld ik het me nu dat spieren in omvang toenemen of komen ze 'bloot' te liggen? Van de armen weet ik het wel heel zeker.. maar ja, nooit goed gemeten.
Probleem is dat ik niet het type ben dat zichzelf elke dag in de spiegel staat te bekoekeloeren of verlekkerd over de eigen huid strijkt.. alhoewel ik dat ineens de laatste dagen wel aan het doel ben...

Wie heeft een verklaring? Ze zeggen dat EC spiersparend werkt.. maar dit had ik toch niet direct verwacht !
Het kan ook dat al die compound oefeningen hun vruchten afwerpen (ik train nu nog maar ongeveer maximaal 40 min/keer ipv 1,5 uur of zo).

Verrast in Wageningen

Espi

PS: dat groeien zal nu wel even stoppen: ik heb vannacht weer eens voor de zoveelste keer doorgehaald, moest nog 'even' alle vermiste onderdelen specificeren .. en dat kwam neer op 23 aparte vermeldingen :(
 
Laatst bewerkt:
Succes met het bereiken van je doel.goed op weg,netjes hoor.
 
heel goed resultaat !!!
ga zo door :thumb:
 
Re: Oei ik groei!

Originally posted by Esperantisto
Er is iets ontzettend geks aan de hand!

Sinds februari gebruik ik dus die EC-stack.. sindsdien vliegt het vet er af en gaan er ook behoorlijk wat centimeters af bij het middel en de omvangrijke heupen/borst.

De laatste dagen valt me echter ineens op dat bepaalde lichaamsdelen niet slinken maar groeien!
Onmogelijk! Tja, ik geloof dat ik het beginners'geluk' begin te krijgen en evt ook een poosje anabool heb gegeten.

Tenminste... zo lijkt het.. verbeeld ik het me nu dat spieren in omvang toenemen of komen ze 'bloot' te liggen? Espi


denk zelf dat het groter oogt doordat jij aangeeft dat het vet erafvliegt. Dan komt t dus inderdaad meer 'bloot'te liggen wat zoals gezegd groter oogt.
Maar blijkbaar goed spul dus dat EC-stack.

Nog steeds even trots op je, zoniet trotser:thumb:
 
Originally posted by Purple
Super...

:thumbs:

zo he purple.. ben jij dat op je avantar? :bow:


maarre espi, good work!!!! :thumb:
 
Back
Naar boven