AndroidHealthClinic

1 jaar trainen, verhaal en progressie

Bezoekers in dit topic

90 kg 8% > 109kg 14% betekend 11kg spier en 8kg vet. Een deel kan ook vocht zijn, waardoor het eerder 9-10kg droge spiermassa is.
Opzich mogelijk als je vanaf begin af aan perfect eet en spiergroepen 2x p/w traint met beginnergains en elite genetics.

109kg op 9% en 197 lengte betekend een FFMI score van 26, wat vrij hoog is, maar zeker natty mogelijk.

Conclusie is dat je een prima resultaat geboekt hebt hoe dan ook!
 
Natty of nottt
 
Hele goeie progressie!
Thanks!

Goede progressie! Als ik vragen mag: naturel?
Ik wist dat deze vraag uiteindelijk ging komen.... Ja, dit is naturel gedaan.

90 kg 8% > 109kg 14% betekend 11kg spier en 8kg vet. Een deel kan ook vocht zijn, waardoor het eerder 9-10kg droge spiermassa is.
Opzich mogelijk als je vanaf begin af aan perfect eet en spiergroepen 2x p/w traint met beginnergains en elite genetics.

109kg op 9% en 197 lengte betekend een FFMI score van 26, wat vrij hoog is, maar zeker natty mogelijk.

Conclusie is dat je een prima resultaat geboekt hebt hoe dan ook!
Die percentages moet je wel met een korrel zout nemen... 4 punts huidplooi is en blijft nog steeds onnauwkeurig. Een dexa scan zal waarschijnlijk hogere waardes geven.

20 kg in 3 maanden, zonder een papzak te worden :p En 8x180 squat binnen 1 jaar, terwijl hij het eerste half jaar slechts 1x per week benen trainde. Dan mag ik toch zeker vragen of dat natty is? :)
Ik snap ook zeker dat je het denkt hoor, mensen uit mijn omgeven hebben het ook vaak genoeg gezegd en zeggen het nog steeds.
Kracht in mijn squat heb ik ook deels te danken aan jaren basketballen.
 
maakt verder ook geen reet uit als je wel kuurt, is alleen maar leuk om te weten voor de beeldvorming, natty of niet sowieso respect voor de progressie.
 
Ik moet zeggen dat dit een fysiek is wat ik echt wel ambieer als beginner. Niet te extreem maar gewoon mooi gespierd. Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig of dit naturel is behaald of met een kuurtje ofsow, niet om er een oordeel aan te hangen maar om voor mezelf een realistisch beeld te krijgen wat wel en niet mogelijk is. Er komt namelijk een hoop moois voorbij waar ik soms echt wel eens een beetje jaloers op ben. Maar als dan blijkt dat zonder een kuurtje ofsow een bepaald fysiek niet tot nauwelijks haalbaar is binnen de grenzen van het redelijke dan weet ik dat ik een bepaald fysiek dus niet als voorbeeld moet nemen en mijn wensen misschien moet bijstellen.
 
Ik moet zeggen dat dit een fysiek is wat ik echt wel ambieer als beginner. Niet te extreem maar gewoon mooi gespierd. Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig of dit naturel is behaald of met een kuurtje ofsow, niet om er een oordeel aan te hangen maar om voor mezelf een realistisch beeld te krijgen wat wel en niet mogelijk is. Er komt namelijk een hoop moois voorbij waar ik soms echt wel eens een beetje jaloers op ben. Maar als dan blijkt dat zonder een kuurtje ofsow een bepaald fysiek niet tot nauwelijks haalbaar is binnen de grenzen van het redelijke dan weet ik dat ik een bepaald fysiek dus niet als voorbeeld moet nemen en mijn wensen misschien moet bijstellen.
Als je bovenstaande discussie had gelezen, had je hier wel een antwoord op gehad.

De fysiek van basketballers, met name in de NBA, vind ik sowieso mooi. Gespierd, atletisch, functioneel, naturel. En meeste gasten zijn 1.90 meter en veel zelfs 2 m +. Als je sommige lui in het echt ziet, voel je je echt klein.
 
Ik moet zeggen dat dit een fysiek is wat ik echt wel ambieer als beginner. Niet te extreem maar gewoon mooi gespierd. Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig of dit naturel is behaald of met een kuurtje ofsow, niet om er een oordeel aan te hangen maar om voor mezelf een realistisch beeld te krijgen wat wel en niet mogelijk is. Er komt namelijk een hoop moois voorbij waar ik soms echt wel eens een beetje jaloers op ben. Maar als dan blijkt dat zonder een kuurtje ofsow een bepaald fysiek niet tot nauwelijks haalbaar is binnen de grenzen van het redelijke dan weet ik dat ik een bepaald fysiek dus niet als voorbeeld moet nemen en mijn wensen misschien moet bijstellen.

Ik zeg het nog maar eens, dit is serieus naturel behaald door elke dag voeding te tracken, 5 tot 6 dagen in de week te trainen en minimaal 8 uur slaap per nacht proberen te halen. Ik ben nog maar 19 jaar en heb totaal geen ambities om te kuren, ben er sowieso nog veel te jong voor.

Nu wil ik mezelf niet ophemelen of zeggen dat ik jezus ben, maar ik denk wat dat ik genetisch iets meer bevoordeeld ben gezien mijn snelle progressie. De personal trainer in onze gym (nee niet iemand met een papiertje, maar iemand met 15+ jaar trainingservaring en heeft ook wedstrijden gedaan) denkt dit ook.
 
Als je bovenstaande discussie had gelezen, had je hier wel een antwoord op gehad.

De fysiek van basketballers, met name in de NBA, vind ik sowieso mooi. Gespierd, atletisch, functioneel, naturel. En meeste gasten zijn 1.90 meter en veel zelfs 2 m +. Als je sommige lui in het echt ziet, voel je je echt klein.
Inderdaad! Een Dwight Howard, Blake Griffin of David Robinson van vroeger hebben ook flinke spiermassa en zijn tegelijkertijd heel erg lean.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik zeg het nog maar eens, dit is serieus naturel behaald door elke dag voeding te tracken, 5 tot 6 dagen in de week te trainen en minimaal 8 uur slaap per nacht proberen te halen. Ik ben nog maar 19 jaar en heb totaal geen ambities om te kuren, ben er sowieso nog veel te jong voor.

Respect voor je resultaat, vind het er echt gewoon super goed uit zien. En mijn reactie was echt oprecht en niet als zeiken bedoeld hoor ;)
 
Waarom toch altijd die vraag? :dunno:
Ik vind ook niet dat die vraag verkeerd is, iedereen weet wat een groot verschil dit maakt en als je dan zo'n verhaal leest is het toch leuk om een en ander in perspectief te kunnen plaatsen en te weten wat al dan niet mogelijk is met goeie training en goeie voeding. Of je dan altijd 100% zeker kunt zijn van het antwoord is een ander gegeven ;)
 
Hahaha. Hou nou toch op jongens. Gaan we nou "goed resultaat" roepen. Wat een lulverhaal weer dit topic. Inb4 hoe negatief ik ben... Op deze manier blijft een forum als dit alleen een grote grap. 20 kg gainen in 3 maanden. 180kg squatten in not time. Natty schouders die de vorm hebben van bowlingballen. Kom op gast, ik ben niet ZO dom.

Heel elite ja. Erg inspirerend. Wat een farce is dit forum ook af en toe, puur om het feit dat niemand hardop zegt wat iedereen denkt... TS lult uit zijn nek of is de eerste persoon op de planeet die deze combo van feats weet te bewerkstelligen - en dat ook nog op rijst met kip :). Bijna een jaar geleden. Het is geweldig! We hebben weer een bijzondere te pakken dames en heren. Komt dat zien. #basketballgains

Alleen al cutten naar die profielpic kost je normaal gesproken een paar maanden. Maar meneer gaint er ff meer dan 20 kg bij en dat van scratch. Well done! Wel weer goed gelachen. Succes verder, zoek een psycholoog.
 
Laatst bewerkt:
Die natty-claim is idd bijzonder ongeloofwaardig.
 
Die natty-claim is idd bijzonder ongeloofwaardig.
Gast het hele verhaal is compleet gelul. Iedereen die wat ervaring heeft in deze sport, een iq van boven de 70 heeft en niet dagelijks 2 flessen absynth drinkt weet dit, maar iedereen knikt gewoon ja en gaat Pavlov wat positieve open deuren intrappen. Waar gaat dit nou helemaal over? Er heerst een vaag ding hier dat je bij dit soort clowns "respectvol" moet blijven ofzo - alsof iemand erop wijzen dat hij complete onzin post en je intelligentie beledigt een vorm van disrespect is.
 
Gast het hele verhaal is compleet gelul. Iedereen die wat ervaring heeft in deze sport, een iq van boven de 70 heeft en niet dagelijks absynth drinkt weet dit. Alleen is er een vaag ding hier dat je dan "respectvol" moet blijven ofzo - alsof iemand erop wijzen dat hij complete onzin post en je intelligentie beledigt een vorm van disrespect is.
Ik denk dat ik in m'n post ook al iets aangaf over of de correctheid van het antwoord. Maar dat is toch een welles-nietes spelletje waarin ik me liever niet zo druk maak als jij :)
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Ik denk dat ik in m'n post ook al iets aangaf over of de correctheid van het antwoord. Maar dat is toch een welles-nietes spelletje waarin ik me liever niet zo druk maak als jij :)
Oh ik maak me niet druk om fora hoor. Iets waar jij overigens goed van op de hoogte bent denk ik. Ik ben alleen met open mond aan het kijken naar de reacties en schrijf een keer letterlijk op wat ik denk.

Het is nu wachten op de moraalridders die de moral highground claimen en een paar naïeve bijvoeglijk voornaamwoorden erin gooien. Can't wait :).

Insert de woorden passie, hater, jaloezie en goeie genen. Dat hou je toch he, zo zijn mensen nou eenmaal. Als je een topper bent als TS dan maak je jezelf daar echter allang niet meer druk om. Dat ben je dan gewend.
 
Waar maken jullie je druk om?
Of het nou met of zonder AAS is, is toch gewoon een goede progressie geweest en een goed fysiek?
Dacht dat het forum daar over gign. Niet hoe iemand van A naar B is gekomen.
Ik zal dan wel gewoon een ja-knikker zijn, ik maak me er gewoon niet zo druk om.
 
Waar maken jullie je druk om?
Of het nou met of zonder AAS is, is toch gewoon een goede progressie geweest en een goed fysiek?
Dacht dat het forum daar over gign. Niet hoe iemand van A naar B is gekomen.
Ik zal dan wel gewoon een ja-knikker zijn, ik maak me er gewoon niet zo druk om.
Mja, dan kunnen we de hele sectie trainingslogs ook wel wissen dunkt me, niet?
 
Back
Naar boven