AndroidHealthClinic

1 september bk powerlifting bdfpf (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Junipero

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 aug 2005
Berichten
3.732
Waardering
36
Lengte
1m79
Massa
85kg
Hey iedereen,

ik vroeg me af wie er allemaal mee doet 1 september in merksem.
Zelf doe ik mee (unequiped) bij -75kg T3
 
zo te zien ben ik de enigste die meedoet en ik dacht lanfeust ook :D
 
zo te zien ben ik de enigste die meedoet en ik dacht lanfeust ook :D

Ik denk niet dat hij meedoet, hij zit nu in Finland en traint er samen met onder andere Ano Turtianen en Janni Murtomäki en andere sterke Finnen.
 
Euh... Lanfeust heeft al meegedaan met het BK BDFPF, dat was afgelopen mei in Florennes ? Hij heeft er 255 gesquat, normaal ging ik ook meedoen maar was geblesseerd. Of doen ze nu een apart BK unequipped ?

Maar wij zijn helaas niet van plan in de toekomst nog bij BDFPF te liften.
Te veel federaties in Belgie voor te weinig lifters, en iedere deelnemer wordt tot kampioen gekroond, een belachelijke en onhoudbare situatie.

Idd we zitten momenteel in Finland bij Metal Gym.
De gym is maar half zo groot als de gyms in Belgie waar ik kom.
Een kleine schuur met een power rack, een monolift, een paar benches, baren, dumbbells.
Maar de sfeer en de prestaties zijn het zevenvoudige.

Tijdens onze eerste training met Ano en Jani gingen ze elk rustig tot boven de 400kg bij goodmornings, de volgende dag bij floor presses deed Jani een stuk of vijf makkelijke reps met 240kg... ('easy today, max is only in october')
 
Euh... Lanfeust heeft al meegedaan met het BK BDFPF, dat was afgelopen mei in Florennes ? Hij heeft er 255 gesquat, normaal ging ik ook meedoen maar was geblesseerd. Of doen ze nu een apart BK unequipped ?

Maar wij zijn helaas niet van plan in de toekomst nog bij BDFPF te liften.
Te veel federaties in Belgie voor te weinig lifters, en iedere deelnemer wordt tot kampioen gekroond, een belachelijke en onhoudbare situatie.

I
Idd unequiped bk, doe liever zonder equipment. Kost wel wat geld voor deftig materiaal en ben van plan na mei naar de 90 kg te gaan dus moet ik dan weeral nieuw pak kopen als ik equiped zou doen. Is wat te veel geld.
 
iemand die me kan zeggen waar het is en hoe laat enzo?
kwestie van is te zien hoe het er bij een andere federatie aan toe gaat...
 
1) Gear hoort er gewoon bij, aanvaard het. Voetballers hebben ook schoenen met toppen en scheenlappen, misschien iets goedkoper maar hetzelfde principe.
Bovendien is gear niet zo duur hoor en het is niet verplicht dus kan je rustig dingen aankopen.
Een deftig shirt en suit kost maar 200€ tesamen. Zoveel is dat niet en anders zoek je maar vakantiewerk :p

2) Ik ga akkoord met Locust. Te veel federaties, en BDFPF is niet de beste er van hoor. Ze heeft nog meer verschillende categorieen als de andere en de recordlijst klopt niets eens want vorige keer dat ik keek had Sebastien Borgers de records van de helft van alle categorien op zijn naam staan en op dezelfde dag gezet. En voor zover ik weet is dat vrij onmogelijk (tenzij hij op één dag 30jaar ouder en 30kg zwaarder kan worden :eek:).
IPF (VGPF) is in mijn ogen de beste federatie in Belgie (en de wereld eigenlijk), door de gebroeders Bilican is daar tenminste nog enige uitdaging :p
Als je AS gebruikt is GPC natuurlijk de beste en eerlijkste keuze.
 
iemand die me kan zeggen waar het is en hoe laat enzo?
kwestie van is te zien hoe het er bij een andere federatie aan toe gaat...

Fortsteenweg 120
2170 Merksem (bij antwerpen)
Dus eigelijk in het fort van merksem...

Van 9 tot 10.30 weging
Van 11.30 start wedstrijd.
Het is BK powerlifting unequiped
Team bench unequiped
BK Squat unequiped
Als je routebeschrijving wilt kan ik je er wel een mailen, pm dan je e-mailadres
 
1) Gear hoort er gewoon bij, aanvaard het. Voetballers hebben ook schoenen met toppen en scheenlappen, misschien iets goedkoper maar hetzelfde principe.
Bovendien is gear niet zo duur hoor en het is niet verplicht dus kan je rustig dingen aankopen.
Een deftig shirt en suit kost maar 200€ tesamen. Zoveel is dat niet en anders zoek je maar vakantiewerk :p

2) Ik ga akkoord met Locust. Te veel federaties, en BDFPF is niet de beste er van hoor. Ze heeft nog meer verschillende categorieen als de andere en de recordlijst klopt niets eens want vorige keer dat ik keek had Sebastien Borgers de records van de helft van alle categorien op zijn naam staan en op dezelfde dag gezet. En voor zover ik weet is dat vrij onmogelijk (tenzij hij op één dag 30jaar ouder en 30kg zwaarder kan worden :eek:).
IPF (VGPF) is in mijn ogen de beste federatie in Belgie (en de wereld eigenlijk), door de gebroeders Bilican is daar tenminste nog enige uitdaging :p
Als je AS gebruikt is GPC natuurlijk de beste en eerlijkste keuze.

Als je in een jongere klasse zit bijv T1 en je hebt records van T2,T3 en jr staat hier je naam ook bij, maar bij gewichtsklasse is dit niet...
Idd veel federaties al, maar ik doe liever unequiped mee. Heb het geld wel hoor (jaar lang vast gewerkt) maar vind het persoonlijk ook niet men ding equiped meedoen. En er zijn veel mensen die er ook zo over denken. En als je wilt vragen of ik al eens in equipment heb getraind: Ja, heb zelfs nog altijd men knee wraps en pak heb ik geleend. Maar IPF is niet echt goede bond naar mijn mening aangezien diepte parallel is en bij wdfpf is deze nog dieper, ga liever zo diep mogelijk...
En op wereldniveau is er wel wat hoor. BV Christopher Sturmer op 20 jarige leeftijd met bw van 87 kg die even een 290kg deadlift RAW vind ik persoonlijk toch vrij indrukwekkend. Ook is het mogelijk om hier "kans" te maken op een wereldrecord of toch in ieder geval geen 200 kg ernaast te zitten van het huidige wereldrecord... Zoals bij IPF
 
Als je in een jongere klasse zit bijv T1 en je hebt records van T2,T3 en jr staat hier je naam ook bij, maar bij gewichtsklasse is dit niet...
Idd veel federaties al, maar ik doe liever unequiped mee. Heb het geld wel hoor (jaar lang vast gewerkt) maar vind het persoonlijk ook niet men ding equiped meedoen. En er zijn veel mensen die er ook zo over denken. En als je wilt vragen of ik al eens in equipment heb getraind: Ja, heb zelfs nog altijd men knee wraps en pak heb ik geleend. Maar IPF is niet echt goede bond naar mijn mening aangezien diepte parallel is en bij wdfpf is deze nog dieper, ga liever zo diep mogelijk...
En op wereldniveau is er wel wat hoor. BV Christopher Sturmer op 20 jarige leeftijd met bw van 87 kg die even een 290kg deadlift RAW vind ik persoonlijk toch vrij indrukwekkend. Ook is het mogelijk om hier "kans" te maken op een wereldrecord of toch in ieder geval geen 200 kg ernaast te zitten van het huidige wereldrecord... Zoals bij IPF

Bij IPF is het ook wel ONDER parallel hoor, en ze zijn er redelijk streng op.
Trouwens, wat heb je er aan als je een Wereldrecord kan halen als er in een andere strenge en drugsvrije (normaal gezien) federatie hogere records zijn van de zelfde categorie ???
Misschien moet je maar gewoon aanvaarden dat je geen genetisch monster bent of niet van je 5j al traint zoals meeste wereldrecordhouders.

BTW, haalt k*tcher trouwens geen +350kg DL in de -75kg ofzo? Vind ik indrukwekkender :p
 
Bij IPF is het ook wel ONDER parallel hoor, en ze zijn er redelijk streng op.
Trouwens, wat heb je er aan als je een Wereldrecord kan halen als er in een andere strenge en drugsvrije (normaal gezien) federatie hogere records zijn van de zelfde categorie ???
Misschien moet je maar gewoon aanvaarden dat je geen genetisch monster bent of niet van je 5j al traint zoals meeste wereldrecordhouders.

BTW, haalt k*tcher trouwens geen +350kg DL in de -75kg ofzo? Vind ik indrukwekkender :p

Heb ik al lang aanvaard dat ik geen genetisch monster ben hoor, maar IPF heeft nog altijd geen unequiped categorie, anders had ik al wel mee willen doen hoor. Ook bij bdfpf, want twee of drie wedstrijden op een jaar vind ik nogal vrij weinig. Bij bdfpf is WR 250 op deadlift in mijn klasse, vind ik nog motiverend om poging dit record te verbreken of toch zo dicht mogelijk erbij te zitten. In IPF zou ik trouwens klasse hoger zitten en 335 moeten halen. Je kan hier wel zeggen "je moet niet beste van de wereld zijn" en daar geef ik je volkomen gelijk in. Maar ik zou het zeer demotiverend vinden als ik altijd 150kg onder het record zou zitten, en dan zou ik uiteindelijk stoppen omdat ik me zo "belachelijk" voel. Ben nogal vrij competitief ingesteld en hou van uitdagingen, maar het moeten haalbare uitdagingen zijn.

Edit:
Zou het belgische record hebben behaald bij deadlift als men laatste wedstrijd bij vgpf was ipv bdfpf, maar hiervan hoor ik nooit iets van een wedstrijd? (Powerlifting dan...) En deze is ook met gear...
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel wedstrijden doe jij dan zo op een jaar? Ik doe er liefst maar 1 of 2 omdat ik in wedstrijdperiode weinig in kracht gain.

Vind je 250kg trouwens niet enorm weinig voor een wereldrecord?? Dus het zwaarste gewicht dat eender wie over de HELE WERELD kan heffen in jouw categorie?
Als je een uitdaging wil ga dan bij de IPF, in de -90 Zit Mohammed Bilican in onze leeftijdscategorie. Als je hem kan verslaan ben je sterk ;)

Edit: ik kan je edit niet volgen :)
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel wedstrijden doe jij dan zo op een jaar? Ik doe er liefst maar 1 of 2 omdat ik in wedstrijdperiode weinig in kracht gain.

Vind je 250kg trouwens niet enorm weinig voor een wereldrecord?? Dus het zwaarste gewicht dat eender wie over de HELE WERELD kan heffen in jouw categorie?
Als je een uitdaging wil ga dan bij de IPF, in de -90 Zit Mohammed Bilican in onze leeftijdscategorie. Als je hem kan verslaan ben je sterk ;)

Edit: ik kan je edit niet volgen :)

250 bij 18-19 jarigen in de -75 kg he :) vind ik op zich niet slecht hoor, zonder pak

mijn edit was dus: als ik in andere bond zat had ik evengoed het record toen. Maar de website van vbf ofzoiets is helemaal niet up to date, kalender van 2006 is het laatste wat er op staat.
Maar deze bond is dan ook weer equiped...
 
Ik zeg niet dat dat niet slecht is he, integendeel, ik zou ook wel zo'n DL willen maar voor een wereldrecord vind ik het maar zwakjes ook al is het maar in de tieners -75kg.

Mja dat heb ik ook met mijn bench (mogelijk ook men squat). Maar vergeet niet dat je bitter weinig haalt uit een suit bij deadlift he. Max 10kg ofzo maar denk ik. Ik haal er zelfs NIETS uit ;) (op een mentaal voordeel na want ik voel me er wel sterker/zekerder in)
 
Ik zeg niet dat dat niet slecht is he, integendeel, ik zou ook wel zo'n DL willen maar voor een wereldrecord vind ik het maar zwakjes ook al is het maar in de tieners -75kg.

Mja dat heb ik ook met mijn bench (mogelijk ook men squat). Maar vergeet niet dat je bitter weinig haalt uit een suit bij deadlift he. Max 10kg ofzo maar denk ik. Ik haal er zelfs NIETS uit ;) (op een mentaal voordeel na want ik voel me er wel sterker/zekerder in)

ja idd, ik vind het wereldrecord ook niet extreem veel hoor, maar reken ook dat ik pas op men 17 begon te trainen, dus voor mij is het misschien net haalbaar (op 19 jarige leeftijd ben je nog T3) dus als ik had begonnen op 15 jarige leeftijd ofzo had ik dit met gemak verbroken (mits blessure vrij, goede training, ...) Idd, met suit haal je er niet zoveel uit dat wist ik al. Men bench zuigt trouwens ook hard hoor. 200 deadlift en 80 bench :o
 
Op zich heb ik er geen probleem mee dat mensen aparte wedstrijden willen organiseren

Maar ik heb wel een probleem met het feit dat iedereen zomaar de termen "Belgisch Kampioenschap" of "Wereldrecord" mag gebruiken. Die praktijken maken de sport belachelijk.

Het is alsof een cafevoetbalvereniging, neem nu pakweg 'Minivoetbalkern Gent - De Pinte' waar een paar maten van mij in spelen, plots zou beweren dat ze de Champions League of het WK Voetbal organiseren, samen met FC Wachtebeke en Sporting Zaffelare.

Maar wie cafevoetbal speelt kent doorgaans zijn plaats, en is tevreden met zijn niveau als cafevoetballer. Enkel in het powerlifting eigent men zich de hoogmoed toe om een middelmatige prestatie als wereldrecord te gaan rondbazuinen.

In Kortrijk loopt een oude gek rond die aan iedereen die het horen wil vertelt dat hij zevenvoudig wereldkampioen bench press is. Hij heeft in zijn leven nooit meer dan 100kg gedrukt. Zo gaat deze prachtige sport volledig naar de kloten.
 
moet ik u volledig gelijk in geven locust
ze hebben mij ook eens gevraagd of ik in die federatie wou meedoen want "ik zou wel eens een wereldrecord kunnen halen" nee bedankt, dan hoeft het niet voor mij hoor
 
Fortsteenweg 120
2170 Merksem (bij antwerpen)
Dus eigelijk in het fort van merksem...

Van 9 tot 10.30 weging
Van 11.30 start wedstrijd.
Het is BK powerlifting unequiped
Team bench unequiped
BK Squat unequiped
Als je routebeschrijving wilt kan ik je er wel een mailen, pm dan je e-mailadres

BK met 10 man? ik heb meegedaan in mei en er was daar 11 man voor de volledige driekamp. En wat bleek achteraf? jawel hoor, iedereen Belgisch kampioen. leuk hoor. Het is net zoals ironsport zijn post over A/B/C athleten: stel jezelf een uitdaging. Ik ben liever derde bij mannen zoals bilican en consoorten dan dat ik helemal alleen ben in een amateuristische federatie.
 
Back
Naar boven