MuscleMeat

1 spiergroep 2x per dag

Users who are viewing this thread

zairi

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
20 jun 2007
het is nu voor mij nu vrij normaal dat ik de spiergroep die ik die dag moet trainen 2 x aanpak bijvoorbeeld:
eerst borst totdat ik geen kracht meer heb. ( 3-4 setjes)
triceps totdat ik geen kracht meer heb. ( 3-4 setjes)
benen tot het gaat verzuren. (zo lang mogelijk)
biceps totdat ik te weinig kracht kan zetten. ( 3-4 setjes)

als ik hiermee klaar ben begin ik weer helemaal opnieuw ( zit ongeveer 45 min. tussen) en neem dan nog zwaarder zodat ik die spiergroep goed voel en probeer er dan alles uit te halen. ik doe het op deze manier op een bepaalde spiergroep uit te laten rusten zodat ik wat later weer veel kracht kan zetten. is dit slim of erg dom, want ik hoop niet dat ik het voor niks doe. alvast bedankt voor de reacties. ;)

Laatst bewerkt:

Strongman

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
14 mrt 2006
Lengte
1m91
Massa
128kg
Jezus man hoe lang train je wel niet? Lijkt me niet dat je hier hard op groeit.

Strongman

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
14 mrt 2006
Lengte
1m91
Massa
128kg
Er bestaat ook zoiets als overtraining.

OP
Z

zairi

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
20 jun 2007
Er bestaat ook zoiets als overtraining.

maar nadat ik de eerste keer borst heb gedaan zit er ongeveer 3 kwartier tussen voordat ik weer terug ga naar borst, is dus niet goed ?

KoekieMonster

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
17 apr 2007
Lengte
1m84
Je kan dan wel VEEL trainen, maar VEEL trainen betekend ook VEEL rust en VEEL eten. En dat is eigenlijk nog belangrijker...

Riccohw

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
20 jun 2007
het lijkt me niet al te verstandig eigenlijk.
Je spier heeft rust nodig, dat begrijp je.
Je pakt je spier 1x en put m helemaal uit, daarna laat je m rusten, en gebruik je m weer. Lijkt mij niet echt al te verstandig, aangezien je scheuren in je spier maakt zodra je ze gebruikt, er komen dan bepaalde stoffen weer vrij die voor de verzuring zorgen (Die naam is trouwens niet voor niks lijkt mij..).

Het lijkt mij verstandiger om ze 1x per 2 dagen te trainen (liever nog meer rust!)
Ik heb geen bronnne om het te onderbouwen, alleen eigen ervaring en bronnen die ik een tijd geleden heb gelezen, waarvan ik de sites/boeken niet meer van weet.
Raadzaam is het dus ook om te kijken hoe anderen hier op reageren, maar mijn advies is.. beter niet doen.

succes nog trouwens!

arnoldfan

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
27 aug 2006
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
maar nadat ik de eerste keer borst heb gedaan zit er ongeveer 3 kwartier tussen voordat ik weer terug ga naar borst, is dus niet goed ?

nee , train een spiergroep 2 x in de week en niet 2x per dag.voortaan kun je beter eerst hier advies vragen voor je wat doet want je groeit echt niet zo.

shinrisen

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
21 aug 2006
Dus je doet voor elke spiergroep 6-8 setjes (behalve voor benen waar je "zo lang mogelijk" gaat?) en laat me raden, je traint ook 7 keer in de week? En hoe doe je eerst je setjes "tot je geen kracht meer hebt" en daarna ga je nog een keer die setjes overdoen maar dan nog zwaarder? Is da geen dogma of hoe ze dat ook noemen?

Ik zou dit forum maar even goed gaan lezen en je vertrouwd laten raken met de basis principes van spieropbouw want ik kan me niet goed voorstellen dat je hier goed op zult groeien. Ook krijg ik niet de indruk dat je je rug en schouders traint als ik het zo zie (wel benen, respect daarvoor ;)) wat toch wel handig is wil je er niet als een superfreak uitzien.

hint: zoek eens op "fullbody" ;), veel geluk!

Riccohw

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
20 jun 2007
je borst is dan merendeels al overgegaan in de 'herstel fase' aangezien je m niet echt meer gebruikt. Je maakt m eigenlijk alleen maar meer kapot door m weer te gebruiken.

Raar, maar waar: het was mij eerst ook aangeraden door mijn fitnesscoatch -nog voor dat ik dit forum had ontdekt dacht ik ook dat het goed was- maar nee dat is het niet. Ik weet nu dat de meeste fitnesscoatches zuigen:D

anyways, wil je voor meer spiergroei zorgen, probeer dan 1 a 2 spieren per keer te trainen dat je in de fitnessruimte ben, tenzij je een Fullbody doet ;)

Succes er nog mee!
ik ga pitte:D
truste

OP
Z

zairi

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
20 jun 2007
het lijkt me niet al te verstandig eigenlijk.
Je spier heeft rust nodig, dat begrijp je.
Je pakt je spier 1x en put m helemaal uit, daarna laat je m rusten, en gebruik je m weer. Lijkt mij niet echt al te verstandig, aangezien je scheuren in je spier maakt zodra je ze gebruikt, er komen dan bepaalde stoffen weer vrij die voor de verzuring zorgen (Die naam is trouwens niet voor niks lijkt mij..).

Het lijkt mij verstandiger om ze 1x per 2 dagen te trainen (liever nog meer rust!)
Ik heb geen bronnne om het te onderbouwen, alleen eigen ervaring en bronnen die ik een tijd geleden heb gelezen, waarvan ik de sites/boeken niet meer van weet.
Raadzaam is het dus ook om te kijken hoe anderen hier op reageren, maar mijn advies is.. beter niet doen.

succes nog trouwens!

dankjewel voor je reactie, ik ben blij dat ik het heb gevraagd want ik dacht namelijk dat het beter was omdat er binnen 45 minuten nog niks-erg weinig is hersteld. maar nu weet ik dat ik het beter niet kan doen ;)

Animallegs

Reborn
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
28 feb 2007
Lengte
1m74
Massa
108kg
Vetpercentage
26%

haha geloof dat je de getrainde spiergroep 48 uur met rust moet laten (theoretisch)

Anoniem23518

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
8 apr 2007
Lengte
1m94
Massa
115kg
Vetpercentage
18%
je borst is dan merendeels al overgegaan in de 'herstel fase' aangezien je m niet echt meer gebruikt. Je maakt m eigenlijk alleen maar meer kapot door m weer te gebruiken.

Raar, maar waar: het was mij eerst ook aangeraden door mijn fitnesscoatch -nog voor dat ik dit forum had ontdekt dacht ik ook dat het goed was- maar nee dat is het niet. Ik weet nu dat de meeste fitnesscoatches zuigen:D

anyways, wil je voor meer spiergroei zorgen, probeer dan 1 a 2 spieren per keer te trainen dat je in de fitnessruimte ben, tenzij je een Fullbody doet ;)

Succes er nog mee!
ik ga pitte:D
truste
Fout, spieren beginnen pas met herstellen 10 uur na het trainen.

nee , train een spiergroep 2 x in de week en niet 2x per dag.voortaan kun je beter eerst hier advies vragen voor je wat doet want je groeit echt niet zo.
Weer fout. Ligt er allemaal aan hoe zwaar je trained.

Dit allemaal natuurlijk met als voorwaarde dat je dit maar 1, misschien 2, keer per week doet. Meer dan dit is niet meer bevorderend voor je spiergroei. Je kan niet elke dag 2 keer je spieren trainen. Hou tussen de dagen minstens 2 dagen complete rust.

Lees wat meer onderzoeken over wanneer je spieren beginnen met herstellen, supercompensatie optreedt en het herstel grotendeels af is.

Gert Jan

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
4 jun 2006
haha geloof dat je de getrainde spiergroep 48 uur met rust moet laten (theoretisch)
Die 48u is wel minimaal, beter is 72 uur, maar 48u is altijd nog beter dan 48 minuten!:D
Ik ben zelf bezig biceps wat zwaarder te trainen, soms hou ik 72 uur rust maar soms (zoals vandaag) voel ik me zo goed dat ik het na 48 uur wel goed vind om ze weer te trainen.

iverson

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
29 jan 2007
na 3 kwartier al terug aan begin is toch relatief snel... 1,5u trainen is nu ook niet zooooo lang. Ik zou inderdaar beter de oefeningen bij elkaar doen... Dan put je ze heel fel uit en laat je ze ineens rusten zonder eerst te laten rusten en nog is in te vliegen...

Wat mij wel opvalt is hoeveel mensen dit radicaal eigelijk afraden maar probeer dit is echt te onderbouwen in een studie... en niet enkel van bijv: scheurtjes waar je op trekt want die scheurtjes ontstaan ook tijdens de oefening zelf en dan doe je ook verder... Tijdens rust gaan die scheurtjes niet plots komen... Mij lijkt het ook logischer dit niet te doen maar kan niet zeggen WAAROM JUIST NIET... Wie wel?

Barbellman

Irrational retard
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
1 sep 2007
na 3 kwartier al terug aan begin is toch relatief snel... 1,5u trainen is nu ook niet zooooo lang. Ik zou inderdaar beter de oefeningen bij elkaar doen... Dan put je ze heel fel uit en laat je ze ineens rusten zonder eerst te laten rusten en nog is in te vliegen...

Wat mij wel opvalt is hoeveel mensen dit radicaal eigelijk afraden maar probeer dit is echt te onderbouwen in een studie... en niet enkel van bijv: scheurtjes waar je op trekt want die scheurtjes ontstaan ook tijdens de oefening zelf en dan doe je ook verder... Tijdens rust gaan die scheurtjes niet plots komen... Mij lijkt het ook logischer dit niet te doen maar kan niet zeggen WAAROM JUIST NIET... Wie wel?

zijn diverse bewijzen voor, bronnen hou je van me tegoed.
maar neem deze vuistregel eens bv: minder=beter, mits je het goed doet.
als ik sochtends getraind heb dan kan ik bv later op de dag absoluut niet deze training herhalen of hij word wel heel erg gay met roze dumbbells bij wijze van. en spieren groeien tijdens de rust en niet in de gym, waarom zou je dan 2x keer gaan als je weet dat de 1e keer eigenlijk gewoon effectief moet zijn? mischien leuk om eens te doen als schoktraining maar anders dan dat kan ik me niks voorstellen.

er is ook absoluut geen bewijs dat het wel werkt, van 1 x per dag weet men allemaal dat het werkt.

Laatst bewerkt:
OP
Z

zairi

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
20 jun 2007
even voor de duidelijkheid ik train al mijn spieren en ook zeker mijn rug, en ten tweede ik ga niet naar gym en daarna naar huis en vervolgens weer terug naar de gym om het te herhalen. ik ga naar de gym en train BIJVOORBEELD eerst mijn rug, 3 setjes en 3 verschillende oefeningen en daarna nog 2 andere spier groepen, en zodra ik daar mee klaar ben heb ik het gevoel dat mijn rug nog veeeel meer kan hebben en dan herhaal ik het weer. het is niet zo dat ik dacht dat het binnen een paar minuten was hersteld ik dacht dat de herstel fase nog niet was begonnen vandaar, en als ik klaar ben met mijn training neem ik ruim 48 uur rust, dus ik ga niet 7 DAGEN per week trainen, 3 is genoeg. dus ik dacht ik maak bepaalde spiergroepen binnen anderhalf uur helemaaaal kapot om ze vervolgens ruim 2 bijna 3 dagen volledig te laten rusten en andere spiergroepen zelfs een volle week.

Barbellman

Irrational retard
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
1 sep 2007
even voor de duidelijkheid ik train al mijn spieren en ook zeker mijn rug, en ten tweede ik ga niet naar gym en daarna naar huis en vervolgens weer terug naar de gym om het te herhalen. ik ga naar de gym en train BIJVOORBEELD eerst mijn rug, 3 setjes en 3 verschillende oefeningen en daarna nog 2 andere spier groepen, en zodra ik daar mee klaar ben heb ik het gevoel dat mijn rug nog veeeel meer kan hebben en dan herhaal ik het weer. het is niet zo dat ik dacht dat het binnen een paar minuten was hersteld ik dacht dat de herstel fase nog niet was begonnen vandaar, en als ik klaar ben met mijn training neem ik ruim 48 uur rust, dus ik ga niet 7 DAGEN per week trainen, 3 is genoeg. dus ik dacht ik maak bepaalde spiergroepen binnen anderhalf uur helemaaaal kapot om ze vervolgens ruim 2 bijna 3 dagen volledig te laten rusten en andere spiergroepen zelfs een volle week.

als je later op dezelfde dag nog zoveel energie hebt ervan dat je rustig nog een keer voluit kunt trainen en dezelfde training kunt herhalen doe je tijdens de eerste training echt iets goed fout man.

OP
Z

zairi

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
20 jun 2007
als je later op dezelfde dag nog zoveel energie hebt ervan dat je rustig nog een keer voluit kunt trainen en dezelfde training kunt herhalen doe je tijdens de eerste training echt iets goed fout man.

na de 3 setjes die ik doe ben ik helemaal kapot maar ben binnen een halfuur toch wel weer genoeg hersteld om die spiergroep met meestal een andere oefening ( meestal wel wat lichter) weer aan te pakken, maar dat zal ik in de toekomst niet meer doen;)

Anoniem23518

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
8 apr 2007
Lengte
1m94
Massa
115kg
Vetpercentage
18%

Ik zou zeggen, test het gewoon uit voor een maandje of twee. Zie of je erop groeit, hou een log bij met wat je eet, je trainingen, VP en gewicht. Er zijn zoveel onderzoeken die andere onderzoeken weer weerleggen dat het geen nut heeft om die bronnen erbij te halen imo.

Naar boven