XXL Nutrition

1 thee lepel dextrose = hoeveel gram?

Bezoekers in dit topic

Vinny

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
26 dec 2002
Berichten
2.202
Waardering
0
1 thee lepel dextrose = hoeveel gram?
 
Schat ongeveer 2 à 3 gram afgestreken .. Maar is hele grove schatting hoor .. Tip: schaf een weegschaaltje bij de Blokker aan, je moet immers toch veel meer afwegen na je training en dan sta je daar met je theelepeltje een eeuw te scheppen.
 
Volgens mij is een theelepel ongeveer 5 gram.

Groet Smalluser :thumb:
 
ik heb hier een lijstje.. ik weet niet of het klopt maar goed.

1 theelepel = 3 gram
1 eetlepel = 15 gram
1 groentelepel = 25 gram
1 aardappellepel = 25 gram
1 sauslepel = 25 gram
1 soepbord = 250 gram
1 soepkop = 200 gram
1 kopje = 125 gram
1 glas = 150 gram
1 beker = 200 gram
1 bierglas = 200 gram
1 wijnglas = 100 gram
1 sherryglas = 50 gram
1 borrelglas = 35 gram
1 schaaltje = 150 gram

ik moet 60 gram dextrose hebben dus ik doe 4 volle eetlepels dextrose met water en direct daarna een wheyshake.
 
Hoe groot is je theelepel??

wat voor creatine heb je (normaal of micro)?

Ik denk dat je niet zomaar kan stellen dat een lepel met een bepaalde inhoud hetzelfde is als een bepaald gewicht. Elke stof heeft z'n eigen SG.

Als je wilt weten wat 5gr creatine is moet je wegen!
 
Ik gebruik ( nog ) geen creatine..

Mijn theelepel is 2 cm lang en 1.5 cm breed...ik heb zo een weegschaaltje niet dus..
 
Zulke weegschaaltjes gaan bij de blokker voor 2.5€
 
oh zo goedkoop :D dan ga ik er morgen 1tje halen :D ik dacht iets van 20-30 euro ofzo
 
Originally posted by admin
Zulke weegschaaltjes gaan bij de blokker voor 2.5€
wat voor weegschaaltjes zijn dat dan?

en hoe heten die?
 
Of ze die nu nog heben weet ik niet maar ze gaan tot 100 gram en er staat een bakje op vanboven.
Stonden bij ons recent aan 2.5€

Gewoon bij keukenmateriaal kijken en anders in een andere rommelwinkel kijken waar ze dit soort dingen verkopen.
De mijne werkt nog altijd iig, erg handig trouwens.
 
Originally posted by admin
Of ze die nu nog heben weet ik niet maar ze gaan tot 100 gram en er staat een bakje op vanboven.
Stonden bij ons recent aan 2.5€

Gewoon bij keukenmateriaal kijken en anders in een andere rommelwinkel kijken waar ze dit soort dingen verkopen.
De mijne werkt nog altijd iig, erg handig trouwens.

weegt ook per gram?
 
Gewoon een brieven weegschaal, of zo eentje uit een cofeeshop (je weet wel wat daar gewogen word :D )
 
Nee wat anders T... :D

Ja ga morgen ook gelijk kijken voor zo'n weegschaaltje. Weegt dus op een gram nauwkeurig?
 
Ik heb het over Nederlandse koffieshop's :D
 
Idd, 3XL, over SG, een theelepel zout zal wel aan 5 gram komen, maar glucose heeft een nogal lage dichtheid.

Over weegschaaltje: ik heb er 1 die tot 1kg gaat, goed afleesbaar per 5 gram, en die kostte dacht ik ong 8 pleuro.
 
Back
Naar boven