AndroidHealthClinic

1 week krachttraining gevolgd door 1 week MMA

Bezoekers in dit topic

Tjiftjaf2

Novice
Lid geworden
6 jan 2020
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
100kg
Vetpercentage
18%
Dag allen,

Laat ik me kort voorstellen. Ik ben 27 jaar en doe al een aantal jaren aan krachttraining. Ondertussen heb ik het gevoel dat ik qua massa en kracht op mijn limiet zit en zou daarom graag wat meer functioneel gaan trainen. Ik zou dan ook graag MMA beginnen doen.

Omdat ik tijdens de week al amper tijd kan maken voor krachttraining (4 maal per week) en het toch ook een minimum commitment vraagt om deftig MMA te leren, denk ik er aan om om de week 1 van beide te doen. Dus een week krachttraining gevolged door een week MMA, daarna weer krachttraining gevolgd door weer een week MMA enzo verder.

Aangezien ik al heel wat jaren train en er aan MMA toch ook stevig krachtaspect zit, geloof ik niet dat deze tweewekelijkse opoffering in krachttraining een groot verschil zal maken voor mijn kracht/massa.

Ik ben benieuwd of er mensen hier ervaring mee hebben. Denken jullie dat ik op deze manier veel kracht en/of massa zal verliezen?

Ben benieuwd naar jullie mening.
 
Aangezien ik al heel wat jaren train en er aan MMA toch ook stevig krachtaspect zit, geloof ik niet dat deze tweewekelijkse opoffering in krachttraining een groot verschil zal maken voor mijn kracht/massa.
Als je altijd naturel getraind hebt lijkt het mij dat je niet veel zult inleveren op kracht en massa. Voor onderhoud is immers niet zoveel nodig als voor opbouw. Als je al kracht inlevert is dat vermoedelijk groot en deels neurologisch. Ontwenning van de beweging dus. Maar de enige manier om erachter te komen is door het te proberen. Er zijn zoveel factoren van invloed op je kracht en spiermassa. Denk aan voeding, stress, slaap en genetische aanleg. Of en hoeveel je inlevert is dus moeilijk te voorspellen.

Maar wat volgens mij belangrijker is dat je iets doet wat je leuk vind en daardoor met plezier volhoudt op de lange termijn. :)
 
dan zou ik eerder 2x fb doen en 2x mma

Of misschien zelfs 1x fb (met een deftig volume) en 3x mma. MMA is tenslotte een complexe sport en dat vergt veel tijd om alle aspecten goed onder de knie te krijgen. Ligt er natuurlijk ook maar net aan waar je meer lol aan hebt. Als je mma leuker vindt dan krachttraining, is het al helemaal een makkelijke keuze.
 
Back
Naar boven