XXL Nutrition

1 whey shake per dag, wanneer nemen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

debaenst

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 sep 2010
Berichten
163
Waardering
4
Lengte
1m70
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Hallo iedereen

Zoals de titel al verklapt ben ik van plan om 1 shake per dag te nemen, op trainingsdagen en ook op rustdagen. De reden hiertoe is omdat ik te weinig eiwitten uit men dagelijkse voeding kan halen.
Mijn voedingsschema is ook niet optimaal omdat ik smorgens geen havermout of brinta door men keel krijg en savonds eet ik gewoon wat men ouders mij klaarmaken.
Ik eet zo'n 4 keer per dag omdat ik druk bezig ben met werken, de rest van men voeding is gezond met zo weinig mogelijk vet en gesuikerde dranken
Nu vraag ik mij af wanneer ik deze shake het best kan pakken.
Alle dagen smorgens bij men ontbijt of telkens na men training en op rustdagen smorgens of nog anders?
En maakt het uit of ik smiddags of savonds train als ik een shake na men training wil nemen?
Als er iemand mij eens zou kunnen helpen.

Verdere gegevens zijn:
1shake is een scoop van 30 gram whey
ik train met splitschema 3keer per week telkens savonds om 7u.
 
Op het moment van de dag dat je eiwit tekort komt in je schema,
makkelijkst is na de training en non-trainingsdagen moet je zelf weten. als het maar past
 
bij het opstaan of voor de training.

gewoon eten en geen shakes nemen.
 
op trainingsdagen na je training en op rustdagen sochtends bij je ontbijt.
trainingstijd maakt niet echt uit.

maar post je voeding eens want misschien kan daar ook nog wel iets aan bijgeschaafd worden
 
Op het moment van de dag dat je eiwit tekort komt in je schema,
makkelijkst is na de training en non-trainingsdagen moet je zelf weten. als het maar past

Na je training idd.
En op rustdagen zou ik kiezen voor 's morgens, maar het maakt niet veel uit.
 
Dan zal ik wrs op rustdagen sochtends eentje nemen en op trainingsdagen na men training.
Maakt het veel uit of ik nu een shake smorgens pak of na men training?
Voedingsschema zal idd niet goed zijn maar ik woon niet alleen dus kan allemaal dat goed voedsel niet aanschaffen of niet aan men moeder vragen om elke dag kip te eten enzo.
Zoals verwacht is men voedingsschema nog belange niet optimaal, maar ik kan soms ook niet alles eten als de echten he, plus veel is gwn niet te vreten seg ;)
Smorgens een shake dus en een bak cornflakes met magere melk
Smiddags botterhammen met beleg, bruin brood en als dat er niet is wit dus
Rond 3u een ei of 2-3 met brood en eventueel wat groentjes erbij
savonds 6-7u avondeten dus vlees patatten en groenten
 
Whey is gewoon een bron van eiwitten, je vraagt toch ook niet ''Wanneer kom ik me kip eten?''
 
Whey is gewoon een bron van eiwitten, je vraagt toch ook niet ''Wanneer kom ik me kip eten?''

Ja dat weet ik ook wel maar misschien dat het verschilt wanneer de eiwitten het best worden opgenomen en wanneer het rendement van zo een shake dus het grootste is he.
 
Ja dat weet ik ook wel maar misschien dat het verschilt wanneer de eiwitten het best worden opgenomen en wanneer het rendement van zo een shake dus het grootste is he.

eerste maaltijd / na of voor training dan
 
zodra je uit je bed komt rollen whey shake. & na de training indd
 
eerste maaltijd / na of voor training dan

maar als ik dus maar 1 shake per dag wil nemen en ik heb een trainingsdag, primeert dan de shake smorgens of pak je hem beter na de training ???
En zit er een uitleg achter de shake na je training want kheb al verstaan dat de eiwitten ook niet zo snel zijn dat ze direct worden opgenomen ...

zodra je uit je bed komt rollen whey shake. & na de training indd
Hier zeg je het zelf, EN na de training maar als ik dus een trainingsdag heb, welke is dan de belangrijkste shake en waarom ?

OOHJA na men training drink ik altijd wat water met dextrose erin !
 
Neem gewoon lekker twee shakes per dag.

Ik neem een Whey shake voor de training (zie sticky waarom) en sochtends neem ik een shake gemengd met magere melk en havermout. (heerlijk en een verzadigd gevoel voor zeker 90 minuten).

Voor het slapen gaan een bak magere franse kwark en klaar is kees.
 
OOHJA na men training drink ik altijd wat water met dextrose erin !

Zou ik hem ongeveer 20 minuten daarna innemen vanwege de insuline piek.

Probeer sowieso wel in te calculeren dat je per 1,5 tot 2 uur zo'n 30 gram eiwitten kan verteren. Als je dan toch al te weinig eiwitten binnen krijgt, dat je dan iig zo optimaal mogelijk je eiwit-inname verspreidt. Het zou zonde zijn om dat te verkloten.
 
Zou ik hem ongeveer 20 minuten daarna innemen vanwege de insuline piek.

Probeer sowieso wel in te calculeren dat je per 1,5 tot 2 uur zo'n 30 gram eiwitten kan verteren. Als je dan toch al te weinig eiwitten binnen krijgt, dat je dan iig zo optimaal mogelijk je eiwit-inname verspreidt. Het zou zonde zijn om dat te verkloten.
Bullshit.
 
Zou ik hem ongeveer 20 minuten daarna innemen vanwege de insuline piek.

Probeer sowieso wel in te calculeren dat je per 1,5 tot 2 uur zo'n 30 gram eiwitten kan verteren. Als je dan toch al te weinig eiwitten binnen krijgt, dat je dan iig zo optimaal mogelijk je eiwit-inname verspreidt. Het zou zonde zijn om dat te verkloten.

bron?

@ topic starter; hoe ziet de rest van je voeding eruit? hoeveel kcal e.d?

heb het idee dat je te hoge verwachting hebt van een whey shake.

smorgens bij t ontbijt nemen en/of voor of na de training
 
Als ik persoonlijk zou moeten kiezen zou ik op off days de shake meteen 's morgens nemen en op trainingsdagen voor of na de training. Maar dit hangt natuurlijk ook af van wat je over een dag verdeeld eet. Als je 's morgens al veel eiwitten naar binnen werkt is zo'n shake op een off-day in de morgen natuurlijk zinloos.
 
Als je maar 1 weishake wilt gebruiken kan je deze het best voor de training nemen.
 
Back
Naar boven