XXL Nutrition

10.000 kcal challenge

Bezoekers in dit topic

Borstkas

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
4 jul 2011
Lengte
1m88
Massa
96kg
Wat kan je lichaam hiervan daadwerkelijk om zetten tot lichaamsvet? Wat voor impact heeft het op je cut?

Drunkenmaster

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
8 nov 2012
Lengte
1m78
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
De vraag is waarom zou je het doen en een hoop geld verspillen?

wovano

Moderator
Moderator
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
10 jun 2010
Lengte
1m86
Alle overbodige energie

Jwdoetookmee

Monstrous Giant
Elite Member
Contest Winner x2
Lid geworden
27 apr 2012
Lengte
1m80
Massa
100kg
Vetpercentage
6%
Wat kan je lichaam hiervan daadwerkelijk om zetten tot lichaamsvet? Wat voor impact heeft het op je cut?
alles wat je niet verbruikt. Is ook al besproken in mn metabolisme topic

OP
Borstkas

Borstkas

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
4 jul 2011
Lengte
1m88
Massa
96kg
alles wat je niet verbruikt. Is ook al besproken in mn metabolisme topic

Maar het lijkt me toch niet dat je 10.000 kcal verbruikt danwel 10.000 kcal op neemt?

Vonk

Prof. dr.
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
3 okt 2008
Lengte
1m85
Massa
108kg
Vetpercentage
10%
Wat is nou eigenlijk je vraag?

Walnut

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
20 dec 2012
Lengte
1m95
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Maar het lijkt me toch niet dat je 10.000 kcal verbruikt danwel 10.000 kcal op neemt?
opname = totale inname - verbruik
Wat is nou eigenlijk je vraag?
Hij vroeg zich af of je lichaam ook eten uitpoept zonder het qua energiewaarde (kcal) op te nemen. Dus of er een maximum aan vet is dat je lichaam in één dag kan aanmaken door een kcal surplus, waardoor er met de rest niets meer gedaan wordt.

Vonk

Prof. dr.
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
3 okt 2008
Lengte
1m85
Massa
108kg
Vetpercentage
10%
opname = totale inname - verbruik

Hij vroeg zich af of je lichaam ook eten uitpoept zonder het qua energiewaarde (kcal) op te nemen. Dus of er een maximum aan vet is dat je lichaam in één dag kan aanmaken door een kcal surplus, waardoor er met de rest niets meer gedaan wordt.

Dat zou de heilige graal zijn.. Iemand die zo'n medicijn uit kan vinden toevallig? :dunno:

Fallingout

King of Manlets
Elite Member
Relnicht
Lid geworden
18 mei 2014
Lengte
1m89
Massa
95kg
Vetpercentage
18%
Als ik naar matt stonie kijk kan ik me bijna niet voorstellen dat je lichaam al die overbodige kcals omzet.

Die gast is behoorlijk skinny en heeft toch met enige regelmaat maaltijden van 10.000+kcals.

Kan me niet voorstellen dat hij dan 3 dagen niets eet na zoiets.

OP
Borstkas

Borstkas

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
4 jul 2011
Lengte
1m88
Massa
96kg
Als ik naar matt stonie kijk kan ik me bijna niet voorstellen dat je lichaam al die overbodige kcals omzet.

Die gast is behoorlijk skinny en heeft toch met enige regelmaat maaltijden van 10.000+kcals.

Kan me niet voorstellen dat hij dan 3 dagen niets eet na zoiets.

Ik kan het me ook niet voorstellen..

Stel je doet er 8 uur lang over om 10.000 te halen op je dag, en het voedsel is na 12/24 uur verteerd.. dan is het toch niet dat je opeens 3/4 kilo aan vet aan komt? En ook niet geleidelijk in de week wanneer je weer de dag erna in deficit bent lijkt me?

WesselvR

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
14 feb 2016
Lengte
1m79
Massa
82kg
Ik snap wel wat je bedoeld.. na een bepaald aantal kcal zal je lichaam het alleen maar afvoeren ipv opnemen omdat het gewoon totaal niet gebruikt kan worden..

Vraag mezelf dan wel af waar die grens ergens ligt als die er überhaupt al is. Dat zal ook per lichaam weer een behoorlijk verschil zijn natuurlijk..

musclesandfood

Cool Novice
Lid geworden
16 mrt 2016
Lengte
1m80
Massa
78kg
@basmca
Van dat soort wedstrijdeters heb ik wel eens gehoord dat ze achteraf express overgeven, doordat het lichaam die hoeveelheden voedsel anders gewoon niet kan verwerken. Geen idee of dit echt zo is, maar kan het mij wel goed voorstellen.

@Borstkas
Nee dit kan ik mij ook niet voorstellen. Elk lichaam heeft een limiet aan wat het in een bepaalde tijd kan opnemen. Ga je over je limiet heen, zal je een deel vanzelf gewoon uitpoepen. Toch weet ik niet of ik zo'n challenge zou aanraden in je cut, want het zou best kunnen dat je lichaam een paar dagen van slag is (en ik zou zelf niet weten of dit gevolgen op de cut kan hebben dus).

Gebru1ker

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
25 mrt 2013
Lengte
1m85
Massa
90kg
Ik snap wel wat je bedoeld.. na een bepaald aantal kcal zal je lichaam het alleen maar afvoeren ipv opnemen omdat het gewoon totaal niet gebruikt kan worden..

Vraag mezelf dan wel af waar die grens ergens ligt als die er überhaupt al is. Dat zal ook per lichaam weer een behoorlijk verschil zijn natuurlijk..
is toch niet logisch dat je lichaam er niks mee doet en zomaar uitkakt?
wordt gewoon opgeslagen als vet

WesselvR

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
14 feb 2016
Lengte
1m79
Massa
82kg
is toch niet logisch dat je lichaam er niks mee doet en zomaar uitkakt?
wordt gewoon opgeslagen als vet

Is ook niet logisch, maar vraag me toch af of er niet ergens een grens ligt.

Bij het gebruik van alcohol word ook niet alle alcohol opgenomen en pis je een deel uit. Snap zijn gedachte dus wel ;)

musclesandfood

Cool Novice
Lid geworden
16 mrt 2016
Lengte
1m80
Massa
78kg
Ik vind het juist wel logisch. Je lichaam kan toch niet onbeperkt kcal opnemen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat wanneer je op één dag 10.000kcal eet, je daar een kilo vet van aankomt. Tuurlijk je zal de volgende dag een stukje zwaarder wegen, maar dit komt vooral doordat er nog allemaal voedsel in je buik zit.

musclesandfood

Cool Novice
Lid geworden
16 mrt 2016
Lengte
1m80
Massa
78kg
Oké ik ga het één keer duidelijk proberen te zeggen hoe ik hier tegenover sta. De calorieën die je lichaam opneemt en niet verbrand ga je zeker in vet aankomen. MAAR! Stel dat jij 10.000kcal eet, dan betekend het niet dat je lichaam ook deze 10.000kcal OPNEEMT. Voedsel moet verteerd worden etc. en bij deze hoeveelheden kan je lichaam niet alles verteren en poep je dus een hoop ook weer uit. Dit betekend dus dat je niet alle calorieën die je eet, ook daadwerkelijk opneemt. Alleen het deel dat je lichaam wel opneemt en niet verbrand, zal je dus in vet aankomen.

Walnut

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
20 dec 2012
Lengte
1m95
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Oké ik ga het één keer duidelijk proberen te zeggen hoe ik hier tegenover sta. De calorieën die je lichaam opneemt en niet verbrand ga je zeker in vet aankomen. MAAR! Stel dat jij 10.000kcal eet, dan betekend het niet dat je lichaam ook deze 10.000kcal OPNEEMT. Voedsel moet verteerd worden etc. en bij deze hoeveelheden kan je lichaam niet alles verteren en poep je dus een hoop ook weer uit. Dit betekend dus dat je niet alle calorieën die je eet, ook daadwerkelijk opneemt. Alleen het deel dat je lichaam wel opneemt en niet verbrand, zal je dus in vet aankomen.
Ik geloof niet dat je lichaam een aan/uit knop heeft voor je spijsverteringsstelsel. Daarnaast is het menselijk lichaam het resultaat van miljoenen jaren evolutie dus het is fair to say dat het spijsverteringsstelsel vrij optimaal is; er zal dus niet 1 2 3 een hoeveelheid voedsel zijn die 'teveel' is om opgenomen te worden voordat het einde van je darmen bereikt is. Dat is mijn idee, ik ben benieuwd naar onderbouwing van een kenner.

musclesandfood

Cool Novice
Lid geworden
16 mrt 2016
Lengte
1m80
Massa
78kg
Nee het lichaam heeft ook geen aan/uit knop. In normale situaties wordt ook niet al het eten in je lichaam verteerd en opgenomen. Vandaar dat we poepen! Hoe meer je gaat consumeren, hoe meer je lichaam niet zal kunnen gaan verteren en opnemen. Dat hieraan getwijfeld wordt, snap ik niet helemaal. Het feit dat je naar de wc gaat, zegt namelijk al genoeg. De drol die in de wc ligt bevat ook gewoon kcal. Dit zijn dus kcal die je lichaam niet heeft opgenomen :toilet:

Naar boven