MuscleMeat

10 8 6 6

Bezoekers in dit topic

Mich

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
22 mrt 2003
Berichten
280
Karma
1
O.K. daar gaat ie... Ik weet dat er al ontzettend veel op dit forum is geschreven over het juiste aantal sets en reps, maar blijf ondanks dit met een tweetal vragen zitten.....

1. Wat is beter om massa te kweken 3 of 4 sets een vast gewicht of een pyramide systeem gebruiken?

2. Ik gebruik nu het pyramide systeem 10 8 6 6, waarbij de laatste twee sets op hetzelfde gewicht zitten. Is dit een goed systeem? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik weet dat dit öok deels persoonlijk is, en afwisseling noodzakelijk is, maar om de hoeveel tijd moet je je sets & reps dan omgooien en wat is een goed systeem om naar over te schakelen?

Ik train nu weer zo'n zes maanden. (gaat trouwens goed 6 kilo, eet als een paard)
 
Je geeft zelf al antwoord.... het is persoonlijk. Je schema omgooien? De ene zal dit zeggen, de andere dag... Ik train al bijna 2 jr op dezelfde manier, en ga nog steeds als kool.
 
hmm, ja ik weet het, mag ik vragen wat voor schema jij gebruikt?
 
Originally posted by Robin
Je geeft zelf al antwoord.... het is persoonlijk. Je schema omgooien? De ene zal dit zeggen, de andere dag... Ik train al bijna 2 jr op dezelfde manier, en ga nog steeds als kool.

Ja Robin ik heb het nog eens nagevraagt maar met jou vetpercentage en dan binnen 2 jaar zonder AS bijna 50+ KG meer.

Hmmm.... geloof het eigenlijk niet. :D
 
Ik pak voor oefeningen als bench press, squats en deadlifts peramide setjes. En dan 4 setjes (12-10-8-6). Voor squats en deadlift vaak nog een setje meer.

Voor de rest doe ik gewoon 10-8 of zo. 2 setjes is voldoende voor mij. Na 8 weken je schema omgooien. Werkt goed voor mij!
 
o.k. zou het volgende misschien wat zijn... oefeningen als (benchpress) 10 8 6 6 met een een pyramide , en b.v. curls met een vast gewicht 3 * 8. Dit lijkt mij eigenlijk wel een schema dat bij mij past. Is dit volgens jullie ook een redelijk schema?
 
Denk wel ok ja, als je maar in de gaten houd dat je totale setjes niet te veel worden.
 
10-8-6 en daarna de laaste set weer 6 herhalingen proberen minstens 4.Is de beste methode vind ik, en af en toe ook een set erbij gooien met 1 herhaling op het eind.
 
Back
Naar boven