XXL Nutrition

10 kg Afvallen in 3 maanden.. tips en advies gevraagd !!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

zoeloekes

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2005
Berichten
70
Waardering
0
Hoi Hoi allemaal !

Ik ben een jongen van 25 jaar , 1m88 , en ik weeg bijna 90 kg , heb een vet % van toch wel 18-20 % , veel te hoog dus.. nu heb ik wel al veel aan KT gedaan enzo , resultaat was altijd dat ik wel veel meer spieren kreeg , dikkere armen en schouders enzo ( ben van nature ook al redelijk breed gebouwd) , maar mijn doel om vet te verliezen lukt maar nooit..

Daarom heb ik besloten om het over een andere boeg te gooien.. vanaf nu niet meer alleen KT en een beetje cardio maar voornamelijk cardio aangevuld met een full body KT schema..

Ik zou graag zo een tiental kg in vet willen kwijtraken en had gedacht aan het volgende:

- 3-4 keer per week cardio training met een hartslagmeter , telkens een uurtje en dan nog een uurtje full body schema op een relatief lage intensiteit.

- mijn onderhoud zal rond de 2200 kcal liggen als ik goed uitgerekend heb , dus ga ik proberen rond de 1800 cal dagelijks te eten..
- de maaltijden ga ik proberen te verdelen over 6 kleine maaltijden , veel groenten, fruit , kipfilet en vis.. het enige probleem en vraag die ik nog heb is eigenlijk wat ik zo naar men werk kan meenemen om telkens een maaltijd te hebben met een goede E/K/V verhouding. ik werk op kantoor dus warme dingen zijn al moeilijk , kwark lust ik ook niet , heeft iemand hier tips voor ?

- laatste vraagje , denken jullie dat het haalbaar is 10 kg kwijt te raken in 3 maanden..

Alle tips zijn welkom ! Alvast bedankt !

greetzz
 
400 kcal deficit per dag.

9000 kcal per kg vet. dat is 27000kJ per maand aan beoogd deficit opgevangen door verbranging van vet. (bij 3kg per maand, iets minder dan dat jij wil) 27000/400 = 67,5 dagen benodigd. En dat is dik twee maand. Dus over 9 kg zou je in deze een half jaar doen.

Niet echt een realistisch doel imo, als je onderhoud correct is :D
 
misschien is 10 kg idd wat te ruim gesteld , met een dikke 5 kg zou ik ook al tevreden zijn.. op de vraag of onderhoud correct is ..tja dat weet ik zelf eig nie , de ene zegt je moet het zo berekenen , de andere zo.. 100 % weet ej dit toch nooit hé , het zal bij benadering wel juist zijn..
 
2200 op onderhoud is wel ERG laag!!!zelfs een volwassen man die geen reet uitvoert heeft minimaal wel 2500 nodig per dag.

heb je het wel goed uitgerekend?want je moet volgens mij toch wel hoger liggen...
 
Ik denk onderhoud zonder enige lichamelijke activiteit.
Waarschijnlijk vergeet je de vermenigvuldigingsfactor van 1,5 die voor actieve sporters geld
 
2200 is veel te weinig... met jouw gewicht/vet% zal je rond de 3500 gaan zitten denk ik
 
Ik kende iemand die gewoon een paar weken op water en brood leefde.. weg 10 kg :D
 
Ik kende iemand die gewoon een paar weken op water en brood leefde.. weg 10 kg :D

waar bestond die 10kg dan uit?:D vet, water of spieren?:D ik denk het laatste';)
 
Ik weet niet hoe jullie aan kcal behoefte komen, maar ik heb bijna de zelfde stats en mijn onderhoud is net geen 2200. Zelfs met de berekeningen van het DBB komt ik hieraan.
 
The magic word is Sonja Bakker :roflol:

Als ik jou was zou ik mijn cardio op interval doen en je training op high intensity.
Daarbij goeie schone voeding en dan kun je wel wat afvallen, maar 10kg in 3 maand no way.
 
Back
Naar boven