MuscleMeat

10 maanden bezig

Bezoekers in dit topic

SFH

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
10
Waardering
0
Ik ben nu 10 maanden bezig, dit is hoe het er nu uit zier. Heb helaas geen before pics. Ben nu 19 jaar (bijna 20), en ben 1.77 meter. Toen ik begon woog ik 58 kilo, vetpercentage van rond de 9 procent, weeg nu 65 kilo, vetpercentage is iets omhoog gegaan naar 10% (als ik die vet-meet-apparaatjes moet vertrouwen tenminste). Zoals jullie waarschijnlijk al hieruit opmaken heb ik wat probleempjes met aankomen. Voordat ik begon met krachttraining kon ik weken lang 2 pakken chips per dag en een pizza vreten, en dan 1 of 2 kilo aankomen, die er dan na een week normaal eten weer vanaf waren. Zit daarom te denken aan raw iron weightgainer. Ik eet nu nog niet volgens een heel streng schema (wel geprobeerd, maar liep al gauw mis), maar stel wel bepaalde eisen aan mezelf wat voedsel betreft, dus iedere dag een banaan, pakje kipfilet en bilk tonijn, minstens 6 boterhammen, goed avondeten, 2 kwarktoetjes na het eten, en daarnaast vul ik mezelf meestal aan met broodjes smeer/pinda-kaas, een bord salade en af en toe patat of een hamburger moet ook gewoon kunnen. Ik wil nu gewoon nog veel meer massa. Ik doe bijna 18 kilo op dumbbell>dumbel curls nu, maar heb dunnere armen dan vrienden van me die 14 kilo doen. Enkel als ik ze aanspan wordt duidelijk dat het echt spier is. Als ik ze niet aanspan lijken ze net normale armen met iets meer vorm. Weightgainer goed idee hier?

progress 10 maanden.jpg
 
Ik ben nu 10 maanden bezig, dit is hoe het er nu uit zier. Heb helaas geen before pics. Ben nu 19 jaar (bijna 20), en ben 1.77 meter. Toen ik begon woog ik 58 kilo, vetpercentage van rond de 9 procent, weeg nu 65 kilo, vetpercentage is iets omhoog gegaan naar 10% (als ik die vet-meet-apparaatjes moet vertrouwen tenminste). Zoals jullie waarschijnlijk al hieruit opmaken heb ik wat probleempjes met aankomen. Voordat ik begon met krachttraining kon ik weken lang 2 pakken chips per dag en een pizza vreten, en dan 1 of 2 kilo aankomen, die er dan na een week normaal eten weer vanaf waren. Zit daarom te denken aan raw iron weightgainer. Ik eet nu nog niet volgens een heel streng schema (wel geprobeerd, maar liep al gauw mis), maar stel wel bepaalde eisen aan mezelf wat voedsel betreft, dus iedere dag een banaan, pakje kipfilet en bilk tonijn, minstens 6 boterhammen, goed avondeten, 2 kwarktoetjes na het eten, en daarnaast vul ik mezelf meestal aan met broodjes smeer/pinda-kaas, een bord salade en af en toe patat of een hamburger moet ook gewoon kunnen. Ik wil nu gewoon nog veel meer massa. Ik doe bijna 18 kilo op dumbbell>dumbbell>dumbel curls nu, maar heb dunnere armen dan vrienden van me die 14 kilo doen. Enkel als ik ze aanspan wordt duidelijk dat het echt spier is. Als ik ze niet aanspan lijken ze net normale armen met iets meer vorm. Weightgainer goed idee hier?

Als jij niet aankomt eet je simpelweg niet genoeg, veel mensen denken dat ze veel eten. Maar in feite valt dat tegen.
Als je dus wilt aankomen, zul je dus veel moeten eten..Snap eerlijk gezegd ook niet wat je bedoelt met dat het snel mis ging met een streng schema?
Die weightgainer zou ik voorlopig ook laten voor wat het is, aangezien het niks toe gaat voegen als je niet voldoende eet.
En die dumbbell curls zou ik lekker laten voor wat het is, je kan je zelf beter gaan concentreren op andere oefeningen; squat, deadlift, benchpress, bent over barbell row, chin-up of pull-ups.. etc. etc. Mocht je daar nog niks over weten, raad ik je aan om de sticky's grondig door te lezen.
 
Ik ben nu 10 maanden bezig, dit is hoe het er nu uit zier. Heb helaas geen before pics. Ben nu 19 jaar (bijna 20), en ben 1.77 meter. Toen ik begon woog ik 58 kilo, vetpercentage van rond de 9 procent, weeg nu 65 kilo, vetpercentage is iets omhoog gegaan naar 10% (als ik die vet-meet-apparaatjes moet vertrouwen tenminste). Zoals jullie waarschijnlijk al hieruit opmaken heb ik wat probleempjes met aankomen. Voordat ik begon met krachttraining kon ik weken lang 2 pakken chips per dag en een pizza vreten, en dan 1 of 2 kilo aankomen, die er dan na een week normaal eten weer vanaf waren. Zit daarom te denken aan raw iron weightgainer. Ik eet nu nog niet volgens een heel streng schema (wel geprobeerd, maar liep al gauw mis), maar stel wel bepaalde eisen aan mezelf wat voedsel betreft, dus iedere dag een banaan, pakje kipfilet en bilk tonijn, minstens 6 boterhammen, goed avondeten, 2 kwarktoetjes na het eten, en daarnaast vul ik mezelf meestal aan met broodjes smeer/pinda-kaas, een bord salade en af en toe patat of een hamburger moet ook gewoon kunnen. Ik wil nu gewoon nog veel meer massa. Ik doe bijna 18 kilo op dumbbell>dumbbell>dumbel curls nu, maar heb dunnere armen dan vrienden van me die 14 kilo doen. Enkel als ik ze aanspan wordt duidelijk dat het echt spier is. Als ik ze niet aanspan lijken ze net normale armen met iets meer vorm. Weightgainer goed idee hier?
begin met de stickies te lezen en vervolgens een bulkschema te maken
succes:thumbs:
 
Ik wil nu gewoon nog veel meer massa. Ik doe bijna 18 kilo op "dumbbell">"dumbbell">"dumbbell">dumbel curls nu, maar heb dunnere armen dan vrienden van me die 14 kilo doen. Enkel als ik ze aanspan wordt duidelijk dat het echt spier is.

Hoe goed voer je die "dumbbell">dumbbell curls van 18 kilo uit dan? Het zou goed kunnen dat je bijv. je rug erbij betrekt (door naar achter te leunen) en daardoor niet optimaal je biceps traint. Je kan eens proberen het gewicht te verlagen en wat meer repetities maken.
 
Stickies lezen,voedings- en trainingsschema opstellen,half jaartje knallen en dan weer eens een keer wat fotoos posten want dit lijkt nergens op.Je hebt nauwelijks (spier)massa, ga eens wat eten man.
 
Hoe goed voer je die "dumbbell">"dumbbell">dumbbell curls van 18 kilo uit dan? Het zou goed kunnen dat je bijv. je rug erbij betrekt (door naar achter te leunen) en daardoor niet optimaal je biceps traint. Je kan eens proberen het gewicht te verlagen en wat meer repetities maken.

of hij bedoel 1RM 18kg met cheat :p
 
Matig voor 10 maanden.. Je hebt toch niet alleen je biceps zitten trainen ofwel?
 
Zorg gwn dat je om de 2 uur een maaltijd eet en drink er 2 liter melk bij! dan zullen de kilo's eraan vliegen
 
Thanks voor het advies, ookal is het allemaal niet erg positief (en bedankt voor de flauwe grap, markhispania) Gewoon veel vreten dus. Ik heb zeker niet alleen m'n biceps zitten trainen. Ik snap overigens dat het resultaat niet is wat je zou verwachten van iemand die al bijna een jaar traint, jammer dat ik geen before pics heb, want die zouden denk ik wel een hoop duidelijkheid scheppen over hoe bizar mager ik was voor ik begon met trainen. En wat betreft die bicep curls, ik ben nu nog bezig met 16 kilo. Ik doe het eerste setje 12 herhalingen per arm, tweede setje 9, derde setje 6. Gezien de dumbbells bij mijn sportschool met sprongen van 2 kilo omhoog gaan, betekent dit dus dat ik binnenkort over zal gaan op 18 kilo, waarschijnlijk eerst met setjes van 6 herhalingen (aldus ''bijna 18 kilo''). Ik ben er echter van overtuigd dat ik ze goed uitvoer. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik een half jaar vooral krachttraining heb gedaan, en niet zo zeer hypertrofie.
 
Heb zo het gevoel dat biceps je belangrijkste spier is...
Eigenlijk is biceps een heel kleine spier, die aan 1 of 2 zware oefeningen meer dan genoeg heeft. Ga maar eens goed de stickies lezen, zoek maar eens uit wat compound oefeningen zijn, stel een schema op, en ga vreten.

Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan biceps curls (deadlift, bench, squat, BOR, pull-ups/chin-ups, ...)
 
Waarom wil niemand die jongen gewoon helpen.

Allereerst wat je wel ziet is dat voeding dus belangrijk is ;).
Hoewel je wel probeerd een beetje op je eten te letten hier een paar tips.
1. Begin gelijk met een goed ontbijt; je lichaam raakt 's nachts in een katabool proces, het lichaam gaat oa 'suikers' uit ej spieren onttrekken om het suikerspiegel in je bloed op pijl te houden. Zorg dat je als je opstaat begint met goede maaltijd (niet letterlijk suiker eten) maar zorg wel dat je kolydraten (complexe niet-suikers) en eiwitten binnenkrijgt.
2. Verspreid de maaltijden over de gehele dag. dus eet om de 2 a 3 uur voldoende!
3. Bereken eens via een calorieenteller hoeveel calorieen, kolydraten en eiwitten je daadwerkelijk binnenkrijgt. om te bulken kan je rond de 4000 kcal. (geschat naar jou lichaam) gaan zitten. En nogmaals let erop dat je daarbij zoveel eiwitten mee binnenkrijgt.
houdt je bf in de gaten, wanneer dit omhoog schiet kan je je dagelijkse kcal. misschien iets naar beneden bijwerken. (ook weer proberen door zomin mogelijk eiwitten te verliezen).
4. Probeer weer te starten met de basis: doe compoundoefeningen. Dat wil zeggen ga Squatten, Deadliften, en bankdrukken. Dit zijn oefeningen die niet mogen missen, terug naar de basis kan niet slecht zijn ga daarvanuit en pak de grote spiergroepen als eerst aan, en vervolgens kan je andere isolatieoefeningen invoeren om de zones apart aan te pakken (bijv. biceps)
5. neem voldoende rust. overtrain spieren niet. Dit betekent dat je minimaal 6 dagen rust neemt per spiergroep. lees stickys om een schema samen te stellen of vraag er naar in de sportschool.
6. neem voldoende rust... slaap voldoende!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, nogmaals de 3 vereiste voor gains zijn voeding, training, en rust!
 
De Dumbbell Curl staand cheat je te makkelijk door te gaan gooien.

Probeer m eens zittend incline, kan je in elk geval niet meer zo makkelijk cheaten. Succes met die 18kg dan.

Voor de rest idd andere spieren trainen. Traps en Borst kunnen wel wat aandacht gebruiken.

Wat betreft voeding: Probeer 6x per dag goed te eten. Je vetpercentage is goed, je moet massa bouwen. Kan bijvoorbeeld dmv een bulk schema. Moet je wel discipline voor hebben om het vol te blijven houden.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan biceps curls (deadlift, bench, squat, BOR, pull-ups/chin-ups, ...)

Hahaha mooie opsomming van de dingen die echt belangrijk zijn in het leven:D
 
Back
Naar boven