MuscleMeat

10 regels om massa te winnen

Bezoekers in dit topic

Ryu

MMA Fighter
Elite Member
Foto Contest
20 jaar lid
Waardering
104
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
7%
Beste Mensen,

Hier nog de 10 regels die je nodig hebt om goede massa te winnen. Ik zelf heb het ook zo gevolgd en ik kan zeggen met me supplementen erbij dat het zeer goed ging. Dus heb je moeite met massa winnen? Kijk of je deze 10 stappen volgt :thumb:

1. Use free weights for all heavy sets:
As heavy as some machines might feel, they do not involve as much of the stabilizing muscles as do free weights and, therefore, do not build as much compound mass. Free weigths increase more "real world" strength.

2. Utilize compound movements:
If you want full, hard bulk, do not isolate, Stick with the 5 basic movements (Squats, Deadlift, Bench Press, Military Press, and Chins or Pulldowns).

3. Find areas of improvement
Assess your physique to determine which muscle groups need to be brought up in size, then go to the gym with that in mind, concentrating on working those areas at first. Begin your workout with a barbell movement and follow with dubbells. If you use cables, do so at the end of your workout. Never count cable sets as mass-building sets.

4. Experiment to find what builds mass best for you:
Just because something may have worked for someone else, doesn't necessarily mean it will work as good for you too.

5. Avoid injuries
Avoid momevements that carry a high risk, such as squats with your heals elevated, and behind the neck presses and pulldowns. Use perfect form at all times; don't risk injuring yourself by lifting something too heavy, too soon. If you're injured you can't train and you can't grow.

6. Utilize optimum sets:
Try to do as many productive sets as you can per bodypart.

7. Don't count excercises:
There is no optimum number of exercises. Most bodybuilders prescribe four sets each of four or five different exercises per bodypart, but for some musclegroups, there might be only one or two movements that work them effectively. Don't get trapped into overtraining.

8. Perform optimum reps:
Train as heavy as you can, in good form for as many reps as you can.

9. Don't shy away from maximums:
Check out your strenght-levels every so often by maxing out with one or two reps. However, work your way up to your max, don't go into the gym expecting to max out on your first lift.

10. Don't forget to eat your protein:
The more protein you eat, the better, and the best form of protein for mass is meat, especially red meat. That's where you get your muscle-building nutrients, your strenght-reserves and the necessary fats for joint protection. Whey protein supplements are also important.

aaah, dat zijn regels naar men hart!!

dit zeg ik al langer :

7. Don't count excercises
9. Don't shy away from maximums

hah, goed om te weten dat er nog slimme mensen rondlopen. heel goede post man!

Sorry hoor maar wat een zooi, ik bedoel de eerste 2 zijn nog enigzins als tip aan te duiden, de rest lijkt me ook gelden mocht je op een cut zitten.....

dit zijn tien algemene regels voor massa winnen. tijdens het cutten kan je die regels uiteraard opvolgen, daar ze zeker ook gelden maar je kan ze toch ook niet 'een zooi' noemen enkel en alleen omdat ze ook kunnen gelden voor het cutten.

Originally posted by Ryu

6. Utilize optimum sets:

There is no optimum number of exercises. Most bodybuilders prescribe four sets each of four or five different exercises per bodypart, but for some musclegroups, there might be only one or two movements that work them effectively. Don't get trapped into overtraining.

8. Perform optimum reps:

.

Hier wordt dus aangegeven dat je wel op overtraining moet letten, doch moet je proberen om zo veel mogelijk sets te doen.
ik neem aan dat:
"but for some musclegroups, there might be only one or two movements that work them effectively. Don't get trapped into overtraining."
dit met name geld voor de armen?

Vind t een retegoed artikel en ik trainde ook met flink veel sets en oefeningen totdat ik de term overtraining in de smiezen kreeg.
er is toch wel een maimum aantal oefeningen en sets wat je moet doen. Ik bedoel, er is nog een gouden regel in bodybuilidng:

LESS IS MORE!

nah regel 10 vind ik een beetje bs, want hoe meer je eet is nietg altijd beter maar voor de rest :thumb:

Regel 8 is natuurlijk Utopie.
Zo zwaar als je kan maar het liefst met 100 herhalingen.
Iedereen wil wel banken met 300 kg voor 100 reps:D

Re: Re: 10 regels om massa te winnen

Originally posted by dandyman

Hier wordt dus aangegeven dat je wel op overtraining moet letten, doch moet je proberen om zo veel mogelijk sets te doen.
ik neem aan dat:
"but for some musclegroups, there might be only one or two movements that work them effectively. Don't get trapped into overtraining."
dit met name geld voor de armen?

Vind t een retegoed artikel en ik trainde ook met flink veel sets en oefeningen totdat ik de term overtraining in de smiezen kreeg.
er is toch wel een maimum aantal oefeningen en sets wat je moet doen. Ik bedoel, er is nog een gouden regel in bodybuilidng:

LESS IS MORE!

die less is more is een veralgemening die je zo kan draaien en keren hoe je het ook wilt en die vind ik eerlijk gezegd de domste zin in heel de bb wereld (na het zinnetje : HIT is the only and best way to get big).

verder wordt er NIET aangegeven zoveel mogleijk sets te doen. maar er wordt aangegeven zoveel mogelijk PRODUCTIEVE sets te doen. (dus dit kan varieren, werk je met een licht gewicht kan je meer productieve sets doen dan met een zwaar gewicht, met meer reps ga je minder productieve sets kunnen doen dan met lagere reps). het is een kwestie van voelen, ja hier is het genoeg, hier haal ik niets productiefs meer uit. dit ka je hebben na 2 sets, 4 of 8 (meer in mijn geval dan) sets.

dat van die oefeningen geldt een beetje voor alles. als ik pas overstapte van bb naar pl en nog bb style trainde, ben ik meer oefeningen beginnen doen voor triceps dan voor de pecs. voor pecs had ik er zo'n 2, en voor triceps hing dat af, 3 of 4. zowel mijn borst als triceps hebben een boost gekregen.

er is niet echt een maximum aantal oefeningen... je kan voor mijn part gerust 10 verschillende oefeningen doen voor je rug ZONDER te overtrainen. maar dan doe je wel slechts 1 set per oefening. of dit nu echt effectief is laat ik in het midden, maar je zal er waarschijnlijk niet op overtrainen want je hebt maar 10 totale sets, en tijdens de gemiddelde rug-workout slik je er toch een aantal meer.

Originally posted by RichardV
Regel 8 is natuurlijk Utopie.
Zo zwaar als je kan maar het liefst met 100 herhalingen.
Iedereen wil wel banken met 300 kg voor 100 reps:D

lol ik denk dat je die regel eens opnieuw moet lezen hoor... ;)

"Train as heavy as you can, in good form for as many reps as you can."

dus train je zwaar en haal je er alle reps uit die je in goede vorm KAN doen. niet wil. KAN :)

Re: Re: Re: 10 regels om massa te winnen

Originally posted by Spike

die less is more is een veralgemening die je zo kan draaien en keren hoe je het ook wilt en die vind ik eerlijk gezegd de domste zin in heel de bb wereld (na het zinnetje : HIT is the only and best way to get big).

verder wordt er NIET aangegeven zoveel mogleijk sets te doen. maar er wordt aangegeven zoveel mogelijk PRODUCTIEVE sets te doen. (dus dit kan varieren, werk je met een licht gewicht kan je meer productieve sets doen dan met een zwaar gewicht, met meer reps ga je minder productieve sets kunnen doen dan met lagere reps). het is een kwestie van voelen, ja hier is het genoeg, hier haal ik niets productiefs meer uit. dit ka je hebben na 2 sets, 4 of 8 (meer in mijn geval dan) sets.

dat van die oefeningen geldt een beetje voor alles. als ik pas overstapte van bb naar pl en nog bb style trainde, ben ik meer oefeningen beginnen doen voor triceps dan voor de pecs. voor pecs had ik er zo'n 2, en voor triceps hing dat af, 3 of 4. zowel mijn borst als triceps hebben een boost gekregen.

er is niet echt een maximum aantal oefeningen... je kan voor mijn part gerust 10 verschillende oefeningen doen voor je rug ZONDER te overtrainen. maar dan doe je wel slechts 1 set per oefening. of dit nu echt effectief is laat ik in het midden, maar je zal er waarschijnlijk niet op overtrainen want je hebt maar 10 totale sets, en tijdens de gemiddelde rug-workout slik je er toch een aantal meer.

maar wat jij hier al aangeeft maakt deze sport zo interresant. er is gewoon geen touw aan vast te knopen. wat voor jou werkt werkt voor de ander niet. Dat maakt t enigszins wel moeilijk doch interessant.

en wat jij vervolgens aankaart qua productieve sets, als je dan voelt dat je echt nog meer kan dan is t dus toch niet raadzaam om ondanks dat je nog voelt dat je na bijv. 21 sets nog meer gaat toevoegen. dit geeft dus aan dat je de volgende keer harder moet trainen, maar op dat moment is t dus wel beter om te kappen, ondanks dat je verder kan.
kort door de bocht gezegd, t was geen productieve training. Vaak zie je dan toch dat mensen door gaan om alles er nog uit te halen waardoor ze wel teveel sets doen op een alles behalve intensieve manier. dat weet je dan de volgende keer, maar op t moment is dat dus contraproductief,

edit: vraag t me al een tijdje af, maar durf t (uche uche) nu pas te vragen;)
ben jij dat op je avatar?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Kijk ik post bijna altijd dingen waar ik zelf ervaring mee heb. En ik heb gewoon succes geboekt met deze 10 regels. Maar ben blij dat jullie het goede post vinden. Aangezien spike het ook fantastisch vind . Moeten we maar eens gaan trainen ;) hahah

Jah zo kan ik ook 10 regels verzinnen.. beetje hetzelfde als een horoscoop; het klopt altijd en voor iedereen, maar veel heb je er niet aan.

Hoezo heb je er niet veel aan. Ik vertel toch juist wat bij mij heeft geholpen? Als er gewoon mensen zijn die denken oh dat heb ik nog niet geprobeerd of dit wist ik nog niet dan is het toch handig dat ze zo tien regels hebben. En die regels heb ik niet zelf verzonnen. Dus ja het is voor mensen die het willen proberen. Kan ik ook eens helpen. Want daar is dit forum toch uiteindelijk voor :D

Originally posted by Ryu
1. Use free weights for all heavy sets:
As heavy as some machines might feel, they do not involve as much of the stabilizing muscles as do free weights and, therefore, do not build as much compound mass. Free weigths increase more "real world" strength.
Onzin, machines zijn soms veel beter dan vrije gewichten, een kabel machine bijv. zorgt ervoor dat de spier altijd onder spanning staat, terwijl bij een vrij gewicht je op een dood punt kan komen.
Het is niet omdat je met vrije gewichten meer stabiliserende spieren gebruikt dat je met een machine geen massa zou kunnen halen. Beetje eenzijdige en naïeve blik op de feiten.

2. Utilize compound movements:
If you want full, hard bulk, do not isolate, Stick with the 5 basic movements (Squats, Deadlift, Bench Press, Military Press, and Chins or Pulldowns).
Niet isoleren? Hahahaha, je moet én compound én isoleren. Waarom zou je je beperken tot eenzijdige bewegingen als je streeft naar een complete en volmaakte fysiek?
Sommige spieren moet je trouwens wel isoleren anders worden ze nooit goed getraind; denk aan de kuiten, de abs, spieren v/d onderarm, etc.

3. Find areas of improvement
Assess your physique to determine which muscle groups need to be brought up in size, then go to the gym with that in mind, concentrating on working those areas at first. Begin your workout with a barbell movement and follow with dubbells. If you use cables, do so at the end of your workout. Never count cable sets as mass-building sets.
BULL BULL BULL!!! Cable niet als massa sets? Misshien moet de auteur van deze 10 onzin mythes maar eens leren dat machines niet alleen als 'pomp' oefening bedoeld zijn!
Leer ze eens zwaarder uit te voeren, cable oef. hebben een grotere bewegingsuitslag, geven een constante spanning op de spier en laten toe dat je stabiliserende spieren gebruikt terwijl je relatief goed de doelspier kan isoleren.
Zeggen dat je je training altijd moet beginnen met vrije gewichten is net zo naïef als zeggen dat je met hoge reps kan droogtrainen.

4. Experiment to find what builds mass best for you:
Just because something may have worked for someone else, doesn't necessarily mean it will work as good for you too.
Precies, en neem deze 10 mythes met een grote korrel zout, dat bespaart je al heel wat tijdverlies in het experimenteren.

5. Avoid injuries
Avoid momevements that carry a high risk, such as squats with your heals elevated, and behind the neck presses and pulldowns. Use perfect form at all times; don't risk injuring yourself by lifting something too heavy, too soon. If you're injured you can't train and you can't grow.
Dit spreekt vanzelf, niemand wil een blessure. Maar om daarvoor een goede oef als pull down weg te laten? (Ik zie niet in welke blessure je daar mee kan oplopen? Verder de oef. bepaald niet de blessurekans maar de persoon die ze foutief uitvoerd.)
Verder altijd perfecte vorm? Hoe wil je dat doen als je spieren na een bepaalde tijd vermoeid zijn? Cheaten is in sommige gevallen juist beter als massa je doel is.

6. Utilize optimum sets:
Dit betekend dat je zo lang mag trainen als je wil?
Eens je langer dan 45-60 min. traint ben je zoiezo niet meer productief bezig, maar ik heb nog nooit een training beëindigd met het gevoel dat er geen enkele productieve set meer bij kan.
Een spier heeft ongeveer 3-4 minuten nodig om optimaal energie aan te vullen en klaar te zijn voor een volgende optimale set. Dus beetje belachelijk om 'zoveel mogelijk te willen doen' aangezien je dan nooit stopt.

There is no optimum number of exercises. Most bodybuilders prescribe four sets each of four or five different exercises per bodypart, but for some musclegroups, there might be only one or two movements that work them effectively. Don't get trapped into overtraining..
Dus je mag ze niet tellen, maar je moet wel opletten dat je niet overtraint? Beetje contradictorisch niet?

8. Perform optimum reps:
Ik denk dat dit vanzelfsprekend is, als je dit niet weet dan ben je geen bodybuilder.

9. Don't shy away from maximums:
Check out your strenght-levels every so often by maxing out with one or two reps. However, work your way up to your max, don't go into the gym expecting to max out on your first lift.
Voor bodybuilders en voor massa geen vereiste, ik doe ze nu maar om de 3-4 maanden en kan niet zeggen dat het minder groei opleverd. Dit stimuleerd eventueel kracht, maar niet noodzakelijk spierhypertrofie.

10. Don't forget to eat your protein:
The more protein you eat, the better, and the best form of protein for mass is meat, especially red meat. That's where you get your muscle-building nutrients, your strenght-reserves and the necessary fats for joint protection. Whey protein supplements are also important.

"The more protein you eat, the better"

Correctie, dit zou hetzelfde zijn als zeggen "hoe meer je traint, hoe beter" natuurlijk zijn beide uitspraken je reinste onzin.
Je lichaam is geen onverzadigbare machine.
Eet voldoende eiwit, een teveel is nutteloos.
Verder eiwit supplementen vind ik niet belangrijk, het is een leuke aanvulling maar zonder bouw je net zo goed massa op.

Re: Re: 10 regels om massa te winnen

Originally posted by admin

Dit betekend dat je zo lang mag trainen als je wil?
Eens je langer dan 45-60 min. traint ben je zoiezo niet meer productief bezig, maar ik heb nog nooit een training beëindigd met het gevoel dat er geen enkele productieve set meer bij kan.
Een spier heeft ongeveer 3-4 minuten nodig om optimaal energie aan te vullen en klaar te zijn voor een volgende optimale set. Dus beetje belachelijk om 'zoveel mogelijk te willen doen' aangezien je dan nooit stopt.

Dus je mag ze niet tellen, maar je moet wel opletten dat je niet overtraint? Beetje contradictorisch niet?

precies. dit bedoelde ik dus ook. Daarbij moet ik Ryu wel gelijk geven in het feit dat er altijd mensen hier info uit kunnen halen.
Gewoon blijven posten en dit zijn de discussies waar we t voor doen.

Nou ja ik dacht gewoon dat mensen er misschien wat aan hadden. Maar goed. Moet je nog weten van welke schrijver het was? ff kijken hoor .. [Link niet meer beschikbaar]

Daar had ik het vandaan.

NIet slaan he ;)

Originally posted by Ryu
Nou ja ik dacht gewoon dat mensen er misschien wat aan hadden. Maar goed. Moet je nog weten van welke schrijver het was? ff kijken hoor .. [Link niet meer beschikbaar]

Daar had ik het vandaan.

NIet slaan he ;)

post maar gewoon lekker nix meer. doe je ons allemaal een plezier mee:D

en ik pas wel op met slaan, jij kent de wervelwindtrap:D
(sorry, zal niet meer gebeuren)

maar zoals ik al aangaf, gewoon blijven posten. de daaruitvolgende discussies zijn toch t leerzaamst en waar je je eigen standpunten uitkan halen

Uiteraard zit er ook nuttige info tussen, het enige wat me opvalt is dat er heel wat achterhaalde zaken in de uitspraken te vinden zijn. Goed idee dus om dit te posten!

hahah Ach ik post gewoon lekker om mensen te helpen en iedereen die daar moeite mee heeft. Jmmr dan. En daar bedoel ik dan niet Admin of Dandyman hierboven mee want die geven kritiek en hun mening. Kijk mensen en daar kunnen we tenslote allemaal van leren toch :D . Trouwens Dandy wervelwindtrap ook wel bekend als triple combo bij ons kan ik wel ja ;) lang dan niet zoveel zoals in de tekenfilmpies . kom bij 3 draaitrappen in de lucht uit todat ik het asvalt raak :S

Originally posted by admin
Jah zo kan ik ook 10 regels verzinnen.. beetje hetzelfde als een horoscoop; het klopt altijd en voor iedereen, maar veel heb je er niet aan.
Dat probeerde ik ook te zeggen. Het zijn gewoon basis regels, en sommige liggen zo voor de hand, daarom vind ik die regels niet zoveel waarde toevoegen aan het geen dat ik al wist....

Terug
Naar boven