Fitness Seller

100% gold standard whey - Optimum Nutrition

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star8.png
8/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Eiwitten
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Spieropbouw
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 2 maanden
  • Hoe is de smaak van dit supplement? goed
  • Welke dosis heb je gebruikt? 90 gram per dag
  • Waar heb je het supplement gekocht? B&F
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? gratis shakebeker
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 50 euro
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Nee, te duur voor wat het is.

Mijn review:

Zowel op DBB als in mijn gym hoor ik veel mensen praten over de 100% gold standard whey van Optium Nutrition. Voordat ik deze whey kocht had ik eerlijk gezegd geen idee waarom dit zo was. In mijn ogen was (en is het nog steeds) een goede whey die aan een dure prijs verkocht wordt. Voor 2.2 kg betaal je 50 euro. Dat vind ik echt enorm veel, daarvoor heb je bij de boardsponsoren al 4 kg. Na lang twijfelen dan toch maar even een pot besteld. Hier volgt mijn mening erover.

Samenstelling 8,5/10

De samenstelling van deze whey valt weinig op aan te merken. Hij doet niets nieuw (geen extra dingen in de whey) maar doet gewoon wat het moet: een flinke dosis geblende whey (zowel isolaat, hydrolisaat als concentraat zijn aanwezig) met extra glutamine en BCAA's, zoals je in de meeste whey's tegenwoordig wel hebt. Je krijgt 79 gram eiwit per 100 gram. Dit is best wel goed, net iets bovengemiddeld lijkt me. Het doet me dan wek vermoeden dat het aandeel concentraatwhey hoger is dan de andere twee. Daarnaast vind ik de hoeveelheid koolhydraten ook vrij hoog voor zo'n kwaliteitswhey, er zitten bijna 8 gram koolhydraten per 100 gram in (in sommige zelfs meer, het hangt af van welke versie je hebt) De hoeveelheid vet is wel erg goed, amper 3 gram per 100 gram. Al bij al dus geen slechte samenstelling, maar ook geen echt speciale.

Smaak 8/10 (7+9)

Ik heb 2 smaken besteld. De aardbei en de Rocky road. De aarbei smaak was best wel goed, voor mij een 9 op tien. De smaak van Rocky road vond ik eigenlijk maar zwak, het was een beetje een zwak aftreksel van chocolade. Ik was het ook echt snel beu, die smaak.

Oplosbaarheid 10/10

Als deze whey er op één gebied bovenuit springt is het wel zijn oplosbaarheid. Je moet maar een paar keer schudden en je hebt geen klonters, gegarandeerd. Dat vind ik wel erg leuk. Zelfs met een lepel in een gewoon glas lukte dit.

Prijs 7/10

De prijs van dit product is het grote minpunt. Je betaalt 50 euro voor 2.2kg en dat vind ik echt heel veel. Als je dit vergelijkt met de huismerken is het bijna dubbel zo duur, maar zelfs wanneer je dit vergelijkt met andere zeer bekende merken is het nog steeds duurder. De kwaliteit is echter (bijna) niet beter dan bij deze merken, met uitzondering van de oplosbaarheid dan. Het is een goede whey, maar deze prijs (IMO) niet waard.

Conclusie:

- goede samenstelling maar vermoedelijk meer concentraat whey dan de rest, door het "matige" eiwitpercentage
- extra bcaa's en glutamine
- zéér goede oplosbaarheid, zelfs met een lepel (echt!)
- aarbeismaak was lekker, rocky road matig tot zwak
- vrij hoog koolhydraatgehalte (verschilt per soort)
- laag vetgehalte
- vrij duur voor wat het is, volgens mij zijn er betere alternatieven

image.php.jpg

Laatst bewerkt:
Ik vond de smaak rocky road ook echt minder. Mooi review, ben het overal mee eens. :)

Ik vond de smaak rocky road ook echt minder. Mooi review, ben het overal mee eens. :)

Gelukkig, ik dacht al dat het aan mij lag. Ik begrijp echt niet hoe mensen die smaak lekker kunnen vinden. Heb jij eigenlijk enig idee welke smaak het was? Het leek op chocolade die vervallen was vond ik :D

Back
Naar boven