MuscleMeat

100 herhalingen- wat een spierpijn!

Bezoekers in dit topic

@topicstarter:
Ga je eigenlijk elke set tot failure of blijf je daar liever vanaf?


100 reps is natuurlijk 1 lange failure set maar je bedoelt waarschijnlijk tijdens mijn normale traning?

Ja, ik kan geen gewicht neerleggen als er nog reps in zitten. Ik lig niet bij elke set te kronkelen om de stang op het laatst nog geforceerd omhoog te krijgen, maar een set waar nog reps in zaten is voor mij geen volwaardige set. Ik hou me alleen maar in bij de warming up.
Ik wil elke training mezelf uitdagen om net iets verder te gaan. Lukt natuurlijk lang niet altijd, maar met die doelstelling begin ik wel elke training.
Ik weet dat er andere geluiden zijn die niet geloven in failure bij elke set, maar mij houdt het scherp en werkt het. Ik persoonlijk wil niet anders.

Ik moet er wel bij aantekenen dat ik tegenwoordig elke spiergroep maar 1 x week pak. Dus dan vind ik dat je al helemaal voluit moet gaan want de spieren hebben een week de tijd om te herstellen en te groeien.
 
hoe gaat het met de spierpijn? Zelf ook net gedaan, wegens tijdgebrek niet aan 100 geraakt (dat zou gelukt zijn als ik na elke rep de bar weer neerlegde en na enkele seconden weer oppakte), maar toch 83 reps in 6 minuten :o

Vertel me eens wat me morgen ook te wachten staat?
 
hoe gaat het met de spierpijn? Zelf ook net gedaan, wegens tijdgebrek niet aan 100 geraakt (dat zou gelukt zijn als ik na elke rep de bar weer neerlegde en na enkele seconden weer oppakte), maar toch 83 reps in 6 minuten :o

Vertel me eens wat me morgen ook te wachten staat?

welke oefening?
 
hoe gaat het met de spierpijn? Zelf ook net gedaan, wegens tijdgebrek niet aan 100 geraakt (dat zou gelukt zijn als ik na elke rep de bar weer neerlegde en na enkele seconden weer oppakte), maar toch 83 reps in 6 minuten :o

Vertel me eens wat me morgen ook te wachten staat?

Ik ben nu 2 dagen verder en ben nog stijf, maar de echte erge spierpijn is al een heel eind weg.
Tja, wat je morgen te wachten staat Wimmos is anyones guess!:D

Lekkerste en tegelijkertijd meest slopende oefening om dit bij te doen is squatten, maar dat zal niemand verbazen denk ik!
 
welke oefening?

ook op de bench, ik ben niet origineel :D . Op de squats of deadlifts dat doen lijkt me echt te gek.. ik ben zeker dat je dan meer dan 10 minuten zal nodig hebben, hartslag aan 200 enz...Dat is het enige goede aan het benchen, hartslag bleef relatief laag.

Thx voor de tip van deze thread alvast sportfood. Als ik morgen niet uit bed raak zal ik je naam prijzen.
Op wat voor compound oefeningen zou je het nog kunnen uitvoeren? Chins lijkt nog leuk!
 
Lekkerste en tegelijkertijd meest slopende oefening om dit bij te doen is squatten, maar dat zal niemand verbazen denk ik!

Ja dat is wat je nu zegt,

Maar erna denk je **** dat doet pijn.:eek:
 
ik heb die gisteravond gedaan, man wat een spierpijn.
 
als ik het goed begrijp doe je 100 reps in 1 keer? of verdeel je het in setjes, ik snap het verhaal van sportfood.nl niet helemaal. en je doet dit met 1 oefening?
 
Bij kuiten heb ik dat zo wel es gedaan maar daar houd het ook bij op:D.
Bij andere spiergroepen doe ik dan liever bv. 10x10 om ze te shocken:)
 
als ik het goed begrijp doe je 100 reps in 1 keer? of verdeel je het in setjes, ik snap het verhaal van sportfood.nl niet helemaal. en je doet dit met 1 oefening?

1 oefening= bijvoorbeeld benchen, in totaal 100 reps, dat bestaat uit:

1e 'keer': (bijvoorbeeld) 15 keer = max
2e 'keer': ( " ) 12 keer = max
3e 'keer': and so on...

Alles bij elkaar opgeteld = 100.


Dus constant met ongeveer 90 procent van je kunnen.

toch?:)
 
als ik het goed begrijp doe je 100 reps in 1 keer? of verdeel je het in setjes, ik snap het verhaal van sportfood.nl niet helemaal. en je doet dit met 1 oefening?

Ok, here's how it works:

Je doet maar 1 oefening voor 1 spiergroep. Je pakt een gewicht waar je zo'n 10-15 herhalingen achter elkaar mee kan doen. Je kunt dan twee dingen doen: na die 15 herhalingen even het gewicht een paar seconden(echt maar een paar seconden) wegleggen en dan gelijk weer doorgaan. Waarschijnlijk pers je er nu maar 6-7 herhalingen nog uit. Weer een paar seconden, misschien maar 3-4 herhalingen. Maakt niet uit. Doorgaan tot je in totaal 100 reps hebt.
Of...iemand elke keer een klein beetje(ook weer niet teveel er af halen) gewicht laten strippen en gelijk doorgaan. Alle herhalingen bij elkaar opgeteld moeten 100 zijn.
De bedoeling is om alles bijelkaar opgeteld 100 herhalingen in 1 setje te doen. Dus GEEN aparte setjes van maken. Gewoon door blijven gaan tot de 100.

Je kunt er allerlei variaties op los laten zolang de basis maar overeind blijft: 100 herhalingen non-stop tot absolute failure.
Ik heb het wel eens met bankdrukken gedaan. Ik begon met 90 kg en de 100ste herhaling was 30kg dat ik hortend en stotend omhoog kreeg. Dat is het gevoel dat je moet hebben.
 
misschien een domme vraag maar is nou echt goed voor je of krijg je er alleen maar spierpijn van en heb je er niks aan
 
groei je nog wel op 100 hh dan?
 
Hij doet dit maar één keer in de zoveel tijd om zijn spieren te schokken.

In dat perspectief moet je het inderdaad ook zien.
Mentaal en fysiek lijdt je heel erg tijdens die 100 herhalingen. Op alle fronten verleg je grenzen met zo'n training.
En die verlegde grenzen zijn weer heel nuttig tijdens je normale trainingen.
Na 100 herhalingen squatten, zeur je voorlopig niet meer als je in de weken daarna 'maar' 4 x 10 hoeft te doen.

Nogamaals, dit soort shock methodes doe je maar 1x in de zoveel tijd om lichaam en geest weer eens goed op scherp te zetten.
 
Back
Naar boven