Fitness Seller

100 kg eind jaar

Bezoekers in dit topic

TheFiemd

Dutch Bodybuilder
Waardering
91
Lengte
1m83
Massa
67kg
Vetpercentage
1%
yooo ik gym nu weer zo'n 3 maanden. Ik heb een weddenschap dat als ik eind van jaar 100 kg kan benchen ik 200 euro krijg. nu is mijn vraag is het verstandiger als ik als een bodybuilder train of zou ik powerliften doen. ik doe nu als bodybuilder en heb 5-7.5 kg in 2 maanden.
Ik doe nu voor chest:
Db bench press 15d - 2x 6 24 kg
Pec fly machine - 2x 11 36 kg

Je hebt een PL-doel en vraagt je af wat beter is... BB of PL?

Geen idee wat OP denkt dat valt onder BB- of PL-training?

Het beste is om niet van zulke domme weddenschappen aan te gaan, het beste daarna is om een coach te nemen.

Laatst bewerkt:
Yoooo misschien handig om erbij te vermelden hoeveel je nu benched.
66 BW 183 cm en 67.5 kg bench zojuist vandaag gehit. had die ook in oktober maar was daarna gestopt voor 2 maanden

yooo ik gym nu weer zo'n 3 maanden. Ik heb een weddenschap dat als ik eind van jaar 100 kg kan benchen ik 200 euro krijg. nu is mijn vraag is het verstandiger als ik als een bodybuilder train of zou ik powerliften doen. ik doe nu als bodybuilder en heb 5-7.5 kg in 2 maanden.
Ik doe nu voor chest:
Db bench press 15d - 2x 6 24 kg
Pec fly machine - 2x 11 36 kg

Train als een bench only lifter :)

Je hebt een PL-doel en vraagt je af wat beter is... BB of PL?

Geen idee wat OP denkt dat valt onder BB- of PL-training?

Het beste is om niet van zulke domme weddenschappen aan te gaan, het beste daarna is om een coach te nemen.
Omdat ik beginner ben en misschien snel sterker word met bb. weddenschap is met me neef en ben nu 17 vind dat ik ook wel 100 kg moet kunnen benchen voor mn 18e (december)

Dan zou ik powerlift gericht trainen. En wat meer eten want 66 kg is niet zoveel lichaamsgewicht om 100 kg te kunnen benchen. Dat lukt doorgaans alleen mensen die al een behoorlijke tijd trainen.
ik neem ook sindskort creatine en ben zon 2 kg aangekomen sinds ik weer bezig ben (december)

Train als een bench only lifter :)
bench is wel mm favorite oefening, maar alleen om dan ook geen pull day te hebben vind ik ook wel raar

bench is wel mm favorite oefening, maar alleen om dan ook geen pull day te hebben vind ik ook wel raar

Ik bedoel niet dat je alleen bench zal doen :D
Een bench only lifter traint alles met als doel een sterkere bench te hebben.
Hier hoort ook pull bij.

Hier hoort ook pull bij.
ohh dat ga ik zeker doen dan

Hier hoort ook pull bij.
hoe ziet dat eruit dan?

Ligt er aan wat je verstaat onder 'als powerlifter' of 'als bodybuilder' trainen. Effectieve training om progressie te maken, te groeien - wat je nodig zult hebben-, zal in grote lijnen hetzelfde zijn. Afhankelijk van hoeveel werk en welke progressiemethode jouw lichaam verder nodig heeft.

Powerlifters doen dan uiteindelijk nog met lage herhalingen een peak naar een wedstrijd toe en zoiets kun jij ook op het eind richting je deadline doen. Bodybuilders moeten richting hun wedstrijd vooral vet afvallen, dat zal je niet helpen met je gekozen doel.

En zou daarin de inzichten van powerlifters voor techniek gebruiken gezien dat gericht is op zoveel mogelijk gewicht drukken met de kracht die je hebt.

Laatst bewerkt:
Omdat ik beginner ben en misschien snel sterker word met bb. weddenschap is met me neef en ben nu 17 vind dat ik ook wel 100 kg moet kunnen benchen voor mn 18e (december)
Nee, de snelste manier is trainen als een PL'er, maar het is best mogelijk dat je ergens een fase of blok zal hebben met meer volume. Hoe denk je sneller sterk te worden door te trainen op een manier die niet kracht, maar spiermassa als doel heeft?

Nogmaals, zoek een goede coach.

Back
Naar boven