AndroidHealthClinic

Ijzerschuur

Bezoekers in dit topic

ijzer

Ecto
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
22 apr 2006
Berichten
3.709
Waardering
1.056
Lengte
1m78
Massa
100kg
Vetpercentage
15%
Hallo ik ben van plan een powerlifting homegym te bouwen.

Heb 6 bij 3 ruimte ervoor.

Plannen om dit erin te zetten:
Powercage.nl powerrack of barbarian rack beide met pulley.

Een verstelbaar bankje (voor flyes dumbell rows e.d. schouder preses) zat te denken aan cheap ass marbo 250 kg stoel.

Een benchpress bank (barbarian)

Atx bar van 280 eu (700kg belasting)
Gewichten tot 300kg eerst.

Dumbell stang 2x 50mm

Pulley stuff (tricep rope stang voor je rugje ed).

Wat ik wil weten: welk rack zouden jullie me aanraden? en is dat stoeltje goed genoeg? ik weeg zelf 110kg wordt wel meer.
 
Waarom twee bankjes of begrijp ik dat verkeerd?

Ik zou gewoon een zware verstelbare Barbarian bench kiezen. Hoewel de goedkopere Marbo bankjes (en andere goedkope bankjes) meestal toch relatief zwaar belastbaar zijn is de extra kwaliteit en stabiliteit van een Barbarian bankje echt geen overbodige luxe :)

Qua power rack zit je met de zware Barbarian Power Cage of een mooi rack van Henk sowieso wel goed. Wel zou je eventueel nog de MegaTec of HD-2 kunnen overwegen als je de Barbarian te prijzig vindt voor je budget.
 
Laatst bewerkt:
Waarom twee bankjes of begrijp ik dat verkeerd?

Ik zou gewoon een zware verstelbare Barbarian bench kiezen. Hoewel de goedkopere Marbo bankjes (en andere goedkope bankjes) meestal toch relatief zwaar belastbaar zijn is de extra kwaliteit en stabiliteit van een Barbarian bankje echt geen overbodige luxe :)

Qua power rack zit je met de zware Barbarian Power Cage of een mooi rack van Henk sowieso wel goed. Wel zou je eventueel nog de MegaTec of HD-2 kunnen overwegen als je de Barbarian te prijzig vindt voor je budget.

Bedankt voor je tips. Ik wil een bankje en een benchpress bankje. Ik ben van plan om niet te zuinig om te gaan met het spul iig niet met het rack. Verwacht soms wel met 200+ kilo vanuit squat te moeten kunnen droppen (van 30 cm hoogte oid) op de barcatchers bijv. of barbell rows te doen met 150+ en dan gwn neerkwakken op de bar catchers.

Moet dus sterk spul zijn :D weet niet hoe dat bij de HD zit kwa power? Denk ook dat ik geen marbo bank haal maar gwn een barbarian
 
Bench press kun je natuurlijk ook in je rack doen, dan hoef je niet meteen een extra bench press bankje aan te schaffen. Scheelt wel een paar honderd euro (als je voor een Barbarian Bench Press gaat).

De HD-2 heeft vrijwel dezelfde specs als de Barbarian maar is wel een millimeter dunner (75 x 75 x 2 mm vs 75 x 75 x 3 mm). De dikte van de pinnen (25 mm) is hetzelfde bij de Barbarian en HD-2.
 
Misschien moet je mijn HD-2 tweedehands overnemen en dan koop ik een Barbarian :D
 
vroeger had ik een powertec rack, bestaat nu niet meer. Ben sinds een half jaar ofzo overgeschakeld naar een barbarian rack + pulley en damn het is echt een beest van een rack man. Staat stabiel als een huis. De racks van henk ken ik natuurlijk niet maar als je voor een barbarian rack gaat zit je zoiezo goed voor een lifetime...

Ik heb zelf 2bankjes.
-Heavy duty flat bench, belastbaar tot 400Kg - 90Euro . Ben ik best wel tevreden van! Enigste minpunt dat ik kan vinden is dat de plaat aan het achterste stuk van de bank er wat oversteekt en niet zo heel sterk is, ben er al paar keer perongeluk op gaan zitten of me op afgeduwd en dan hoor je het lichtjes kraken (maar nog niet gebroken)
-En nog mijn oude verstelbare bank van powertec, maar die is best onstabiel geworden.

Heb zelf al getwijfeld op beide banken weg te doen voor een barbarian Multi 2 bench, omdat ik dan attachement voor leg curls/extentions kan kopen voor erop.

Hopelijk ben je hier iets mee :)
 
Ik ben van plan om niet te zuinig om te gaan met het spul iig niet met het rack. Verwacht soms wel met 200+ kilo vanuit squat te moeten kunnen droppen (van 30 cm hoogte oid) op de barcatchers bijv. of barbell rows te doen met 150+ en dan gwn neerkwakken op de bar catchers.

Het rack kan het wel aan, maar je barbell minder.
 
vroeger had ik een powertec rack, bestaat nu niet meer. Ben sinds een half jaar ofzo overgeschakeld naar een barbarian rack + pulley en damn het is echt een beest van een rack man. Staat stabiel als een huis. De racks van henk ken ik natuurlijk niet maar als je voor een barbarian rack gaat zit je zoiezo goed voor een lifetime...

Ik heb zelf 2bankjes.
-Heavy duty flat bench, belastbaar tot 400Kg - 90Euro . Ben ik best wel tevreden van! Enigste minpunt dat ik kan vinden is dat de plaat aan het achterste stuk van de bank er wat oversteekt en niet zo heel sterk is, ben er al paar keer perongeluk op gaan zitten of me op afgeduwd en dan hoor je het lichtjes kraken (maar nog niet gebroken)
-En nog mijn oude verstelbare bank van powertec, maar die is best onstabiel geworden.

Heb zelf al getwijfeld op beide banken weg te doen voor een barbarian Multi 2 bench, omdat ik dan attachement voor leg curls/extentions kan kopen voor erop.

Hopelijk ben je hier iets mee :)
Bedankt voor je input. In principe ben ik wel voor barbarian line equipment mits het maar sterk genoeg. En die leg attachment kan je niet beter zon GHD kopen en squatten?
 
Bench press kun je natuurlijk ook in je rack doen, dan hoef je niet meteen een extra bench press bankje aan te schaffen. Scheelt wel een paar honderd euro (als je voor een Barbarian Bench Press gaat).

De HD-2 heeft vrijwel dezelfde specs als de Barbarian maar is wel een millimeter dunner (75 x 75 x 2 mm vs 75 x 75 x 3 mm). De dikte van de pinnen (25 mm) is hetzelfde bij de Barbarian en HD-2.


Waarom zou ik dan nog voor een Barbarian kiezen tov een HD2? Puur voor cosmetics dus?
 
ATX Ram bar moet wel wat dreunen aankunnen toch????!
Volgens de site van fitness seller: http://www.fitness-seller.nl/atx-ram-bar/ tab informatie punt 3:

3. Laat een halterstang nooit vallen op veiligheidsstangen of noodsteunen, zoals bij squats of rack pulls in een kooi of rack kan gebeuren. Ook het terugplaatsen van de halterstang in een rack of op de grond dient voorzichtig en gecontroleerd te gebeuren omdat de halterstang reeds door een val van minimale hoogte permanent kan buigen.

Als je wilt smijten kan je beter een platform, bumperplates en squat stands nemen.
 
Volgens de site van fitness seller: http://www.fitness-seller.nl/atx-ram-bar/ tab informatie punt 3:

3. Laat een halterstang nooit vallen op veiligheidsstangen of noodsteunen, zoals bij squats of rack pulls in een kooi of rack kan gebeuren. Ook het terugplaatsen van de halterstang in een rack of op de grond dient voorzichtig en gecontroleerd te gebeuren omdat de halterstang reeds door een val van minimale hoogte permanent kan buigen.

Als je wilt smijten kan je beter een platform, bumperplates en squat stands nemen.
Gvd ook een klein beetje ruig is dus al teveel? Hmm ik denk dat ik het risico maar op de koop toe neem :P
 
Waarom zou ik dan nog voor een Barbarian kiezen tov een HD2? Puur voor cosmetics dus?
Overigens gebruikte Anoniem141820 een rack van henk met 50x50x? profiel en heeft daar ook rond de 250 in gesquat. Rack schoof wel in de rondte, aangezien het totaalgewicht lager is als je minder metaal hebt, dat zal ook het verschil in de HD2 en barbarian zijn denk ik (142KG vs 191KG). Echt veel verschil is er volgens mij inderdaad niet. Jay heeft volgens mij ook eens een texas powerbar in dat rack gedropped. Rack ok, bar krom.
 
Overigens gebruikte Anoniem141820 een rack van henk met 50x50x? profiel en heeft daar ook rond de 250 in gesquat. Rack schoof wel in de rondte, aangezien het totaalgewicht lager is als je minder metaal hebt, dat zal ook het verschil in de HD2 en barbarian zijn denk ik (142KG vs 191KG). Echt veel verschil is er volgens mij inderdaad niet. Jay heeft volgens mij ook eens een texas powerbar in dat rack gedropped. Rack ok, bar krom.

Nee ik was zo stom om geen vangers te gebruiken met box squats en heb een stang met 120 kilo op het bankje laten vallen.
In het rek heb ik weleens voor de gein 300 kilo laten vallen, was geen probleem. Stang en rek leefden beide nog.
 
Volgens de site van fitness seller: http://www.fitness-seller.nl/atx-ram-bar/ tab informatie punt 3:

3. Laat een halterstang nooit vallen op veiligheidsstangen of noodsteunen, zoals bij squats of rack pulls in een kooi of rack kan gebeuren. Ook het terugplaatsen van de halterstang in een rack of op de grond dient voorzichtig en gecontroleerd te gebeuren omdat de halterstang reeds door een val van minimale hoogte permanent kan buigen.

Als je wilt smijten kan je beter een platform, bumperplates en squat stands nemen.
Dit zetten ze er zoiezo wel bij om wat ingedekt te zijn denk ik. Als je bij deadlifts gewoon de bar vasthouden terwijl je hem dropt zal er nieks aan komen denk ik... Zelfs niet als je hem gewoon laat vallen. Ik ga natuur niet spreken als je hem van meters laat vallen. Maar gewoon voor deads en rackpulls zal je hem niet snel plooien denk ik.

Zoals Jay al aangeeft eens 300kg gedropt te hebben in een rek en nergens iets aan is... Zo snel plooi je een deftig rack/bar nog niet hoor
 
Misschien zijn van die straps (zware spanbanden) als barcatchers wel wat voor jou. Als je een halter regelmatig op catchers laat vallen zal die wel krom worden idd....
http://www.fitness-seller.nl/atx-safety-strap-system-75/
Maar of dit veel beter is voor de stang? Bumpers zijn dan sowieso wel beter voor de stang als je die dropt.
 
Dumbell stangen van 50mm kan je zeer moeilijk overhead press mee doen. Zelfs curls doen is irritant. Ze zijn gewoon veel te lang en te groot als je 5kg schijven gebruik.
Er zijn veel compactere oplossingen die enorm veel beter zijn. Maar je bent dan wel minstens 700€ kwijt.

Zeer content hier van Barbarian rack (vorige generatie zonder rubber).
Als je vaak laat vallen zal de knurl op je stang op die plaatsen volledig verdwijnen (zoals bij mijn stangen het geval is). En over de levenspanne van de stangen hebben ze elk slechts 10 keer of zo echt ongecontroleerd gevallen op de spotters. De andere "schade" is gewoon door te reracken. Doet geen kwaad natuurlijk, heb een aparte stang voor zaken in het rack en voor oefeningen buiten het rack (door beperkte ruimte kan ik niet makkelijk de stang over en weer brengen).
Koop vooral veel schijven van 2.5 kg als je toch voor 50mm dumbells gaat. Groter zal je enorm beperken. 20x 2.5kg is een goed begin. Ik moet deze aankopen zelf ook nog doen.
 
Heb vandaag mn bankje besteld barbarian multi bench en wat dumbells 50mm olympischx2 en 50kg gewicht.. mn huis is bijna af maar begin me een partij ongeduldig te worden. :D
 
Back
Naar boven