XXL Nutrition

100m Vlinderslag >> Phelps gelijk met Mark Spitz.

Bezoekers in dit topic

Mark Spitz won in 1972 ook het koningsnummer, de 100 meter vrije slag. Het is een smet op het blazoen van Phelps dat hij dit koningsnummer niet zwemt. Derhalve dient de prestatie van Spitz hoger aangeslagen te worden dan die van Phelps. Zonder goud + WR op het koningsnummer ben je geen koning.
 
Over 4 jaar wint Phelps ook de 100m vrij, hij zwom op de estafette al 47,51 als startzwemmer. 47,51 is niet goed voor goud natuurlijk maar Phelps heeft zich nog niet specifiek gericht op de 100m vrij.
 
Over 4 jaar wint Phelps ook de 100m vrij, hij zwom op de estafette al 47,51 als startzwemmer. 47,51 is niet goed voor goud natuurlijk maar Phelps heeft zich nog niet specifiek gericht op de 100m vrij.

Hij had het erover dat ie een aantal andere nummers wilde laten vallen, zoals een van de wisselslagen, doet ie dat dan houd ie tijd over en kan ie zich inderdaad op de 100m vrij richten. En ik denk dat ie die ook met gemak wint dan.
 
Om die reden zou VdH nog niet moeten stoppen. Over 4 jaar zit er nog wel wat goud in het vat voor hem.

Van den Hoogenband zwemt nog het hardst van allemaal, daar ligt ook het probleem niet. Het probleem ligt bij de start en de keerpunten, hij heeft uitgelegd dat hij door zijn versleten onderrug niett veel beentraining kan doen waardoor zijn start en keerpunten niet explosief genoeg zijn. Daar verliest hij het op, niet op zijn zwemsnelheid. Een sneller pak helpt niet bij zijn tekortkomingen, en die worden alleen maar erger.
 
Van den Hoogenband zwemt nog het hardst van allemaal,

Ja dat hoor ik nu ineens iedereen roepen, vooral zijn coach ook maar waar bazeren ze dit op?

En waarom doet ie dan niet mee op de 50 vrij, dan moet ie ze toch allemaal met twee vingers in de neus verslaan? Dat is starten en dan voluit gaan, oftewel als je het hardst zwemt moet je ze hier kunnen pakken.
 
Ja dat hoor ik nu ineens iedereen roepen, vooral zijn coach ook maar waar bazeren ze dit op?

En waarom doet ie dan niet mee op de 50 vrij, dan moet ie ze toch allemaal met twee vingers in de neus verslaan? Dat is starten en dan voluit gaan, oftewel als je het hardst zwemt moet je ze hier kunnen pakken.

De 50 meter heeft een start en dat kost VDH al gelijk tijd. VDH start het slechtst, keert zo'n beetje het slechtst maar qua zwemsnelheid heeft hij geen gelijke. Niet voor niks was zijn tweede 50m op de 100m vrij de snelste van allemaal.

Maar goed met slecht starten en slecht keren kon hij toch twee keer goud winnen op de 100m vrij. In 2004 was dat ook omdat zijn tweede baan veruit de snelste van allemaal was.
 
Al dat gebazel over VDH achteraf is echt BS. Zijn tijd is voorbij, of het nou aan z'n rug ligt of ergens anders. Alhoewel, kijk eens naar Dara Torres....
Hij is natuurlijk een groot zwemmer en zal altijd in de geschiedenisboeken blijven.

Zwemmen is meer dan hard gaan. Het is starten, hard zwemmen, keren, finishen, ademhalen, etc. Als je al die zaken perfect onder de knie hebt win je, en degene die dat op het moment doet is Michael Phelps.

En die opmerking over het koningsnummer niet zwemmen is echt de grootste onzin. Je moet keuzes maken welke onderdelen je zwemt en welke niet. :rolleyes:
 
vandaag is ook nummer 8 een feit geworden
 
Het probleem ligt bij de start en de keerpunten, hij heeft uitgelegd dat hij door zijn versleten onderrug niett veel beentraining kan doen waardoor zijn start en keerpunten niet explosief genoeg zijn.

Ja dat heb ik ook gehoord. Hij heeft zeker nooit van leg press gehoord. Daarmee kun je behoorlijk je benen trainen zonder de onderrug te overbelasten.
 
Ja dat heb ik ook gehoord. Hij heeft zeker nooit van leg press gehoord. Daarmee kun je behoorlijk je benen trainen zonder de onderrug te overbelasten.

VDH heeft in studiosport al aangegeven dat hij 200 kilo(?) minder kon pressen op de leg press door zijn onderrug.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven