Fitness Seller

100x chinnen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

black rush

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 dec 2005
Berichten
3.360
Waardering
0
Ik was van plan 100 x te chinnen. Is dit goed voor spiergroei? Ik heb wel t topic over 100rep training gelezen. Maar dit gaat over 1 set van 100 reps met een relatief licht gewicht.

Ik wilde 100 herhalingen doen in zon 15-20 sets. Heeft iemand anders hier ervaring mee.
 
Voor een keer zal dat vast wel lekker en goed zijn. Ik neem aan dat je verder die dag niks meer doet?
 
Een Chinny is een vrij zware oefening, gewoon 3-4 setjes doen is al genoeg denk ik. En de 100 reps is gebaseerd op licht gewicht en zo kort mogelijke pauzes, dus of je de 100 reps red met hele kleine pauzes.... :)

Maar ik zou zeggen, probeer het eens en breng verslag uit :)
 
je kan het ook verspreid doen over de dag bascross
 
Probeer het gewoon. Ik waag me er niet aan... ruik de ammonia lucht nu al :)
 
ik denk dat je behoorlijk wat spierpijn zult hebben de dagen erna.........;)
 
lol ik dacht 1*100 chins :D
 
hehe ik hoopte op een filmpje van een forse knaap die even 100 chins neerzet :D

100 chins lijkt me erg veel, maar het moet over een x aantal sets natuurlijk gewoon te doen zijn. Probeer het gewoon uit en zet je bevindingen hier neer :)
 
Gewoon doen. Wil binnenkort ook zoiets gaan doen. Een uur lang elke 30 seconden een x aantal reps(ik zat te denken aan 2,3).
 
100 chins is goed te doen. Als je ongeveer 12 nette reps achter elkaar kan chinnen, dan lukt 100 reps wel binnen 45 min.

Daarna kun je nog best wat andere oefeningen doen. Geen probleem.
 
Junipero zei:
lol ik dacht 1*100 chins :D

Same here! :D Of het goed is weet ik niet...

Ik zou zeggen: give it a shot!
 
Waarom zou het niet goed zijn? Behalve dan dat het tot hypertrophy leid.
 
Ja ik heb het al gedaan

100 chin ups + 100 dips binnen de 45 minuten.

Ga die training zeker nog eens overdoen als ik weinig tijd heb, volledige bovenlichaam getraind met hoog volume binnen de drie kwartier.
 
Ik weet niet of je de 100 snel zal halen, want na ene paar sets ben ik gewoon helemaal op..kan ik er nog maar 3 ofzo..dus dan ben ej wel even bezig..ik had er vrijdag 50 gedaan in zo een 8 setjes..de eerste set haal ik de 12 easy, maar daarna gaat het rap achteruit!
 
Daarom moet je ver genoeg van failure blijven. IK deed op dat moment een 12 tal reps van deadhangt voor ik faalde maar deed wel doubles en triples om tot die 100 te raken.
 
Lijkt me lekker om een keer te doen.

Leuk als afwisseling toch.
 
hup, omdat ik er geen topic over wil starten : wat is het moeilijkste en het beste : chinnen met volledig horizontale bar of met zo een chintoestel waarbij de uiteinden naar beneden afzakken? (zo dus : http://www.bodybuilding.com/fun/2002/pullup.jpg)

heb de indruk dat die 2de toch pakje moeilijker is? Of komt het omdat ik hem zo breed moet nemen (ik kan het namelijk niet vergelijken, we hebben enkel dat : / )
 
Ik heb t gedaan en beviel me erg goed. 20 sets van 5 chins in 30 minuten. Geen failure bereikt.

20 wijd pronated, 50 lichaamsbreedte pronated en 30 lichaamsbreedte supinated.

BW is 75 btw.
 
Back
Naar boven