XXL Nutrition

12-11-2002 - Bodybuilding "A way of life" of toch niet ? (Zwier) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

heel, heel erg informatief! maar ja , dit zijn basisdingen, wat je allemaal vertelt!
En trouwens wat je aan het eind zegt:
''Als je nu pas 18 bent en wil een mooi lichaam heb je daar nog vele jaren voor te bouwen en te doen.Wat heb je liever of op je 25 een mooi naturel lichaam of op 20 hetzelfde met ondersteuning?"
Dit is een vraag die je niet hoeft te stellen, Wie wil nou 5j natural trainen voor een mooi lichaam, als je dat met 2 kuren binnen een jaar kan bereiken. Tuurlijk, dat is niet verstandig als je kort traint en geen reet ervan weet. MAAR als je een jaar traint,je weet al voldoende over trainen, voeding en dergelijke, en streeft niet naar een gewicht van 120 kl dan vind ik persoonlijk dat je klaar bent om te kuren( Wel op veilig spelen natuurlijk, je goed informeren en alles wat erbij hoort!)
Bij mij op de sportschool heeft laatst een jongen gekuurt, hij ging van 75kl naar 85kl, de naturels moesten dat maar aanzien en ik weet zeker wat er door hun hoofd ging:''k train me kapot en die klootzak heeft binnen 6 weken 10kilo spierwinst! Jaloers waren de meesten wel, ik zag het gewoon!

Als iemand kuren wil, laat m dan maar, tuurlijk kun je als naturel ver komen, a.s. heeft niemand nodig voor een mooi lichaam, er zijn zelfs mensen die van natuur een mooi lichaam hebben.
Het kost veel tijd om de lichaam van je dromen te bouwen, laat staan geld, als je dat per jaar berekent, ben je meer geld en tijd kwijt dan wie dan ook...
Bodybuilding is leuk, echt wel, maar na jaren trainen is de lol wel eraf hoor! Ik ken genoeg mensen die opeens gestopt zijn, zo van **** IT, waar ben ik nou mee bezig?
Kuren doe je trouwens vroeg of laat. Zo is BB ook ontstaan, zo is Arnie ook begonnen toen hij 14 was, dus.
bodybuiding kan niet zonder Anabole Steroiden, Als je om je heen kijkt, de meesten doen het. Ik wil nieman aansporen om te gebruiken, Ik zeg alleen dat het niet zo erg is als men zegt en dat gewoon heel normaal is geworden door de jaren heen!
 
Laatst bewerkt:
heel goed stuk.

@louis

ik zou er juist om lachen als iemand gebruikt heeft. als er iets is wat ik nooit zal doen is het a.s gebruiken. dan maar een paar jaar extra trainen. als 1 van mijn vrienden er over zou denken om te gaan gebruiken, probeer ik dat zo lang mogenlijk uit zun kop te lullen.
iedereen moet et voor zich weten natuurlijk, maar ik ben er gewoon niet voor.
ik vind het ook ontzettend jammer dat er geen echte natural wedstrijden meer zijn, anders had ik ook nog wel een keer meegedaan.

en wat je zegt ,Kuren doe je trouwens vroeg of laat, vind ik een beetje lompe opmerking, zijn genoeg mensen die niet kuren.
 
Ik zou het gevoel hebben dat ik mijn spieren gekocht had en niet echt zelf verdiend .. het voelt een beetje aan voor mij als het zetten van een implantaat om groter te worden of liposuctie om af te vallen ... Als ik niet gebruik heb ik tenminste de genoegdoening dat ik het helemaal zelf heb gedaan en me niet vergrepen heb aan illegale en ongetwijfeld ongezonde middelen.

maar goed, dat is mijn kijk op mijn zaak op dit moment. Ik heb ook niet de behoefte om gigantisch groot te worden of zo. Ik vind het trainen gewoon lekker, ik hou er van om een doel te hebben als ik train (doelloos trainen is drie keer niks), en ik vind het fascinerend dat ik in staat ben mijn lichaam te wijzigen (al is het erg langzaam)... Ik hou van de discipline die ervoor nodig is en ik vind dat ik er steeds beter uit ga zien als ik in de spiegel kijk en daar voel ik me behoorlijk prettig bij.
 
helemaal mee eens. netjes gezegt ook
 
zekers ook mee eens!!
 
Ja gelijk hebben jullie wel, maar echt mooi groot en droog zul je niet worden! Anabolen helpen trouwens om die spieren te kweken(dat weten we allemaal ja) En ik ben ook niet iemand die van plan is om a.s. te gebruiken, maar toch vind ik dat mensen zich snel laten verleiden en waarom, omdat steroiden simpelweg helpen om je doel te bereiken! Elke keer dat je zo'n fitness blad open gooit en je ziet die mooie gespierde lichamen, dat is allemaal het werk van stereroiden of je het nou wil geloven of niet!
We leven in een wereld waar je de beste wil zijn, het meest wil presteren en het snelst je doel wil bereiken!
Anabolen zijn slecht voor je gezondheid, dat is feit en daar kan je niet omheen!
Ik zeg alleen dat vroeg of laat mensen toch overwegen om te gebruiken, tuurlijk denk je al gauw aan de nadelen, maar dat houdt de meesten niet tegen om te gebruiken of WEL?
Of je nou een maand traint of 4 jaar, vroeg of laat wordt je geconfronteert met die shit!
Ik zelf train al zo'n 3 jaar waarvan 1serieus bodybuilding en train nu clean, maar weet zelf dat op een dag de verleiding te groot zal zijn om er niet vanaf te blijven!!!
De reden waarom ik ben gaan trainen is omdat ik een leuk gespierd lichaam wou. Ik weet nog toen ik naar het strand ging vroeger, ik durfde mijn shirt niet eens uit, wou zoals in die jongens van BAyWatch eruit zien en dat is mij binnen dit jaar gelukt, ben niet echt groot maar heb wel kwaliteit spieren waar ik trots op ben! Nu loop ik op het strand zonder shirt, no problem, ik zie er goed uit.

Als ik 3 jaar terug van a.s. had gehoord dat je binnen 2 maanden gespierd kan worden, had ik het gebruikt zonder na te denken zelfs, **** die bijwerkingen had ik toen gedacht! En zo denken veel mensen nu, alleen zijn ze bang om te gebruiken!
Dat is eenmaal de waarheid of je het nou WILT of Niet!
 
Laatst bewerkt:
Zeker een a way of life! A.S gebruiken is gewoon een onderdeel ervan voor sommige mensen.Ondanks gebruik van A.S blijft voeding en training erg belangrijk!Ik heb veel respect voor mensen die 200% geven aan bodybuilding : gebruiker of natural! Waar ik nou echt geen respect voor heb zijn mensen die denken dat ze makkelijk eff een lichaam opbouwen binnen een korte tijd met A.S en dat puur voor bijvoorbeeld eff willen om te kunnen patsen bij de vrouwen in de zomer!En dan hoor je sommige vrouwen van kijk die heeft een mooi lichaam! en dan weet je toevallig dat die gozer daar 6 maanden over gedaan heeft en dat jij al 3 jaar bezig bent om in de buurt te komen van zoiets :S

Maarja mooiste moment is weer dat die gasten na 1 jaar weer is de sportschool inkomen met een lichaam van niks! en dat jij dan al weer een stapje verder bent.Tis toch allemaal puur mentale beinvloeding,dat negatief maar ook weer erg positief kan vallen:D
 
louis zei:
Ja gelijk hebben jullie wel, maar echt mooi groot en droog zul je niet worden!

Tuurlijk wel.. niet freaky-proffessioneel groot, maar wie zegt dat ik dat mooi vind. Misschien ben ik in de zomer met mijn 80 kilo een en 10% vet een klein dik mannetje in jouw ogen, maar in de ogen van veel mensen (waaronder mijn eigen) valt dat best wel mee.

Als een schoonheidsideaal niet bereikbaar is zonder AS dan moet je je wellicht af gaan vragen hoe gezond dat beeld is dat je hebt. (en dat is niet zozeer persoonlijk, maar meer een beeld dat we als maatschappij als geheel hebben)

"Beauty is in the eye of the beholder"
 
Ik train nu bijna 15 jaar en nog altijd puur natural. Ik gebruik zelfs zelden supplementen. Ik heb niets tegen anabolen. Ik heb zelfs een tijdje overwogen om ook te gebruiken, omdat ik op wedstrijden werd verslagen door iemand van 18 jaar (en die dus nooit zo lang kan trainen als ik). Die gast was harder dan ik ooit zou kunnen worden.

Maar ik heb het voordeel dat ik niet ben gaan trainen om groot te worden of zo. Ik doe het voor de sport. Ik vind het trainen gewoon lekker. Het werken met gewichten. Kapot gaan na een paar zware sets squats. Een nieuw record verbreken op de deadlift.
Ik ben de laatste drie, vier jaar pas bezig met goede voeding en daardoor heb ik ook een goede boost gekregen. Ik ga dus nog steeds vooruit.

Er waren wel wat gasten op de gym die dachten dat ik gebruikte, omdat ik vrij sterk ben. En dat waren echt geen leken of zo, die gasten draaiden zelf al jaren mee in de wedstrijd scene. Ze zijn er nu wel van overtuigd dat ik natural ben en hebben er wel respect voor. Al proberen ze me wel vaak over te halen, omdat ik in hun ogen wel veel kan bereiken als ik gebruik.

Wie weet doe ik het ooit nog. Ik merk namelijk dat de vooruitgang wel steeds minder wordt. Ik moet er echt alles aan doen om nog wat sterker en groter te worden. Ik praat er wel veel over met mensen die er vanaf weten.

Ik wil ook nog steeds wedstrijden blijven doen, maar zonder A.S. heb je daar echt niets te zoeken. Je wordt eigenlijk gedwongen om te gebruiken als je wedstrijden wilt doen en iets wilt bereiken…

Saint
 
yep, goeie discussie! :thumbs:

Persoonlijk heb ik heel veel respect voor mensen die het geduld kunnen opbrengen om naturel een goede fysiek op te bouwen. Verder heb ik niks tegen a.s. gebruikers, zolang de gebruiker in kwestie wel weet waar hij of zij mee bezig is.
Wat mij mateloos stoort zijn mensen die a.s. gebruiken als een excuus voor hun luiheid.
 
leuk stukje om te lezen!
 
Lauw zei:
yep, goeie discussie! :thumbs:

Persoonlijk heb ik heel veel respect voor mensen die het geduld kunnen opbrengen om naturel een goede fysiek op te bouwen. Verder heb ik niks tegen a.s. gebruikers, zolang de gebruiker in kwestie wel weet waar hij of zij mee bezig is.
Wat mij mateloos stoort zijn mensen die a.s. gebruiken als een excuus voor hun luiheid.
als ik daar op in mag gaan;
Wat *mij* mateloos stoort is als ik niet-gebruikers over gebruikers hoor zeggen 'Tja, zo kan ik ook groot worden', en voor het gemak even vergeten dat mensen die echt serieus bezig zijn met hun sport zich helemaal kapot werken om het fysiek te krijgen dat ze willen en bereid zijn daar heel ver voor te gaan.

Tegen een ieder die denk het 'zo ook te kunnen';
NEE DAT KUN JE NIET! :mad:

(dat wilde ik al een poosje kwijt, lucht best op :) )
 
gooi het er maar uit schat :D
 
Dani zei:
als ik daar op in mag gaan;
Wat *mij* mateloos stoort is als ik niet-gebruikers over gebruikers hoor zeggen 'Tja, zo kan ik ook groot worden', en voor het gemak even vergeten dat mensen die echt serieus bezig zijn met hun sport zich helemaal kapot werken om het fysiek te krijgen dat ze willen en bereid zijn daar heel ver voor te gaan.

Tegen een ieder die denk het 'zo ook te kunnen';
NEE DAT KUN JE NIET! :mad:

(dat wilde ik al een poosje kwijt, lucht best op :) )

Goed zo :thumb: (krop het niet op)



Ik heb geen respect voor iemand die aan de AS is....




(doodse stilte)




Ik heb wel respect voor iemand die er alles aan doet om zijn doel te bereiken (ook als dat inhoudt dat iemand AS gebruikt en zelfs als ik het niet eens ben met het doel an sich).
Maar goed, deze thread ging niet over anabolen, maar over BB als "way of life". Als je nu wel of niet AS gebruikt, BB blijft een way of life. Net zoals het not done is om AS-gebruikers te dissen omdat het allemaal zo gemakkelijk zou gaan, net zo "not done" is het om naturals te dissen omdat ze niet gebruiken en dus nooit "onnattuurlijk groot" :) zullen worden.
 
Bodybuilding is een way of life hoe je het ook bekijkt!!

Als je echt de moeite neemt om net als de meeste op dit forum om je iedere keer dat je in de gym bent tot het uiterste te gaan, helse pijnen te doorstaan om nog net die laatste herhaling met dat ene zware gewicht eruit te persen.
Als je de moeite neemt om 6 keer per dag te eten, niet altijd even leuk en even lekker.
Als je de moeite neemt om iedere keer te koken voor de hele dag omdat je per se op bepaalde tijden móét eten.
Als je toch al met al bereid bent om een hoop geld in de sport te steken (zoals ik, ik zit nog op school dus slokt zo'n beetje hele budget op).
Als je bereid bent om niet te drinke als je al uitgaat. En als je dan uitgaat opstaat en dan nog dat ontbijt naar binnen werkt.
Als je (zoals ik moet) door weer en wind op je fietsje springt en 7 km fietst om toch naar de sportschool te gaan.
Als je de moeite neemt om uren achter internet te zitte om misschien net dat kleine beetje, voor jou nuttige, informatie op te doen.
Als je (zoals ik) de hele dag eigenlijk aan niks anders kan denken.
Dan kun je gewoon niet onder de feiten uit dat het gewoon echt een levenswijze is.

Nou wil ik hiermee niet zeggen dat als je niet aan een van de criteria voldoet je geen echt bodybuilder bent, maar mij maak je niet wijs dat je een echte bodybuilder bent als je een beetje lukraak traint en de rest maar voor lief neemt.
 
mooi stuk en mooie discussie,

ik heb ook gemerkt dat mensen meer respect toonden naar mij omdat ze zagen dat ik met grote discpline deze sport beoefen.

ik heb zelf respect voor iedereen die alles geeft in de sportschool (de vaste garde bij ons) met of zonder A.S.
gewoon knallen tot je erbij neervalt.
 
andrew zei:
Bodybuilding is een way of life hoe je het ook bekijkt!!

Als je echt de moeite neemt om net als de meeste op dit forum om je iedere keer dat je in de gym bent tot het uiterste te gaan, helse pijnen te doorstaan om nog net die laatste herhaling met dat ene zware gewicht eruit te persen.
Als je de moeite neemt om 6 keer per dag te eten, niet altijd even leuk en even lekker.
Als je de moeite neemt om iedere keer te koken voor de hele dag omdat je per se op bepaalde tijden móét eten.
Als je toch al met al bereid bent om een hoop geld in de sport te steken (zoals ik, ik zit nog op school dus slokt zo'n beetje hele budget op).
Als je bereid bent om niet te drinke als je al uitgaat. En als je dan uitgaat opstaat en dan nog dat ontbijt naar binnen werkt.
Als je (zoals ik moet) door weer en wind op je fietsje springt en 7 km fietst om toch naar de sportschool te gaan.
Als je de moeite neemt om uren achter internet te zitte om misschien net dat kleine beetje, voor jou nuttige, informatie op te doen.
Als je (zoals ik) de hele dag eigenlijk aan niks anders kan denken.
Dan kun je gewoon niet onder de feiten uit dat het gewoon echt een levenswijze is.

Nou wil ik hiermee niet zeggen dat als je niet aan een van de criteria voldoet je geen echt bodybuilder bent, maar mij maak je niet wijs dat je een echte bodybuilder bent als je een beetje lukraak traint en de rest maar voor lief neemt.
YEAH! Zo denk ik er ook over!

greetz,
Ron
 
het lijkt me nog steeds dat er hier veel mensen die denken dat als je AS neemt het allemaal vanzelf gaat,dat is dus helemaal niet zo.
Je voeding, rust en training moet dan gewoon perfect zijn, hoeveel mensen zijn er die tijdens een kuur gewoon modder vet worden.
Het zal natuurlijk wel goed helpen, en ik ben er eerlijk in, zonder AS zou ik mijn droombeeld nooit kunnen bereiken, en zo zijn er veel onder ons denk ik
 
Ik heb ook zoiets van dan maar maar langer erover doen om gespierd te worden,maar je krijgt toch altijd iets zo van een neiging om het te gebruiken.Als je het zou doen zou ik het in iedergeval niet onder de 21 jaar doen altijd w8ten tot je bent uitgegroeid en dan eventueel wat kuurtjes.Het is slecht voor je,maar er zijn meerdere dingen slecht. (Alcohol,Roken,Drugs).Ik zou zeggen dan moet een kuurtje ook wel een keertje in je leven kunne op een gegevemoment..

Greetzz ;)
 
Back
Naar boven