XXL Nutrition

12 dopinggevallen voorbije EK gewichtheffen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tom_vt

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
2 okt 2005
Berichten
1.064
Waardering
37
Op het voorbije EK gewichtheffen zijn er 12 positieve tests afgeleverd.
Door een nieuwe methode kunnen ze nu anabole sterïoden tot 8 weken terug opsporen en daardoor zijn er waarschijnlijk zoveel slachtoffers gevallen.
10 mannen zijn betrapt en ook 2 vrouwen waaronder europese kampioenen en medaillewinnaars

1) *Dmitry VORONIN* (80, RUS) – European champion cat.62 kg
2) *Florin VELICIU* (85, ROM) - no total cat.62 kg
3) *Henadzi ALIASHCHUK* (75, BLR) – European Champion 69 kg (second time so risking a lifetime ban)
4) *Ninel MICULESCU* (85, ROM) – Silver medal snatch cat 69 kg
5) *Natig HASANOV *(77, AZE) - no total cat 85 kg
6) *Nizami PASHAYEV* (81, AZE) – European Champion cat -94 kg
7) *Vladimir SMORCHKOV* (80, RUS) – Vice European Champion cat 105 kg
8) *Alexandru BRATAN* (77, MDA) – Bronze medalist cat.105 kg
9) *Ashot DANIELYAN* (74, ARM) – Vice European Champion cat +105 kg (second time so risking a lifetime ban)
10)* Oleksiy KOLOKOLTSEV* (81, UKR) – Silver medal clean&jerk cat +105 kg

11) *Valentina POPOVA* (72, RUS) - Vice European Champion cat 75 kg
12) *Dovile BLAZUNAITE* (86, LTU) - 10th cat +75 kg

A few months ago the IWF published only two if this cases.
I believe that they re-examined the samples of the because new analysing techniques have been found that make it possible to retrace the use of anabolic agents on a longer period. It would explain why many weeks another 10 positive cases come out.
 
we weten toch al langer dat dopingcontrole eigelijk zever is...

nu passen de atleten zich weer aan, en volgend jaar is alles vergeven
topsport=doping, spijtig maar het is zo.

Zelfs in darts zitte ze al aan de "concetratiehulpmiddelen".
 
ach ja.. we kunnen wel allemaal verrast gaan doen. Maar dit weet je gewoon.
 
Serieus....Doping in de gewichthef-wereld:eek::eek::eek:nee toch:p
 
De grote baas van het gewichtheffen heeft naar alle landen een mail gestuurd dat ze vanaf nu tot 8 weken kunnen teruggaan om te zien of er anabole sterïoden zijn gebruikt.
Eigenlijk wil hij dus zeggen: mannen, stop er wat vroeger mee zodat je niet betrapt wordt
 
Ja.. in elke topsport gebruiken ze doping, alleen de meeste mensen bekijken alleen bodybuilding als de doping sport spijtig, helaas is dit de enige sport waarvan het bekend is.
 
langs de andere kan, als ze 8 weken terug kunnen gaan en tijdens off-season onaangekondigde controles doen is de kans om gepakt te worden vrij groot.

Maarja, wie gaat dat betalen. En ik vraag mij af of alle grote bazen wel zo tegen zijn. De gewichten gaan iets omlaag gaan en of er nog veel records gaan sneuvelen kan je dan toch betwijfelen.
 
Ja.. in elke topsport gebruiken ze doping, alleen de meeste mensen bekijken alleen bodybuilding als de doping sport spijtig, helaas is dit de enige sport waarvan het bekend is.

Dat is niet helemaal waar...
Je houdt echter alleen rekening met de simpele bankzitter die zelf nooit aan sport doet of gedaan heeft.

Volgens mij weet iedereen die in zijn jeugd of daarna een beetje serieus gesport heeft (zeker in een sport die een beetje geld op kan leveren), dat het in zijn tak van sport net zo gaat aan de top als in alle andere...
 
Kunnen ze maar tot 8 weken terug opsporen ???
 
superknurft heeft wel een deel gelijk
in elke topsport word doping gebruikt
een goed voorbeeldje is de tour de france
iedereen gebruikt doping
maar waarom zien de doping controle het dan niet?
de sporters nemen naast doping ook nog een andere middel/stof die er voor zorgt dat de stoffen van doping niet meer zichtbaar zijn en dus de apparatuur niet meer kan zien of iemand doping gebruikt heeft of niet.

armstrong heeft dus niet de fout gemaakt om doping te gebruiken
nee!
armstrong heeft een fout gemaakt met dat "stofje" dat de doping onzichtbaar doet lijken
 
armstrong heeft dus niet de fout gemaakt om doping te gebruiken
nee!
armstrong heeft een fout gemaakt met dat "stofje" dat de doping onzichtbaar doet lijken

Armstrong? Je bedoelt Landis? Armstrong deed het juist perfect: testosteron op dokter's voorschrift. Gebruiken met toestemming van de UCI! (en IOC, WADA, etc.)
 
Armstrong had geen attest voor testosteron, wel voor sommige andere middelen. Maar dat zijn o.a. ontstekingsremmer en die worden niet langdurig gebruikt.
 
Armstrong had geen attest voor testosteron, wel voor sommige andere middelen. Maar dat zijn o.a. ontstekingsremmer en die worden niet langdurig gebruikt.

Wat kreeg hij dan wel? Want ik had begrepen dat bij hem toch ook de surprise-eieren zijn verwijderd. En standaard procedure daarvoor is HRT.
 
Hij heeft nog 1 testikel.

On-topic, ik verwacht nog een aardig rijtje gepakten binnen andere sporten. Detectiemethoden verbeteren steeds meer en ze kunnen inderdaad steeds verder terug kijken. De shake-out is net begonnen.
 
Hij heeft nog 1 testikel.

On-topic, ik verwacht nog een aardig rijtje gepakten binnen andere sporten. Detectiemethoden verbeteren steeds meer en ze kunnen inderdaad steeds verder terug kijken. De shake-out is net begonnen.

Dan is het een stevige football die hij heeft hangen! Vooral met de duur-inspanningen die hij deed, lijkt me dat zijn test dus regelmatig extreem onderdrukt zou moeten zijn? Ik kan me niet voorstellen dat hij dan niet aangevuld mocht worden tot normale waarden?
 
Off-topic, Armstrong had dan ook vrij lage T/E-waarden. Goede kans dus dat hij zijn vermogen haalde uit andere producten.
 
Off-topic, Armstrong had dan ook vrij lage T/E-waarden. Goede kans dus dat hij zijn vermogen haalde uit andere producten.

Damn, weer wat geleerd. :)



on-topic:
Drugs are bad, mmkay?

Maar het verbaast me niet dat er nu 12 gepakt zijn. Volgende wedstrijd zijn dat er weer veel minder, en niet omdat ze opeens ophouden met AAS. Zo wordt het hele doping-apparaat in stand gehouden: dealers blij, WADA blij.
 
Gelet op de actieve houding van het WADA zal er toch wel enige vrees bestaan binnen sommige sporten. Ze lopen binnen sommige sporten nog maar iets voor op de dopingjagers maar de opsporingsmethoden worden steeds geavanceerder.

Als je actief bent in een sport met veel controles is het tijd om je zorgen te maken. Zeker als het WADA het er doorheen krijgt om retrospectief te gaan testen. Dus testen op oudere samples, dan ben je met terugwerkende kracht de lul als ze nieuwe opsporingsmethoden kunnen toepassen op die samples.

Retrospectief testen gebeurt overigens al, maar het WADA wil samples jaren gaan opslaan en ook jaren later nog testen.
 
Wat is trouwens de bron van het nieuwsbericht uit de openingspost?
 
Damn, weer wat geleerd. :)



on-topic:
Drugs are bad, mmkay?

Maar het verbaast me niet dat er nu 12 gepakt zijn. Volgende wedstrijd zijn dat er weer veel minder, en niet omdat ze opeens ophouden met AAS. Zo wordt het hele doping-apparaat in stand gehouden: dealers blij, WADA blij.

Southpark is de shit:D.

OT: Goede controles zijn in iedereen zijn voordeel dus ik vind het wel OK dat ze betere technieken hebben.
 
Back
Naar boven