Fitness Seller

12kg afgevallen in 4 maanden

Bezoekers in dit topic

Limonadesiroop

Cool Novice
Lid geworden
4 feb 2022
Berichten
43
Waardering
13
Lengte
1m74
Massa
73kg
Vetpercentage
20%
Hallo, ik ben nieuw hier en vroeg mij af of ik op een goed tempo ben afgevallen of dat het te snel is gegaan. Ik ben 12kg afgevallen in 4 maanden maar nu sinds 2 maanden val ik niet meer af terwijl ik evenveel eet als dat ik toen deed.
F6F4C171-D592-49D1-820D-BA60298826B6.jpeg
 

Bijlagen

  • F80C72B1-485A-4ED4-824F-BB2904DF9B80.jpeg
    F80C72B1-485A-4ED4-824F-BB2904DF9B80.jpeg
    59,5 KB · Weergaven: 147
Mooie progressie!

Je bent wel heel snel afgevallen, dat zou ik nu wat rustiger doen.

Wat is je doel?
 
2 maanden val ik niet meer af terwijl ik evenveel eet als dat ik toen deed
Je weegt nu ruim 10-15% minder dan je in het begin deed, vind je het gek dat je caloriebehoefte dan flink gedaald is?
 
Mooie progressie!

Je bent wel heel snel afgevallen, dat zou ik nu wat rustiger doen.

Wat is je doel?
Mijn doel is om droog te zijn in juni. Ik denk dat ik maar in april ga mealpreppen zodat ik nog +- 6kg afval. Ik weeg nu 74 en woog eerst 86, en ben 175cm
 
Je weegt nu ruim 10-15% minder dan je in het begin deed, vind je het gek dat je caloriebehoefte dan flink gedaald is?
Nee ik vind het zeker niet gek dat mijn caloriebehoefte gedaald is maar volgens een tool zit ik nog steeds onder mijn behoefte. Dat is het enige gekke
 
Nee ik vind het zeker niet gek dat mijn caloriebehoefte gedaald is maar volgens een tool zit ik nog steeds onder mijn behoefte. Dat is het enige gekke
Het is een tool, het is een benadering.

Wat zijn je macro's?

Train je ook, er is een verschil tussen droog en mager?
 
Het is een tool, het is een benadering.

Wat zijn je macro's?

Train je ook, er is een verschil tussen droog en mager?
Ja dat is waar, mijn macros zijn 200g koolhydraten, 60g vet en 150/160g eiwit. Ik moet wel zeggen dat ik volgens IIFYM eet dus niet altijd “gezond” eet. Ik fitness 5x per week en 3x per week ook voetbal
 
Als je kcals en beweging gelijk blijven dan moet er mogenlijk wat af van de kcals af. Meet ook je omtrekken, slanker in de taille is belangrijker dan een dale de weegschaal.

Probeer niet te laag in vetten te gaan, die heb je nodig, tegen de 1 g/kg (soms wordt hiervoor een % genoemd).

Eiwitten 2 g/kg is ruim voldoende dat kan zelfs iets minder.

Hoe lager je komt in VP, hoe lastiger het wordt om spiermassa op te bouwen en vet kwijt te raken.

Op basis van je trainingsschema hebben sommigen hier mogelijk ook nog wel adviezen.

Succes!
 
Mijn doel is om droog te zijn in juni. Ik denk dat ik maar in april ga mealpreppen zodat ik nog +- 6kg afval. Ik weeg nu 74 en woog eerst 86, en ben 175cm
Dan ben je droog zonder iets eronder (68kg bij 175cm is niet veel vvm), is dat wat je wil?
Je zou kunnen proberen lager in koolhydraten en hoger in eiwit en eventueel vet, kijken wat dat doet.
Verder is 5xp/w krachttraining misschien te veel (vaak het geval), ik ga ervan uit dat je dat bedoelt met fitness.
 
Dan ben je droog zonder iets eronder (68kg bij 175cm is niet veel vvm), is dat wat je wil?
Je zou kunnen proberen lager in koolhydraten en hoger in eiwit en eventueel vet, kijken wat dat doet.
Verder is 5xp/w krachttraining misschien te veel (vaak het geval), ik ga ervan uit dat je dat bedoelt met fitness.
Ik vind het moeilijk om laag in de koolhydraten te zitten vandaar dat ik dus minder vet eet. Ik heb dus alleen geen idee welke hoeveelheden ik moet gebruiken met mealpreppen
 
Ik vind het moeilijk om laag in de koolhydraten te zitten vandaar dat ik dus minder vet eet. Ik heb dus alleen geen idee welke hoeveelheden ik moet gebruiken met mealpreppen
Hoe doe je dat nu met je macro's, waarom zou het met preppen anders zijn?
 
Dan ben je droog zonder iets eronder (68kg bij 175cm is niet veel vvm), is dat wat je wil?
Je zou kunnen proberen lager in koolhydraten en hoger in eiwit en eventueel vet, kijken wat dat doet.
Verder is 5xp/w krachttraining misschien te veel (vaak het geval), ik ga ervan uit dat je dat bedoelt met fitness.
Btw mijn vvm is 58kg is dit relatief gezien weinig voor mijn lengte en gewicht?
 
Btw mijn vvm is 58kg is dit relatief gezien weinig voor mijn lengte en gewicht?
Geen idee, die getallen zeggen niet veel, zeker niet als ze van zo'n turboweegschaal komen. Ben zelf 1.73 en toen ik 68kg woog zag je wel iets van spier, maar dan moet je meer denken aan een Ghanese marathonloper. Achteraf gezien te lang doorgegaan met afvallen, omdat ik bezeten was van het succesvolle afvallen. Misschien kun je hier wat mee..
 
Geen idee, die getallen zeggen niet veel, zeker niet als ze van zo'n turboweegschaal komen. Ben zelf 1.73 en toen ik 68kg woog zag je wel iets van spier, maar dan moet je meer denken aan een Ghanese marathonloper. Achteraf gezien te lang doorgegaan met afvallen, omdat ik bezeten was van het succesvolle afvallen. Misschien kun je hier wat mee..
Dankjewel, ik vind mij zelf er best “breed” uitzien op de goede manier, maar heb nog wel wat vet op mijn chest, armen en buik. Ik heb inderdaad net zoals wat jij had een soort “obsessie” met afvallen dit had ik de eerste 2 maanden zo erg dat ik maar 700kcal per dag at :/
 
Hoe doe je dat nu met je macro's, waarom zou het met preppen anders zijn?
Ik doe het nu via MyFitnessPal, ik denk dat mealpreppen anders is omdat ik dan zeker weet dat wat ik eet goed voor me is. Mijn idee om te preppen is rijst+kip+sperziebonen, ik heb wel de mindset om dit 3x per dag te eten zolang ik maar de hoeveelheid weet van wat ik moet nemen. Aangezien ik nog steeds te weinig calorieën binnen krijg vul ik dit aan met volkoren brood met kipfilet, maar hier zit natuurlijk veel koolhydraten in.
 
Ik doe het nu via MyFitnessPal, ik denk dat mealpreppen anders is omdat ik dan zeker weet dat wat ik eet goed voor me is. Mijn idee om te preppen is rijst+kip+sperziebonen, ik heb wel de mindset om dit 3x per dag te eten zolang ik maar de hoeveelheid weet van wat ik moet nemen. Aangezien ik nog steeds te weinig calorieën binnen krijg vul ik dit aan met volkoren brood met kipfilet, maar hier zit natuurlijk veel koolhydraten in.
3x per dag rijst + kip + sperziebonen is niet goed voor je, iedereen weet dat broccoli de klassieker is. :D

Je kan toch gewoon je kcals en macros over de dag verdelen in 4 eetmomenten, ontbijt, lunch, diner en pre-bed met ieder 30-40g eiwit?

Eventueel wat meer carbs rond de training.

Op de site van powerlifting to win staat een interessante serie over voeding, is wel in het Engels. Het begint bij je kcals, dan bij je macro's en daarna pas bij timing.
 
700kcal per dag at
Dan ga je dood man:eek:.. je hebt iig de goede instelling, gaat goed komen.
Vwb het eten leer je het varieëren wel als al dat knijnevoer je de strot uitkomt:p.
Misschien interessant om je trainingsschema eens neer te zetten, misschien dat daar ook nog wat te halen valt.
 
Dan ga je dood man:eek:.. je hebt iig de goede instelling, gaat goed komen.
Vwb het eten leer je het varieëren wel als al dat knijnevoer je de strot uitkomt:p.
Misschien interessant om je trainingsschema eens neer te zetten, misschien dat daar ook nog wat te halen valt.
Ma: chest, triceps biceps
Di: schouders, rug en buikspieren
Wo: legday triceps biceps
Do: schouders, rug buikspieren
vr: chest trices biceps

Voor mij werkt dit “denk ik” ik had ook gelezen dat je armen een kleine spiergroep is vandaar dat ik deze 3x per week train. Verder doe ik elke keer nadat ik klaar ben met mijn schema 12km fietsen totdat ik 240kcal heb verbrand volgens de fiets.
 
Back
Naar boven