MuscleMeat

13 jaar en wil beginnen met bodybuilding. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jorre98

Cool Novice
Lid geworden
23 aug 2011
Berichten
63
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
14%
Wel euhm ik ben al een tijdje besig maar ik heb nu een probleempje met mijn buikspieren. de linker helft is veel groter dan de rechter helft en voelt ook harder aan als ik ze opspan. weet er iemand een oefening voor enkel de rechter kant van je buikspieren?
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor, geen probleem.............. Gewoon lekker trainen.
 
Gewoon beginnen met trainen en veeeeel eten, want je weegt echt weinig!
 
ja hoor prima. probeer langzaam wat spulletjes bij te vinden en ga lekker te trainen. probeer dan hier zo veel mogelijk te vinden over thuis trainen en verdiep je ook wat in de voeding. bodybuilden heeft voor en nadelen en die moet je afwegen. er zijn te weinig junior wedstrijdbodybuilders. als je echt wilt ben jij er met 18 jr dan helemaal klaar voor.

(blijf wel beetje naar je ouders luisteren en ga nix gebruiken verder..heb je allemaal (nog) niet nodig

een bankje waarvan je de rug kan stellen zou je eigenlijk moeten aanschaffen. dan kan je al veel meer
 
13 is te jong om te beginnen met bodybuilden, je groeischijven etc zijn nog lang niet volgroeit dus wacht svp een paar jaar met echt bodybuilden, sporten is natuurlijk altijd gezond.
 
Je kan prima trainen op 13 jarige leeftijd let er alleen op dat je een goede houding aanhoudt en niet te zwaar gaat met gewichten! Wou dat ik zelf op me 13 begonnen was;)
 
13 is te jong om te beginnen met bodybuilden, je groeischijven etc zijn nog lang niet volgroeit dus wacht svp een paar jaar met echt bodybuilden, sporten is natuurlijk altijd gezond.

Achterhaalde gedachte, je groeischijven groeien echt wel door hoor. tis niet dat die accuut stoppen met groeien omdat je met gewichten aan het trainen bent.
 
Achterhaalde gedachte, je groeischijven groeien echt wel door hoor. tis niet dat die accuut stoppen met groeien omdat je met gewichten aan het trainen bent.

dat durf ik niet tegenspreken noch bevestigen.
wel zou ik zeer voorzichtig zijn als je nog zo jong, en dus niet uitgegroeid bent.
je kunt rustigaan wat fitness dingen gaan doen, maar hou het vooral lekker licht allemaal.
 
dat durf ik niet tegenspreken noch bevestigen.
wel zou ik zeer voorzichtig zijn als je nog zo jong, en dus niet uitgegroeid bent.
je kunt rustigaan wat fitness dingen gaan doen, maar hou het vooral lekker licht allemaal.

dat bedoel ik

---------- Post toegevoegd Wed 24 Aug 2011 om 12:28 ----------

Achterhaalde gedachte, je groeischijven groeien echt wel door hoor. tis niet dat die accuut stoppen met groeien omdat je met gewichten aan het trainen bent.

dat heb ik ook niet gezegd
 
dat durf ik niet tegenspreken noch bevestigen.
wel zou ik zeer voorzichtig zijn als je nog zo jong, en dus niet uitgegroeid bent.
je kunt rustigaan wat fitness dingen gaan doen, maar hou het vooral lekker licht allemaal.

Tuurlijk, je moet het wel gezond houden qua gewicht......maar trainen opzich mits je de training goed uitvoerd is juist goed.
 
Tuurlijk, je moet het wel gezond houden qua gewicht......maar trainen opzich mits je de training goed uitvoerd is juist goed.

mee eens, maar echt bodybuilden zou ik nog eventjes mee wachten
 
Ik denk dat je de term bodybuilden wat te zwaar neer zet.

dat bepaal ik niet maar diegene die de sport gaat uitoefenen, 13-14 jarigen zijn vaak erg beinvloedbaar door omgeving..voor je het weer zit een 14jarige aan de gear ;)
 
Ik denk dat je de term bodybuilden wat te zwaar neer zet.

misschien wel, bodybuilden betekent in principe niets meer dan;
sport waarbij men door krachttraining de spieren tracht te ontwikkelen om het lichaam te verfraaien.

voor TS belangrijk;
je ziet dat meeste meningen hier wel zijn dat je voorzichtig kunt starten met gewichttraining.
elke beginner moet voorzichtig beginnen natuurlijk, maar je snapt waarschijnlijk wel wat we bedoelen ;).
gebruik lichte gewichten, zodat je eerst je coordinatie en juiste uitvoering van de oefeningen goed onder de knie krijgt.

ga zeker in het begin wat hoger in reps zitten, dan moet je automatisch minder gewicht pakken, en is de belasting voor je pezen enzo ook wat minder.
denk aan 12 tot 15 reps per setje.
 
dat bepaal ik niet maar diegene die de sport gaat uitoefenen, 13-14 jarigen zijn vaak erg beinvloedbaar door omgeving..voor je het weer zit een 14jarige aan de gear ;)

Je zet bodybuilding nu zelfs heel slecht neer door direct over "gear" te beginnen. "Gear" word overal gebruikt: Turnen, voetbal, wielrennen, motorcross, zwemmen, hardlopen etc etc Ik vind het jammer dat bodybuilding vaak in 1 adem met bv. "gear" genoemd word. Als 13 jarige kun je naar mijn mening prima aan bodybuilding doen zonder dat je aan gear hoeft te denken. Mijn neefje van 15 die schaatst en fietst fanatiek en ik heb hem nog nooit horen zeuren om epo hoor;)
 
Laatst bewerkt:
gewoon met bodyweight oefeningen beginnen. Of lichte gewichtjes, en ga alsjeblieft eten, je bent veel te mager, ik twijfel aan de echtheid van jouw status.
 
Je zet bodybuilding nu zelfs heel slecht neer door direct over "gear" te beginnen. "Gear" word overal gebruikt: Turnen, voetbal, wielrennen, motorcross, zwemmen, hardlopen etc etc Ik vind het jammer dat bodybuilding vaak in 1 adem met bv. "gear" genoemd word. Als 13 jarige kun je naar mijn mening prima aan bodybuilding doen zonder dat je aan gear hoeft te denken. Mijn neefje van 15 die schaatst en fietst fanatiek en ik heb hem nog nooit horen zeuren om epo hoor;)

haha zo bedoel ik het niet, maar het gaat zoals het gaat en heel vaak gaat het wel op die manier..ligt ook aan de omgeving waarin je opgroeit en trained denk ik
 
gewoon met bodyweight oefeningen beginnen. Of lichte gewichtjes, en ga alsjeblieft eten, je bent veel te mager, ik twijfel aan de echtheid van jouw status.

Zal volgende week foto's posten
 
Back
Naar boven