AndroidHealthClinic

13-Year Old Girl Can Bench Press 198lbs (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het doel van een BB'er tijdens een benchoefening is zoveel mogelijk de chest te isoleren. Je zou er zelfs over kunnen discussiëren of een flat bench wel zo effectief is voor een BB'er.

Het doel van een PL'er is een bepaald gewicht van A naar B zien te krijgen, maakt niet uit hoe zolang de uitvoering conform de regels is. Een goede press wordt vooral gedaan vanuit de triceps, lats en benen. Deze manier van pressen streeft voorbij aan het doel van een BB'er.

Karma

-Feit is dat db press die chest meer activeert, maar je doet net alsof bench/db press niet op 1e plaats zou moeten staan? Wat Staat voor jouw dan op 1 als chest oefening naar bb normen?

-Hier zeg je het eigenlijk allemaal. Maw als het maar volgens de regels is hebben ze er geen issue mee dat ze recht naar een blessure gaan door ****ed up techniek?
 
Karma

-Feit is dat db press die chest meer activeert, maar je doet net alsof bench/db press niet op 1e plaats zou moeten staan? Wat Staat voor jouw dan op 1 als chest oefening naar bb normen?

-Hier zeg je het eigenlijk allemaal. Maw als het maar volgens de regels is hebben ze er geen issue mee dat ze recht naar een blessure gaan door ****ed up techniek?

Blessures komen voor maar denk dat jij grotere percentages in je hoofd hebt dan de realiteit.
 
zoveel mogelijk de chest isoleren met een bench.... dit meen je toch niet
 
@ the preacher

Je hebt dus meerdere accounts gehad? Vorige werden zeker door al jouw bullshit ook niet meer serieus genomen?

Ik bench al 15 jaar, ook op lage reps en zwaar en heb ook nog nooit last van mij schouders gehad dus jouw punt ontgaat mij een beetje.
 
Hoeveel bench je eigenlijk zelf ThePreacher? setjes van 10 met... 150kg?
 
Je hebt dus gewoon nooit last van je schouders omdat je niet zwaar bencht, dat is wat anders dan je schouders in een sterke positie zetten waarin ze minimale stress te verduren krijgen.

Zwaar is relatief, denk dat we het daar wel eens kunnen over zijn.
Wat jij bedoelt is dat ik nooit laag in reps ga, >5.Klopt doe ik ook niet, want waarom zou ik als men doe bb doeleinden zijn? Wil dat daarom zeggen dat je form ****ed up mag zijn? Neeh dus, daarom dat ik als bb'er gewoon men schouderbladen tuck en die arch niet nodig is.

En het is niet omdat ik setjes van 3x10 doe dat ik men schouders niet kan zwaar belasten.

Maar men origineel antw was gericht op wat tymboo zei.

Blessures komen voor maar denk dat jij grotere percentages in je hoofd hebt dan de realiteit.

True story, 5 oud pl'ers in mijn gym die in der tijds geen verkeerde stats hadden. ALLE 5 lullen ze van een ****ed up rug + ****ed up schouders.
Dan zitten ze memorabele verhalen af te gaan hoeveel ze wel niet dl'den + benchte, squatte.. Terwijl ze nu zelf setjes van 10+ doen omdat er anders een ambulance aan te pas komt.

Nu dat is natuurlijk een kleine groep onder de pl'ers die ik ken waar het zo is. Maar het zorgt wel voor stereotypen.
 
Karma

-Feit is dat db press die chest meer activeert, maar je doet net alsof bench/db press niet op 1e plaats zou moeten staan? Wat Staat voor jouw dan op 1 als chest oefening naar bb normen?

-Hier zeg je het eigenlijk allemaal. Maw als het maar volgens de regels is hebben ze er geen issue mee dat ze recht naar een blessure gaan door ****ed up techniek?

Als ik bodybuilding gerelateerde doelen zou hebben, zou ik zeker de flat bench niet op de eerste plaats hebben staan. Ten eerste veel te blessuregevoelig , vooral op de manier waarop de meeste BB'ers benchen (wijde ellebogen). Ten tweede, zoals je zelf al aangeeft, zijn er meer effectieve oefeningen te bedenken voor een BB'er, zoals de db press, maar ook db fly's zijn een goed alternatief. Verzwaarde dips zijn ook een goede massabouwer.

Zolang je het gewicht van A naar B krijgt, volgens het boekje, maak je een geldige beurt. In hoeverre iemand kan archen verschilt van persoon tot persoon. De een is flexibeler dan de ander. Of een arch zo slecht is voor je rug valt te betwisten. Je behoort in principe bij de overige compounds ook te archen en bij vrijwel alle rug oefeningen is een zekere arch ook gepast.

---------- Post toegevoegd Mon 10 Dec 2012 om 16:08 ----------

zoveel mogelijk de chest isoleren met een bench.... dit meen je toch niet
Daarom streeft de oefening voorbij aan BB'ing gerelateerde doelen.
 
Ik wacht nu al op het filmpje waarbij het rugje van mevrouw het niet meer houdt :D
 
Dat vind je leuk?

Dat noem je dan sportliefhebbers.
Denk dat hij beter voetbal fan kan worden die de tegenpartij geen mooie overwinning gunt.
 
Dat vind je leuk?

Dan vermaak ik me kostelijk ja. Precies op dezelfde manier als bij mensen die gaan motorcrossen zonder motorpak, bmx'en zonder helm, skateborden zonder elleboog/kniebeschermers, schaatsen zonder het ijs eerst te testen , autorijden zonder gordel etc
 
Dan vermaak ik me kostelijk ja. Precies op dezelfde manier als bij mensen die gaan motorcrossen zonder motorpak, bmx'en zonder helm, skateborden zonder elleboog/kniebeschermers, schaatsen zonder het ijs eerst te testen , autorijden zonder gordel etc

Vanwaar die vergelijking? Dit is gewoon hoe het mag en kan.

Wat echt lachen is is dat als jij aangereden zou worden terwijl je netjes je gordel draagt en toch letsel oploopt
 
downhill mountainbiken zonder helm mag en kan ook prima. wil niet zeggen dat het bijster slim is. Deze griet is heel erg lenig, en kan haar lichaam op hele onnatuurlijke manieren vormen. superleuk, maar ga dan niet met vuur spelen door in zon houding 90 kilo te tillen. Al helemaal niet nu alles nog zo jong is. Hernia in de maak dit. Vandaar zeg ik, Kom maar op met dat filmpje

En over die auto, ik lach dan nog harder over de vent die tegen mij aanreedt zonder gordel ;)
 
Ik zie niet helemaal in op wat voor manier haar rug het zou moeten begeven ??? Het is niet alsof dat gewicht haar rug nog verder probeert samen te vouwen ofzo.
 
knakt die rug niet gewoon een keer doormidde. lijkt me echt vreselijk slecht voor dat lichaam
 
Dan antwoord ik nog op eddine zijn vraag uit respect, en om aan te tonen dat ik mijn doelstelling niet bashen is kom jij met dat belachelijk antwoord af?

Of is het omdat ik volgens jouw een newb member ben dat je denkt dat ik easy victim ben? Think again heb al meer acc's versleten dan jij blauwtjes hebt gelopen..

slechte aanname. Weet zeker dat ik meer blauwtjes heb gelopen
 
trut mag terugkomen als ze 155kg benched, tot dan lawl ik ermee.
 
heerlijk dit topic, al die butthurt pl'ers en bb'ers :popcorn:
 
Back
Naar boven