XXL Nutrition

15 kilo afvallen in een maand

Bezoekers in dit topic

spiertje16

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
6 dec 2004
Berichten
10.641
Waardering
0
ik reageerde op een forum op het feit dat het praktisch onmogelijk is om 15kilo in een maand fa te vallen
ik kreeg hierop de reactie
De anatomie die jij zegt te kennen heeft bar weinig te maken met aankomen/afvallen, het is een kwestie van metabolisme en hormonale huishouding etc. En afvallen van 15 kilo in een maand is zeker geen 'klinkklare onzin', het zal niet de eerste keer zijn dat ik het zie. Meiden die willen afvallen en dit doen met discipline en geduld kunnen zelfs 20 kilo in een paar weken afvallen, wat er niet in gaat haal je uit je reserves. Overigens spreek je jezelf tegen door te zeggen dat het door verkleinen van de maag wel mogelijk is, want het principe is hetzelfde namelijk: minder eten naar binnen. Dus als dit mogelijk is, is het met minder eten zonder die maagverkleining ook mogelijk.
ik geloof er nog steeds geen reet van...
als je dit zou doen dan zou je toch extreem moeten dieeten zou je lichaam dan niet een tekort aan voedingstoffen krijgen en eindig je dan niet in het ziekenhuis..
of heeft ze dan toch wle gelijk ...
 
Ik geloof wel dat het kan maar niet veel mensen zullen het kunnen, daar ben ik zeker van.
 
Wat een lulverhaal. Geloof al niet eens dat het mogelijk is om te beginnen. Het is gewoon ****ing onmogelijk om zoveel kilo vet te verliezen in zo'n korte tijd. Zoveel calorieen krijg je niet verbrandt. Je zou jezelf dan zo erg uitputten dat je volgens mij wel RIP bent.
 
Als je in een maand 15KG afvalt hebben we het niet meer over cutten maar over afvallen.
 
spiertje16 zei:
Overigens spreek je jezelf tegen door te zeggen dat het door verkleinen van de maag wel mogelijk is, want het principe is hetzelfde namelijk: minder eten naar binnen.


Tja en wie krijgen een maagband :rolleyes:

Juist mensen die echt moddervet zijn! 15 kilo voor iemand van 80 kilo of van 120 kilo is nogal een verschil!
 
Als je op die manier afvalt raak je wel vet kwijt maar daarbij ook veel spier...en daar is niemand mee geholpen :P

En als ze dan hun doel bereikt hebben is hun metabolisme zo naar de klote dat zo gauw ze ook maar weer beginnen te eten het vet er zo weer aanzit en de spier weg is.
 
ja maar het is voor een vrouw
 
spiertje16 zei:
ja maar het is voor een vrouw
Anorexia meisjes zien er zo eng uit omdat ze geen spier hebben.
Fitness modellen hebben misschien net zo weinig vet maar die zijn lekker :)
En ik neem aan dat de dames dat ook willen bereiken met hun afgeval.
 
0,5-1 kg/week afvallen is verantwoord.
Heb wel eens verhalen gehoord van vrouwen die 5-6 kg/maand verloren. Vrouwen houden bij afvallen ook iets makkelijker spier vast dan mannen.

15 kg gaat helemaal nergens over. 3,5 kg/week is onmogelijk en totaal onverantwoord. Dit zou betekenen dat je helemaal niets meer eet en jezelf tegelijkertijd helemaal het schompes traint.
Je stofwisseling komt uiteindelijk helemaal plat te liggen, en wanneer je daarna ook maar een beetje eet kom je aan als een lijer.
 
Dat zijn 105000 caloriën, aangenomen dat het meisje een kcal verbruik van zo'n 2500 heeft komt dat neer op minimaal 42 dagen. Als ze niks eet :)
 
ja een klein verschilletje
zij valt 15 kilo af in een maand dat is dus 4 kilo per week ongeveer
 
spiertje16 zei:
ja een klein verschilletje
zij valt 15 kilo af in een maand dat is dus 4 kilo per week ongeveer
en als je MD z'n berekening leest zie je dus dat dat nooit allemaal vet kan zijn ;)
 
MightyDuck zei:
Dat zijn 105000 caloriën, aangenomen dat het meisje een kcal verbruik van zo'n 2500 heeft komt dat neer op minimaal 42 dagen. Als ze niks eet :)[/QUOT
haha ik denk dat er genoeg gezegd is
thnx mighty duck
 
Doet ze dat met speed ofzo of is ze behoorlijk obees en hongert ze zich nu uit? Een ding is zeker, een strakke/slanke lijn zal ze nooit halen, dit werkt tijdelijk bij een olifant maar eens houd het op, en dat "eens" is op een moment dat je vast nog lang niet op je doelfysiek zit.
 
ff kijken of ik het snap:

15 kilo, 30 pond * 3500 Cal = 105.000 Cal
over 30 dagen is dat 3500 Cal per dag... plausibel. (met een gewicht van zeg 150 kilo moet je toch een redelijk verbruik per dag hebben)

plus zeg dat het 50% spier is, dat levert veel minder op
flink vasten, hooguit wat groente ofzo (negatieve calorieen)
en wat cardio
Waarschijnlijk wel wat ondersteuning (ECA, hoodia, nicotine, dnp, speed, etc)

lijkt me mogelijk (met als kostprijs enorm spierverlies en een verkloot metabolisme en waarschijnlijk schade aan de hormoonbalans ?)
 
Geen koolhydraten ben je 3 kilo vocht kwijt in 3 dagen... en dan moet je nog 12 kilo... in 27 dagen... is opzich wel mogelijk maar ongezond is het zeker. En met diuretica kan je ook nog redelijk wat tijdelijk voor elkaar krijgen.
 
15 kg is perfect mogelijk, maar het grote probleem schuilt erin dat het niet alleen vet zal zijn! Trouwens op zulke korte periode zoveel gewicht verliezen kan niet goed zijn voor je stofwisseling...
 
Back
Naar boven