XXL Nutrition

16% -> 12% (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Basje12

Cool Novice
Lid geworden
27 sep 2012
Berichten
48
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
80kg
Hello!

Ik ben momenteel bezig met een cut. Ben van 22% lichaamsvet naar 16% lichaamsvet gezakt en ik ben blij met het resultaat. Nu wil ik graag verder cutten naar 12%. Ik eet momenteel 600 kCal. beneden onderhoud(juiste ekv) en ik train 3 x in de week + om de dag HIIT cardio.
Hebben jullie misschien wat tips voor mij hoe ik deze 12% snel kan behalen en wat ik misschien anders kan doen ?
En: wat zouden jullie doen met mijn doel en situatie ?

Ik hoor het graag!
Basje
 
Ff uit nieuwschierigheid, hoelang heb je over t eerste deel gedaan?

Maare, voeding, voeding, voeding. Ik hou zelf niet zo van HIIT, meer van touwtjespringen, (schaduw)boksen, sparren, normaal joggen.
Zou eventueel supps ervoor kunnen gebruiken, mocht je wat geld overhebben.
 
Hee bas,
Ik ben eigelijk met het zelfde bezig ook ik ben met ongeveer 22% begonnen en zit inmiddels op 13,5%.
Wat ik heb gedaan is op trainingsdagen -200kcal en op rust dagen -500/700.
En vooral veel eiwitten binnenkrijgen op trainingsdagen 3x lichaamsgewicht en anders 2x en gezond eten veel groente en fruit, frituur laten staan uiterraard. En ik heb als supplement naast Whey ook Ripped gebruikt is me goed bevallen zeker een aanrader. Voor de rest is het een kwestie van geduld en motivatie.

En ik ben ook pas een week begonnen met HIIT wat zijn joun ervaringen, ik merk wel dat ik na een sessie bekaf ben terwijl ik na drie kwartier tot en uur hardlopen nog wel een half uur achteraf zou kunnen plakken.
Ik doe nu 5 minuten warm worden dan 6x Hight Intensity en 6x low natuurlijk en dan weer 5 minuten cooldown.
Echter wil ik het nu verhogen alleen zit ik eraan te denken wat is handig een serie achteraan plakken of de Intensity zwaarder maken 45 sec. High ipv 30 en Low Intesity gewoon op 30 sec. houden heb jij hier ervaring mee?

Groet..
 
Ik zit in een vergelijkbare situatie, van ruim boven 30% naar ong. 15% en wil nu verder naar 10%. Ik eet rond maintenance op trainingsdagen en 500-700 eronder op rustdagen.

Echter, als ik hier op het forum rondkijk zie ik ook veel die zeggen dat je juist wat meer zou moeten eten, misschien tegen starvation mode? Ik ga na de kerstvakantie experimenteren met +500 op trainingsdagen en maintenance op rustdagen, ik hou je op de hoogte!
 
Ik zit in een vergelijkbare situatie, van ruim boven 30% naar ong. 15% en wil nu verder naar 10%. Ik eet rond maintenance op trainingsdagen en 500-700 eronder op rustdagen.

Echter, als ik hier op het forum rondkijk zie ik ook veel die zeggen dat je juist wat meer zou moeten eten, misschien tegen starvation mode? Ik ga na de kerstvakantie experimenteren met +500 op trainingsdagen en maintenance op rustdagen, ik hou je op de hoogte!
Als jij eet op maintenance dan kun je never in starvation mode gaan. Starvation mode is meer als je 1000kcal per dag zou eten. Koolhydraten heb je inprincipe niet eens nodig op een dag. Het is een brandstof leveraar. Dus dat experiment zou ik niet doen, maar gewoon gaan carb cyclen.

Eiwitten zijn zeer belangrijk en vetten ook, dus die twee zou je hoger dan normaal moeten hebben. Probeer is een carb cycling: 2-3 dagen low carb max 10% dan 1 hoge carb dag en zo schommelen. Eet wel veel groente op die low carb dag, ik at bijvoorbeeld een kilo groente per dag :'). Probeer ook nog je carbs alleen te eten bij het ontbijt, voor en na de training. Dat beviel mij ook erg goed.

Nog iets supps heb je absoluut niet nodig. Alles draait om voeding wil je naar de 10% gaan. En cardio HiiT zou ik na de KT doen. En dan op eventuele rustdagen rustig joggen 8-10km per uur voor een half uurtje en dan als het kan sauna.

Succes!
 
Als jij eet op maintenance dan kun je never in starvation mode gaan.

Ik bedoelde ook niet mezelf maar Basje. Ik heb ook een tijdje elke dat ruim 500 onder maintenance gezeten en dan ga je op een gegeven moment wel stallen, qua kracht en qua bf. Reden voor dat experiment is dat ik op t moment liever vvm bij wil dan vet eraf, zodoende.

Maar carb cyclen, zoals DBBdominik zegt, werkt goed inderdaad. Ik ben op t moment niet streng genoeg met mn carbs maar heb daar al goed resultaat mee gehad.
 
Top al die reactie's !
Ik zal even wat vragen beantwoorden:
1. Ik heb hier 6 weken over gedaan (beginnersgeluk ;p)
2. Ik gebruik ook Ripeed! en visolie.
3. Mijn ervaringen met HIIT zijn goed, want het past gewoon bij me. Ik vind het fijn om in 10 minuten alles eruit te gooien en me kapot te zweten (: Ik doe 45/15 intervals.
4. Carb Cyclen is voor mij moeilijk aangezien ik nog elke avond moet eten wat de pot schaft ):

Heel erg bedankt heb ik er zeker wat aan (:
 
LeanGains heb ik geprobeerd, en dat is niks voor mij. Werd er ongelukkig van.
 
Back
Naar boven