MuscleMeat

16-18 kilo vetmassa in 4 maanden challenge!

Bezoekers in dit topic

Valandinz

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Relnicht
10 jaar lid
IG Beheerder
Lid geworden
4 feb 2012
Berichten
4.562
Waardering
4.962
Lengte
1m84
Blabla ;]
 
Laatst bewerkt:
Welkom. Ga er voor. Motivatie is alles wat je nodig hebt. De rest volgt daar uit!
 
Pittige doelstelling, dagelijks een groot te kort nodig om het te verbranden.
Succes en hou ons op de hoogte@!
 
Bedankt Yasmine & HB89 ;).
Over het grote tekort, volgens berekeningen is mijn maintenance "3276 kcal" per dag.
Fat loss ; 2621
Extreme fat loss; 1966

Heb terwijl ik nog normaal koolhydraten at altijd ~2000 in m'n calorieen gezeten terwijl ik nog steeds aankwam.
Daarom is dit dieet eigenlijk makkelijker voor me om vol te houden omdat ik nu meer eet dan voorheen.
Of ik ditmaal wel afval is nu de vraag. Maar dat zal vast wel goedkomen.

2220kcal-700 op sportdagen is 1520, en dus ook wel echt een flink tekort.
Mocht het afvallen te snel gaan zal ik het eten wel wat bijschroeven.
Het idee is in ieder geval gemiddelt op 1.5 kilo per week te zitten. (Dus begin 2 kilo per week en na een maandje gaat het vanzelf dalen tot uiteindelijk uit zichzelf wel dalen +-1 kilo per week)

Oh trouwens, is het enige waarde om fatburners te gaan gebruiken zoals http://www.xxlnutrition.nl/black-burn/stacker-nve ?
Van nature geloof ik natuurlijk niet in toverdrankjes en toverpilletjes, 20 minuut training dit, 20 minuut training dat. Resultaat komt uit bloed, zweet, en tranen.
Maargoed - Daar los van, hebben deze pilletjes een meerwaarde?

Is trouwens een vraag voor in de toekomst, als ik over een paar maanden in een dipje zit en het even niet meer zo snel gaat ;')
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je erg veel last zal gaan krijgen met vermoeidheid. Desalnieteplus wens ik je veel succes!
 
Is me inderdaad verteld dat de eerste paar weken erg zwaar zullen(kunnen) worden met futloosheid, honger, vermoeidheid etc, tot je lichaam gewend is de vetten te pakken ipv koolhydraten.

Komt wel goed, gewoon doorzetten.
 
ik heb er niet zo veel verstand van maar ik geloof dat een smokkeldag op z'n tijd verstandig is anders gaat je lichaam na een tijdje enorm zuinig om met voedingsstoffen.

succes, het lijkt me geen eenvoudige klus in zo'n korte tijd.
 
Dus dag 3 Keto achter de rug.
So far so good, had tot vandaag nog nergens last van. De hele dag eigenlijk ook niet.
Aan het eind van de training heb ik helaas de moeilijke beslissing moeten maken om de laatste 5 minuutjes cardio af te haken. Alsnog wel 45 minuten cardio gehad, maargoed.

Rond de 40 minuten begon ik erg te trillen, en bij 45min werd het toch wel flink lastig om nog door te gaan.
Nu een uur later nog steeds te trillen alsof ik in een koelcel sta, dus maar een theelepeltje suiker in m'n koffie gedaan om te zien of het gewoon m'n lichaam is dat naar suiker snakt.

Heb toch wel het idee dat dit dieet nu al een stuk lekkerder gaat dan alle vorige dieten die ik de afgelopen maanden gevolgt heb die helaas geen- tot weinig resultaat hadden.
Kan bijna mezelf niet tegenhouden om even op de weegschaal te gluren of er al wat af is (vast wel).

Morgenavond na het sporten eindelijk zien wat de eerste 4 dagen gebracht hebben.
Geen koolhydraten is toch een stuk makkelijker dan ik had verwacht, zit mee dat ik van vis en vlees houd.

..Was trouwens wel verschrikkelijk lastig te concentreren bij cardio, manmanmanmanman.
Stonden twee van die 15-16 jarige kindjes voor me hard te lopen, en de een zat een beetje stoer te doen over hoe hard hij kon rennen..
Steeds maar dat ding harder, harder, harder zetten.. en op een gegeven moment ging hij toch een partij hard op z'n bek joh.
Volop met z'n neus tegen de grond, gigantische bloedneus. Krijg je d'r van.. kneusje.

@Ovosnovo
Als m'n lichaam eenmaal gewent is aan vetten ipv koolhydraten heb je oplaaddagen s'weekends waarin je wat meer koolhydraten moet eten, smokkeldagen niet gelukkig. Ik houd van discipline en ritme.
Maar zover ik weet gaat het lichaam pas in 'spaarstand' indien je te weinig voedingstoffen naar binnen krijgt, dus met een goed dieet zou je hier geen last van moeten krijgen.
 
Laatst bewerkt:
wow, maar als je al zo'n grote tekort hebt.. waarom nog cardio?!

maar, pfft... flinke vschema! :)
 
Ik wou eigenlijk een reden gaan geven voor de cardio. Maar spijtig genoeg heb ik die eigenlijk niet.
Werd aangeraden door de sportschool, dus so be it.

Trouwens, waarschijnlijk ben ik ook een van de weinige mensen die cardio geen probleem vind.
Verbeteren conditie is ook wel leuk, en even een uurtje de resterende energie van de dag er uit knallen is ook wel lekker.. slaapt s'nachts ook een stuk fijner.

~2500 is inderdaad al een flink tekort, en 1700-1900 waar ik nu zit al helemaal.
Waarschijnlijk is het nog net hoog genoeg dat ik niet extra vetten gaan opslaan.
Ik zie het 3 weekjes aan, valt het afvallen dan tegen.. dan verhoog m'n calorie inname.
 
Precies hetzelfde als gister. Lekker gesport.
Is vrijdag - dus tijd voor gewicht wat nu 105.8 is.
Is natuurlijk niet geheel representatief omdat ik een halfuur voor meting 1.5 liter water heb gedronken en 300 gram worst heb gegeten. En natuurlijk vocht dat ik verlies. Maar ik denk dat ~1 kilo er nu inderdaad wel af is.
 
24kg (vet) x 9.000kcal = 216.000kcal
4 maanden = *120 dagen
216.000kcal / 120 dagen = 1.800kcal te kort per dag creëren = onmogelijk.
 
24kg (vet) x 9.000kcal = 216.000kcal
4 maanden = *120 dagen
216.000kcal / 120 dagen = 1.800kcal te kort per dag creëren = onmogelijk.

Verklaar de berekening? Best benieuwd naar.
 
Lijkt me zo te lezen ongezond. Maar hey... vertel het maar ff en verder.... doe maar. Veel succes dan.
 
Lijkt me zo te lezen ongezond. Maar hey... vertel het maar ff en verder.... doe maar. Veel succes dan.

Merci, en hetzelfde als bij de vorige - verklaar ongezond?
Ik weet natuurlijk niet alles - En indien iets ongezond is zou ik het graag verbeteren natuurlijk.
Een van de redenen om dit te posten is natuurlijk voor tips.

Zie er zelf namelijk niets ongezonds in, is volledig conform de http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/ketogeen-dieet-217517/ 'handleiding'.
Genoeg vitamines, te weinig vet, iets te veel eiwitten.
 
Laatst bewerkt:
Valt niet zoveel te verklaren aan die berekening. Hij heeft het aantal kcal per kilo vet neergezet, het aantal dagen dat je hebt om de chalange te halen en het aantal kcal tekort dat nodig is om dus die 24 kilo vet te verliezen.
 
Valt niet zoveel te verklaren aan die berekening. Hij heeft het aantal kcal per kilo vet neergezet, het aantal dagen dat je hebt om de chalange te halen en het aantal kcal tekort dat nodig is om dus die 24 kilo vet te verliezen.

Aha. Het kost dus een tekort van 9000 kcal om een kilo vet te verliezen.
Als ik dan bereken dat mijn onderhoud 3276 is en ik '2220kcal-700 op sportdagen is 1520' neem.
dat is dus 3276-1520= een tekort van 1756.
S'weekends 3276-2200= 1076.

5x 1756 = 8780
2x 1076 = 2152
______________
10,932 kcal tekort per week.

10,932*16= 174 912
174 912/9000= 19 kilo.

Dus in principe zou ~20 kilo in 4 maanden wel moeten lukken.
Het is natuurlijk een streef. 5-6 maanden is ook prima.

Het doel is natuurlijk zo snel, effectief, gezond, en goed mogelijk vetmassa te verliezen.
Maargoed, smakelijk!

sla.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je verliest ook vocht en helaas ook nog wat spiermassa, hoop voor je dat het lukt. Staar je niet blind op getallen en ga er gewoon voor.
 
Je verliest ook vocht en helaas ook nog wat spiermassa, hoop voor je dat het lukt. Staar je niet blind op getallen en ga er gewoon voor.

Klopt, vandaar dat ik erbij had verteld dat de data niet geheel representatief is.
Zou me niks verbazen als ik de aankomende week 2 'a 2.5 kilo aan vocht zou verliezen.

Zal me inderdaad niet blind staren op getalen, de 24(20) kilo was natuurlijk ook een streefgetal.
Maak het mezelf liever iets te zwaar dan iets te makkelijk.

En het gaat me vooral om de veranderingen in het uiterlijk en vetpercentage.
Alles wat er af gaat is al geweldig mooi meegenomen aangezien ik in lange tijd niets ben afgevallen wat toch echt erg demotiverend en frustrerend heeft gewerkt.

En bij 24(20) kilo verlies is het ook.. moeilijk om te zorgen dat je absoluut geen spiermassa verliest.
Wil het natuurlijk wel zo veel mogelijk beperken, maar het verlies van vet is op dit moment voor mij net iets belangrijker dan mijn spiermassa.
Als ik eenmaal op een mooi gewicht en 13-15% vetpercentage zit kan ik mooi gaan cleanbulken en de verloren massa weer terugkrijgen.

En bedankt! ;)
 
Back
Naar boven