AndroidHealthClinic

16 jaar, cut of bulk ?

Bezoekers in dit topic

Sarze

Novice
Lid geworden
3 nov 2013
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
97kg
Ik ben 16 jaar en zou willen weten als het beter is om nog door te bulken of beginnen met cut ? Ik weeg 97,6kg.

20131108_194649.jpg
 
Ik ben 16 jaar en zou willen weten als het beter is om nog door te bulken of beginnen met cut ? Ik weeg 97,6kg.

Beetje lastig oordelen als je puur een bicep shot post...
Maar zou persoonlijk eerst droog cutten en van daaruit gewoon aantal jaar bulk aanhouden.
97.6kg bij je lengte op die leeftijd zegt me namelijk dat je gewoon makkelijk massa aanzet maar zal ook vet zijn.
Eerst droog worden (gewoon goed zichtbare abs en definitie) en van daaruit rustig massa aanzetten zal ervoor zorgen dat je met je 21e gigantisch zult wezen.
Had gewild dat ik zo'n start had kunnen maken op je leeftijd.
 
cutten tot: (gewoon goed zichtbare abs en definitie)

dan cleanbulken
 
Zou nog een aantal maanden een slowbulk doen naar 100-102 . En dan langzaam dieeten naar 92-95. Hiermee krijg je meer profijt want dan zul je na de zomer weer kunnen bulken gedurende de herfst, winter en lente van 2014-15. Niemand houd ervan om in de winter te dieeten terwijl er dan de feestdagen aankomen.

Blijft uiteraard je eigen beslissing, mr dit is hoe ik het zou aanpakken als ik in jouw schoenen stond.
 
Bedankt voor de reactie's.
Ik denk eraan om begin de kerstvakantie te beginnen met cutten.
Maar ik heb geen idee hoe ik moet cutten , ik zag de topic wel op dbb forum maar snap er nog altijd zeer weinig van.
Vraag ik het best in mijn fitness voor een voedingsschema of kijk ik best rond op internet?
 
Bedankt voor de reactie's.
Ik denk eraan om begin de kerstvakantie te beginnen met cutten.
Maar ik heb geen idee hoe ik moet cutten , ik zag de topic wel op dbb forum maar snap er nog altijd zeer weinig van.
Vraag ik het best in mijn fitness voor een voedingsschema of kijk ik best rond op internet?

Cutten is kwestie van kcal in vs kcal out.
Oftewel zoek uit wat je onderhoud is.
Download een app waarin je al je voeding kun loggen (fatsecret bijv)
En zorgt dat je structureel over de week genomen minder eet dan je behoefte.

Je kan zeker je sportschool vragen om hulp, maar het zelf leren begrijpen zal je uiteindelijk meer aan hebben!
 
Cutten is kwestie van kcal in vs kcal out.
Oftewel zoek uit wat je onderhoud is.
Download een app waarin je al je voeding kun loggen (fatsecret bijv)
En zorgt dat je structureel over de week genomen minder eet dan je behoefte.

Je kan zeker je sportschool vragen om hulp, maar het zelf leren begrijpen zal je uiteindelijk meer aan hebben!

Ik zal de app eens bekijken , ik hou jullie zeker op de hoogte ! Alvast bedankt
 
Had het niet gezien tot nu pas. Ik doe nu 3 maal in de week 40 minuten crosstrainer na mijn workout. En elke week een dag meer tot ik 5 dagen in de week 40 minuten doe.
 
Cutten tot 8-10% en daarna lean gain phase van een paar jaar.
 
Back
Naar boven