Fitness Seller

16 jaar en bulken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

freyaeva

Cool Novice
Lid geworden
10 jan 2020
Berichten
33
Waardering
159
Lengte
1m70
Massa
61kg
Vetpercentage
20%
Hallo,
Ik ben Freya en ben 16 jaar. Ik heb anorexia gehad maar ben dankzij fitness op het goede pad. Ik weeg momenteel 47kilo en ben 170 lang. Ik ben deze week voor het eerst op 2300 kcal gaan zitten omdat ik gewoon super veel honger heb.... Ik ga wel echt vooruit in kracht maar vind het toch ''eng'' om zoveel te eten terwijl ik het makkelijk op krijg en zelfs iets mer nog zou willen eten. Ik wil aankomen maar het voelt zo raar.. wat is jullie advies ? Ik ben pas 16 en beginner dus voor kracht hoef ik niet echt in een overschot te zitten maar hoeveel zou ik op een dag moeten eten ongeveer ? Ik zet iedere dag min 10000 stappen + 1-2 uur training.
hier een paar stats:
back squat --> 55 x 10 en 60 kilo lukte 4 x (ben van 20 gekomen)
barbell row --> 40 x 8
bench press --> 27,5 x 8
hip. trust --> 100 x 8
deadlift --> 65 x 8
front squat --> 40 x 10
 
Ik las de titel als of je al 16 jaar gebulkt had.
Succes Freya
 
Als je van die situatie komt, zou ik niet eens echt zorgen maken of je wat meer binnenkrijgt dan je nodig zou hebben.
Je geeft aan flink vooruit te gaan, dus doe maar rustig verder zoals je bezig bent.
 
stoppen met elke dag 1-2 uur te gaan trainen

zoek een goed fullbody schema, doe dit 3x per week met een dag rust tussen de trainingen.

Je doel is op een gezond gewicht te komen?
Dan zul je een overschot moeten creëren, je zult echt niet snel vet gaan worden zolang het geen groot overschot is. Weeg jezelf dagelijks en kijk wat je gemiddeld aankomt.
Zelf vind ik het fijn om gemiddeld zo'n 200-300 gram per week aan te zetten, in jouw geval zou ik het op wat meer mikken. Maar ik begrijp dat dit niet erg makkelijk is voor je.
 
Je bent in ieder geval op weg naar herstel. Je bent ook nog erg licht en gezien je beweging heb je zeker wel meer nodig. Dus ga het aan. Het is lastig om die angst aan te gaan maarwil je echt beter worden en meer opbouwen dan is dat wel de weg. Ga het in stapjes doen en niet teveel tegelijk. Dan zal het in je hoofd mogelijk ook beter gaan.
Je hebt gewoon meer voeding nodig om echt te kunnen herstellen.

Ik zet iedere dag min 10000 stappen + 1-2 uur training
Maar hieruit blijkt wel dat je nog ver van "hersteld" bent want je hebt zo te zien een enorme bewegingsdrang.
Dit zou ik wel proberen wat in te perken.
 
Hey hey! Update :
De eerste week 0,3 aangekomen toen besloten nog net iets meer te eten ... 2500 kcal per dag nu en ben in een week 2,4 kilo aangekomenoké ik ben er blij mee maar hoe kan dit ? Ik eet 300 kcal meer dan de vorige weken maar goed ben echt weer sterker geworden
Squat 60 kilo 8x kon zelfs nog 2 reps meer denk ik
Legpress 80 kilo 8x
Hiptrhust 105 kilo 8x
Bench 35 kilo 6x
Front squat 45 kilo 8x
Al met ik ga met alles vooruit vooral mijn rug zie ik groeien doorgaan of niet ook al is 2,4 echt wel veel niet ? Weeg nu 48,8 kilo moet sowieso ooit rond die 55 komen maar als nog .....
Mijn progressie tot nu toe in mijn rug - ik zie best wel verschil nu nog volhouden hihih
 

Bijlagen

  • 4FDCAF71-A8BF-4878-894D-A3CAA85E0B3B.jpeg
    4FDCAF71-A8BF-4878-894D-A3CAA85E0B3B.jpeg
    129,9 KB · Weergaven: 423
  • 8DB9E531-DF8D-45CE-B08C-9AEF63E70411.jpeg
    8DB9E531-DF8D-45CE-B08C-9AEF63E70411.jpeg
    101,2 KB · Weergaven: 439
Laatst bewerkt:
sterk voor een beginner en dat bij een laag lichaamsgewicht!
 
Probeer je niet druk te maken en ga zo door.
Bij ophogen kan je zomaar eerst even een piek hebben. Daarna gaat het altijd weer langzamer.
Probeer je voooral te focussen op wat JIJ leuk vind. Groei van je rug! ! Met zwaarder gewicht trainen etc.
 
Oké week 5
Het gaat goed!!! Voel me stuk beter in m’n vel en trainingen gaan rustig vooruit en veel beter in energie!! Ook deze week 0,7 kilo aangekomen maar dat vind ik prima ik eten nu 2400 kcal zonder cardio en 2600 met.
stats : squat nu 3x8x kunnen doen met 60 kilo
Bench 35 kilo 3x8
Front squat :45 kilo 3x10
Hiptrhust : 110 kilo x8
Leg press :2x85 kilo
Dit is geen workout maar mijn max sets van deze week . Gewoon doorgaan denk ik ?
 
Het gaat goed!!! Voel me stuk beter in m’n vel en trainingen gaan rustig vooruit en veel beter in energie!! Ook deze week 0,7 kilo aangekomen maar dat vind ik prima ik eten nu 2400 kcal zonder cardio en 2600 met.
Lekker zo doorgaan!
 
Heel goed dat je aankomt! Je bent echt nog heel erg dun dus zeker doorgaan!
Maar fijn te horen dat t ook meer energie geeft. Haal daar ook je kracht uit om door te gaan!

Vergeet niet dat als je aankomt je ook weer meer moet gaan eten. Je spieren hebben energie nodig en doordat je aankomt kost algehele beweging ook meer energie. Je hebt immers iets meer gewicht te verplaatsen.

Lukt het ook in je hoofd om meer te eten?
Als je meer honger hebt kan en mag je best nog wat meer eten.
 
Van dichtbij iemand met een eetstoornis meegemaakt en ik vind het echt knap wat je doet. Meer eten en aankomen is echt supergoed als je dit lang niet hebt kunnen doen. Hopelijk ben je trots op jezelf, alle reden daartoe.

Best een lange weg om te herstellen van anorexia, dus zorg dat je het doet op een manier die je volhoudt. Stap voor stap enzo.

HEt mooie is dat degene die ik van dichtbij mee heb gemaakt inmiddels zo goed als hersteld is (het blijft een zwakke plek). Succes en probeer op de moeilijke momenten de steun te vinden die je nodig hebt!
 
ja het eten gaat prima in mijn hoofd. Ik merk vooral dat het me goed doet en dat motiveert me erg! Ik doe nu ook een fitness opleiding en volg wetenschappen op aso (soort vwo in Nederland) en leer veel over botten en hersenen en hoe belangrijk voeding daarvoor is dus dat helpt ook heel erg! En niet te vergeten het sterker worden vind ik zo een heerlijk gevoel ik ben echt super blij met hoe ik het nu allemaal doe en soms heb ik meer honger en dat vind ik dan wel nog lastig om ietsjes meer dan te eten . Ik moet ook zeggen ik heb mn eetstoornis ver overwonnen maar aankomen blijft ergens toch lastig gelukkig zie ik er meer de voordelen dan nadelen van in en kan ik met trots zeggen dat ik al 14 kilo erbij heb
EDBAD985-E373-4D11-B8ED-BD9B1564B89F.JPG
 
Voel me stuk beter in m’n vel en trainingen gaan rustig vooruit en veel beter in energie!!
Goed om te lezen. Hou daar aan vast en probeer jezelf vooral mentaal op de goede weg te houden, dan volgt de rest van zelf.
Haal je ook plezier uit het schema dat je volgt?
 
Enorme vooruitgang. Ik vind het knap.
 
Goed om te lezen. Hou daar aan vast en probeer jezelf vooral mentaal op de goede weg te houden, dan volgt de rest van zelf.
Haal je ook plezier uit het schema dat je volgt?
Jaaaaa!!! echt ik verheug me iedere dag op mn training weer vooral de zaterdag want dan train ik benen met een vriendin van de sportschool die ook al een tijdje goed traint en ook fitnesstrainer opleiding volgt en de woensdag want dan train ik met een personal trainer en dat vind ik echt geweldig! Mijn moeder werkt zelf ook op de sportschool dus ik voel me daar heel erg op mijn gemak en iedereen kent mekaar en spreekt met elkaar echt een hele gezellige sportschool !!!
 
Fuck de regels.....

Ik zie een heel mooi meisje van 16 jaar die vriendje's voor het uitkiezen heeft. Ze heeft kracht wat stoer is en kan daar mee pronken.... Dan komt ze onder het juk weg van haar ouders en leeft haar eigen leven. Dit is een mooi meisje en komt er wel. Ik vind haar niet extreem mager of wat dan ook, ik vind haar mooi. :clap: Ze is slim genoeg om te weten waneer ze de boel gaat verneuken en haar lichaam naar de klote jaagt.
 
Fuck de regels.....

Ik zie een heel mooi meisje van 16 jaar die vriendje's voor het uitkiezen heeft. Ze heeft kracht wat stoer is en kan daar mee pronken.... Dan komt ze onder het juk weg van haar ouders en leeft haar eigen leven. Dit is een mooi meisje en komt er wel. Ik vind haar niet extreem mager of wat dan ook, ik vind haar mooi. :clap: Ze is slim genoeg om te weten waneer ze de boel gaat verneuken en haar lichaam naar de klote jaagt.

oke meneer zweverig
 
Back
Naar boven