Fitness Seller

16 jaar en bulken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

freyaeva

Cool Novice
Lid geworden
10 jan 2020
Berichten
33
Waardering
159
Lengte
1m70
Massa
61kg
Vetpercentage
20%
Hallo,
Ik ben Freya en ben 16 jaar. Ik heb anorexia gehad maar ben dankzij fitness op het goede pad. Ik weeg momenteel 47kilo en ben 170 lang. Ik ben deze week voor het eerst op 2300 kcal gaan zitten omdat ik gewoon super veel honger heb.... Ik ga wel echt vooruit in kracht maar vind het toch ''eng'' om zoveel te eten terwijl ik het makkelijk op krijg en zelfs iets mer nog zou willen eten. Ik wil aankomen maar het voelt zo raar.. wat is jullie advies ? Ik ben pas 16 en beginner dus voor kracht hoef ik niet echt in een overschot te zitten maar hoeveel zou ik op een dag moeten eten ongeveer ? Ik zet iedere dag min 10000 stappen + 1-2 uur training.
hier een paar stats:
back squat --> 55 x 10 en 60 kilo lukte 4 x (ben van 20 gekomen)
barbell row --> 40 x 8
bench press --> 27,5 x 8
hip. trust --> 100 x 8
deadlift --> 65 x 8
front squat --> 40 x 10
 
Ik las de titel als of je al 16 jaar gebulkt had.
Succes Freya
 
Als je van die situatie komt, zou ik niet eens echt zorgen maken of je wat meer binnenkrijgt dan je nodig zou hebben.
Je geeft aan flink vooruit te gaan, dus doe maar rustig verder zoals je bezig bent.
 
stoppen met elke dag 1-2 uur te gaan trainen

zoek een goed fullbody schema, doe dit 3x per week met een dag rust tussen de trainingen.

Je doel is op een gezond gewicht te komen?
Dan zul je een overschot moeten creëren, je zult echt niet snel vet gaan worden zolang het geen groot overschot is. Weeg jezelf dagelijks en kijk wat je gemiddeld aankomt.
Zelf vind ik het fijn om gemiddeld zo'n 200-300 gram per week aan te zetten, in jouw geval zou ik het op wat meer mikken. Maar ik begrijp dat dit niet erg makkelijk is voor je.