XXL Nutrition

167,5 kg x 8 deadlift form check

Bezoekers in dit topic

Butch1

Cool Novice
Lid geworden
19 mrt 2011
Berichten
167
Waardering
5
Lengte
1m90
Massa
90kg
Iemand tips of opmerkingen?
Hb het gevoel dat rug iets teveel kromt...
Bezig met het wendler 531 schema en dit is mn 5+ set.
Thx

 
Zou je hoofd niet zo achterover houden onderin, hele lift hoofd meer in lijn met je rug. Misschien dat dat al wat scheelt met rugbolling. Onderin is je rug eigenlijk al bol voordat je de lift begint. Neem de tijd voor je setup. Je heupen gaan eerst omhoog, lijkt beetje op een sldl. Misschien iets breder gaan staan of tenen iets naar buiten. Dan heb je net wat meer ruimte voor je knieën.
 
Je braced je rug niet goed. Stang rolt voor het breken van de grond naar voren, daardoor duw je waarschijnlijk meer vanuit je voorvoeten dan vanuit je hiel in het begin van de beweging
 
Stoppen met wendler. Die repouts gaan je niet heel veel brengen en het relevant volume is te laag bij 531. Laatste 2, 3 reps had je imo niet moeten doen.

Probeer je lats ‘in je broekzak te stoppen’ vóór de liftoff. Daarmee bedoel ik dat je ze naar achteren en onderen moet trekken. Je schoudergordel over de halter houden maar je rug rechttrekken door je lats naar achteren en naar beneden te trekken. Let er verder op dat je hoofd en nek in lijn met je ruggegraat blijven.
 
Bij mij werkt het goed door mijn borst de hele lift omhoog te houden. Daarmee activeer je jouw lats. En probeer vanuit je hakken te trappen tijdens de lift off. Focus je meer op je setup.
Kijk even de Deadlift instructies van Brian Alsruhe op youtube.
 
Heb op het volgende proberen letten
-hoofd neutraal
-lats aanspannen
-duwen door hielen
-rustige setup

al vele filmpjes bekeken maar het toepassen is toch moeilijker dan het lijkt :p

Vind het vooral moeilijk om de lats goed aan te spannen met mixed grip... maar double overhand faalt mn grip..

lukt bij de 140 redelijk goed, 160 toch wat minder
hier nieuwe voorbeelden:


alvast bedankt voor de supertips!!
 
Als het met 140 kilo wel lukt en met 160 kilo niet dan moet je 140 gaan liften en zorgen dat je form goed is. Gaat er niet om hoe veel je lift maar dat je er uit ziet dat je veel lift :roflol: . Gewoon gewicht omlaag doen, je 100% op form focussen en pas daarna weer hoger gaan in gewicht.

Daarnaast is vanuit een rolstoel ook lastig daadliften.
 
Zou wat verder door zakken naar beneden, dat je de stang vanuit je benen tilt totdat de stang op de hoogte van je knieen zitten en vanuit daar kun je je rug erin gooien. Pauzeer je filmpje eens op 15 seconden. Dan zie je dat je nog te hoog staat.
 
Zou wat verder door zakken naar beneden, dat je de stang vanuit je benen tilt totdat de stang op de hoogte van je knieen zitten en vanuit daar kun je je rug erin gooien. Pauzeer je filmpje eens op 15 seconden. Dan zie je dat je nog te hoog staat.
?????????
 
Ziet er al beter uit. Wees bij elke rep geduldig in de liftoff: zorg dat je telkens je set-up opnieuw uitvoert. Trek je borst omhoog en je lats naar beneden terwijl je de halter vast houdt. Pas daarna lostrekken

Gaat er niet om hoe veel je lift maar dat je er uit ziet dat je veel lift :roflol: .

Onzin, je ziet er uit alsof je veel lift door meer te liften. Inb4 kai greene die 220 kilo for reps bencht en zegt dat het niet om het gewicht gaat.

Daarnaast is vanuit een rolstoel ook lastig daadliften.

Overdrijf niet zo joh

Zou wat verder door zakken naar beneden, dat je de stang vanuit je benen tilt totdat de stang op de hoogte van je knieen zitten en vanuit daar kun je je rug erin gooien. Pauzeer je filmpje eens op 15 seconden. Dan zie je dat je nog te hoog staat.

Hier heb je echt helemaal niks aan.
 
Wel beter dan het eerste filmpje.

Misschien wat meer drive vanuit je heupen naar voren
 
dubbel post ..
 
Laatst bewerkt:
Goed onderbouwd

Ok

Zou wat verder door zakken naar beneden dat je de stang vanuit je benen tilt totdat de stang op de hoogte van je knieen zitten en vanuit daar kun je je rug erin gooien. Pauzeer je filmpje eens op 15 seconden. Dan zie je dat je nog te hoog staat.

We zien denk ik allemaal wel wat er ‘mis’ is maar de vraag is: wat ga je er aan doen? ‘Zou wat verder door zakken naar beneden’ is geen cue. Hij kan doorzakken wat hij wil maar als hij zijn borst niet omhoog trekt en lats naar beneden - en nog een aantal andere cues - zal hij die positie niet kunnen maintainen bij een hoger gewicht en zal de lift waarschijnlijk technisch nog veel slechter worden. En dus heb je niets aan dit soort adviezen, hoe goed bedoeld ze ook zijn.
 
Ziet er idd stuk beter uit. Ik zou wat meer tijd nemen voor de setup. Ik zie je tenen loskomen vd vloer. Druk je tenen op de vloer.
 
probleem is dat je rug niet op spanning staat zoals al eerder genoemd, probeer als je de stang vast als het ware de stang te breken, hierdoor draaien je ellebogen een beetje en komen je lats op spanning. ik vond de eerste rep van het filmpje van 140 niet eens slecht, je had je heupen nog iets lager kunnen houden maar let erop dat je heupen en de stang op hetzelfde moment omhoog gaan, is dit niet het geval dan zit je waarschijnlijk te laag.

deadlift op een schoen met een platte zool of doe je schoenen uit, het lijkt erop alsof je een soort nike air draagt waardoor je geen stevige stance hebt.
 
Back
Naar boven