Fitness Seller

17 jaar te jong?

Bezoekers in dit topic

mmm , dat van dat knakken heb ik nooit van gehoord..

echt positief zal het niet zijn lijkt me.

wel rustig opbouwen he...

en 17 is gelul...

maakt nie tzoveel uit denk ik

al zou ik geen spuit in me reet zette :D (17 jaar)

verdre kan het weinig kwaad denk ik

succes
 
hey allemaal,

Ik ben ongeveer 4 maanden geleden begonnen(op mijn 17e verjaardag) met trainen en zie al enige progressie, maar ik hoor van verschillende kanten dat 17 TE jong is om te beginnen met trainen.
Ik ben 1.99 m lang en weeg 89kilo en groei niet echt meer verder.

Ik ga nu redelijk vaak naar de sportschool (4 x per week) en ben er best fanatiek mee bezig.
Nu wil ik van jullie weten of jullie ook denken dat het nog te vroeg is om fanatiek te fitnessen.

Ook voel ik sinds het trainen dat het bot in mijn borst best vaak kraakt, ook als ik niet aan het trainenben, zo kan ik op ieder moment van de dag mijn borstkas knakken.Is dat normaal of ben ik verkeerd bezig.
Het is alleen aan de rechterkant van mijn borstkas onder mijn rechterborstspier(die in verhouding ook nog iets kleiner als mijn linkerborstspier is, en waar ik ook met minder gewicht op kan trainen)

Ik hoop op wat commentaar of adviesen.

greetz
Nee, 17 is niet te jong. Er bestaat (mits goede begeleiding) geen minimale leeftijd.

Dat knakken moet je maar eens aan je huisdokter vragen.
 
17 jaar is volgens mij zeker niet te jong ik ben nu ook 17 en ben 2 maanden voor men 16de verjaardag begonnen met trainen, ik heb nog nooit problemen gehad met trainen ik denk dat je ongeveer van je 14 jaar mag beginnen trainen.
Kben wel geen pro maar ik zag dat nog niemand gereplyed had dus khoop dat dit al iets helpt, en uhm dat van die borstkas lijkt me niet echt gezond maar ik ga me er niet over uitspreken

EDIT: terwijl ik dit geschreven heb is er dus al wel gereplyed >.<
 
Ik had het al eens aan mijn trainer gevraagd, maar die zei dat, dat geknak te maken had met de groei van mijn rechterborstspier, omdat ie zwakker dan mijn linkerborstspier was zou die ook tijdens het trainen meer groeien en dat, dat het geknak verklaart.maar ik ben met dat antwoord niet echt tevreden ik zal toch maar eens naar mijn huisarts gaan idd.
 
Ik ben begonnen toen ik 15 was ;) Als je niet te gek doet is er niks aan de hand.
 
Jep, je kunt het van 10 jaar tot 100 doen, mits je lichaam het toelaat dan nog:P

Vraagje offtopic, als ik dip op zo'n dip machine, krijg ik als ware last aan binnekant borst, niet de spier, maar gewoon tussen borstspieren, voelt alof ik lan last heb van mijn longen/ bot daar. Verder heb ik het nergens.
 
17 jaar is niet te jong joh! Gewoon lekker trainen, maar wel luisteren naar je lichaam. En dat van je borst, ik heb ongeveer hetzelfde, maar dan middenin mijn borst. Het is niets ernstigs, maar voor de zekerheid kan je wel naar je huisarts gaan. Je spieren zitten aan je botten vast (doh) dus het trainen van je spieren heeft/kan ook (gering) effect op je botten (hebben).
 
mischien is dat geknak gewoon een onschuldig kraken van wat kraakbeen..
 
Dat gekraak heb ik ook gehad. Dat was ook rond me 17. K was toen rustiger gaan traine en na een paar maande was het voorbij.
 
Ja joh, niet te druk om maken. Maar als je je er niet prettig bij voelt kan je het altijd even laten nakijken.
 
eigenlijk is 17 te laat om veel te breiken in krachtsport (bodybuilding uitgesloten)
 
17 jaar is een prachtige leeftijd om te beginnen.
Probeer na iedere dag training een dag rust te nemen om lekker te herstellen en tijd te maken voor andere leuke dingen.
En verdiep je in voeding zodat je daar alles uit gaat halen wat er in zit!

Btw iemand van 17 kan nog heel veel bereiken in de krachtsport mits beschikkend over de goede aanleg, maar daar draait het in de hele maatschappij om dus ook in de sport!
 
17 is goed om mee te beginnen ikzelf ben op 14,5 begonnen (met goede begelijding) dus maak je maar geen zorgen om groei enzo en voor dat knakken ik zou wel ff langs de huisarts gaan
 
hey mensen bedankt voor de reacties, ik kan nu wel met een gerust hart de sportschool in duiken! :thumbs:
 
Back
Naar boven