XXL Nutrition

18 inch deadlifts (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Die 2e film die je post lijkt echt een oly squat ja, is het essentiele verschil, naast de low bar placement niet de hip drive? Oly squat blijft de torso rechter gedurende de ROM..en bij pl squat heb je meer hip drive waardoor je wat meer voorover buigt? Dit is denk ik de hefboom die Gijs bedoelt..correct me if i'm wrong..
 
Ja maar hoe heet een squat van een powerlifter die high bar squat?
Of een gewichthefsquat die tot par is (wat je best vaak ziet als je echt naar het heupgewricht kijkt)?
 
Ja maar hoe heet een squat van een powerlifter die high bar squat?

tussen vorm. In principe zijn alle IPF squats tussenvormen tussen WPO en olympic stijl squats.

En mijn hefboom sloeg op de bredere stance van de voeten en de afstand van de bar tot de heupen.

Maar er is nogal wat tegenspraak in de gevonden artikels over welke vorm meer spieractivatie veroorzaakt. In ieder geval is ieder het er over eens dat er meer activitie in de posterior chain is met wide stance low bar pl squat. 140-150% wijder dan schouderbreedte.

Trusten
 
tussen vorm. In principe zijn alle IPF squats tussenvormen tussen WPO en olympic stijl squats.

En mijn hefboom sloeg op de bredere stance van de voeten en de afstand van de bar tot de heupen.

Maar er is nogal wat tegenspraak in de gevonden artikels over welke vorm meer spieractivatie veroorzaakt. In ieder geval is ieder het er over eens dat er meer activitie in de posterior chain is met wide stance low bar pl squat. 140-150% wijder dan schouderbreedte.

Trusten

Kan je op 150% heupbreedte nog op ipf diepte komen?
Lijkt me redelijk moeilijk?

Bij een olympic style squat heb je dan ook niet meer rebound uit de hole?
 
Kan je op 150% heupbreedte nog op ipf diepte komen?
Lijkt me redelijk moeilijk?


Bij een olympic style squat heb je dan ook niet meer rebound uit de hole?

Sommigen wel en sommigen niet. Zoals op bijna alles kan je op dat soort vragen geen concreet antwoord geven.
 
Interessant topic.
 
Kan je op 150% heupbreedte nog op ipf diepte komen?
Lijkt me redelijk moeilijk?

Bij een olympic style squat heb je dan ook niet meer rebound uit de hole?

Kijk als je de logica van Niels zou doortrekken krijg je een interessant gesprek. Meer gewicht = meer spieractivatie. Dat is gewoon een foute veronderstelling. Het is wel andersom natuurlijk. Meer spieractivatie voor welke uitvoering dan ook zal op die uitvoering meer gewicht betekenen. De hele brede squats zijn zo om het meeste uit gear te halen. IPFers squatten vaak ook minder breed en het meeste gewicht dat op raw squats wordt verzet is meestal ook geen ultra low bar wide stance maar meer olympic of hybride stijl.
 
Maareh, dat niet deadliften om zwaar te deadliften he... onzin dus?
 
Maareh, dat niet deadliften om zwaar te deadliften he... onzin dus?

onzin is wel erg extreem
Zeker voor een sumo deadlift kan het dat je die niet zwaar hoeft te trainen om er op vooruit te gaan, mits je techniek al goed is.
 
Bij WSB pakken ze deadlift alleen paar weken post-meet, voor de rest doen ze goodmornings, rackpulls en wat crakie zei een shitload aan GHRs maar ook veel revers-hypers.

Speed pulls worden wel het jaar door gedaan, dat vergeet iedereen hier precies. Als je helemaal niet DL ga je nergens naartoe.

Ook trekken de meeste conv raw tripples en 5jes in offseason en speed dan sumo en soms conv voor wat afwisseling.
In meet prep wordt er dan terug zwaar sumo getrokken.
 
Die 2e film die je post lijkt echt een oly squat ja, is het essentiele verschil, naast de low bar placement niet de hip drive? Oly squat blijft de torso rechter gedurende de ROM..en bij pl squat heb je meer hip drive waardoor je wat meer voorover buigt? Dit is denk ik de hefboom die Gijs bedoelt..correct me if i'm wrong..

Als dit al een oly squat is... ik squat zelf redelijk hetzelfde, oly squat is imo smalle benenstand en highbar, overigens is het hierbij vrijwel onmogelijk de rug recht te houden.
 
Back
Naar boven