Fitness Seller

18 jaar en wil beginnen

Bezoekers in dit topic

koerdi

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 jun 2009
Berichten
10
Waardering
0
eej gaste,

na wat ingelezen te hebben wil ik beginnen gaan met trainen om zo sterk mogelijk te worden. Mijn vraag is nu moet ik eerst wat overtollig vet verliezen of moet ik gaan beginnen met kracht training???(zie foto) ik ben 1.91 lang en weeg 87 kg.

thx

IMG_2420.jpg


IMG_2421.jpg


IMG_2422.jpg
 
Hoi Koerdi,
Begin gewoon met 3x per week KT, en evt. nog 1 of 2x cardio daarbij :). Je vet zal je vanzelf wel wat meer gaan kwijt raken naar mate je spieren kweekt; spieren verbranden ook vet :).
 
Als je zo sterk mogelijk wil worden moet je gewoon gaan kracht trainen dan maakt dat vet niet uit.
 
maar mijn spieren moeten ook mooie definitie hebben natuurlijk
 
Powerbuilder. Combinatie van BB-er en PL-er.
 
Je hebt een mooie basis om te beginnen Koerdi. Begin gewoon met krachttraining, en de rest komt vanzelf. Maak je niet te druk over dat vet, omdat ik amper wat zie. ;)
 
ok zal ik doen. NOg ff een vraagje ik zie op het forum dat iedereen zichzelf classifiseerd in een bepaalde lichaamsgroep, wat denken jullie dat ik ben of is dat te vroeg daarvoor?? (ecto, meso, endo)
 
ok zal ik doen. NOg ff een vraagje ik zie op het forum dat iedereen zichzelf classifiseerd in een bepaalde lichaamsgroep, wat denken jullie dat ik ben of is dat te vroeg daarvoor?? (ecto, meso, endo)

Een ecto denk ik. Maar je bent altijd een combinatie van 2. Niet moeilijk over doen, met propere training & nutritie kan iedereen groot worden!! :)
 
Een ecto denk ik. Maar je bent altijd een combinatie van 2. Niet moeilijk over doen, met propere training & nutritie kan iedereen groot worden!! :)

dus je eet en traint niet goed sniper?
 
Zoals sniper zegt, je bent nooit 100% ecto, meso of endo. Het is altijd een combinatie van die 3. Je kan bijvoorbeeld ook 33% ecto, 33% meso en 33% endo zijn. Ik weet niet wat jij precies bent maar je basis is denk ik niet slecht. Echt een ecto ben je zeker niet naar mijn inziens.
 
dus je eet en traint niet goed sniper?

Het is geen sniper topic. Maar nee eigenlijk die kwalificaties zeggen maar bagger weinig je hebt er dan ook weinig aan. Maar voedingsschema en wat ik meestal doe is na elke training 30-60min cardio dat bevalt mij zeer goed
 
Het is geen sniper topic. Maar nee eigenlijk die kwalificaties zeggen maar bagger weinig je hebt er dan ook weinig aan. Maar voedingsschema en wat ik meestal doe is na elke training 30-60min cardio dat bevalt mij zeer goed

Wat is je onderhoud, hoeveel kcal verbrand je met je cardio en hoeveel kcal eet je op een dag?

Je zult anders maar heeeel weinig gainen.
 
ik tel mijn calorien niet maar ik probeer zoveel mogelijk kip, ham, kwark, vis eieren etc te eten zal dit voldoende zijn om goed in spiermassa aan te komen???
 
ik tel mijn calorien niet maar ik probeer zoveel mogelijk kip, ham, kwark, vis eieren etc te eten zal dit voldoende zijn om goed in spiermassa aan te komen???

alles wat rent zwemt of vliegt is goed. anders doe je er wat whey shakes bij

maak je nu nog niet druk om je vetpercentage!
ga nu eerst beginnen met een rippetoe schema. lage reprange!
 
Gewoon lekker flink gaan beuken met de gewichten! Uiteraard wel op een verantwoorde en goede wijze, en flink zwaarder worden.. daarna pas om je gewicht druk gaan maken;)

Succes!
 
leer eerst goed de techniek. ga daarna pas je barbell volladen.

je moet sowieso goed eten! dus let gewoon goed op dat je genoeg eet, je zult dan vanzelf aankomen.
 
Best allebei te doen maar eerst meer op vetverlies te focussen. Cardio gaat altijd makkelijker als ge lichter zijt. Verder verbruikt uw lichaam vaak ook wat spiermassa als bron van energie bij cardio,dat is het echter veel meer geneigd te doen als ge er veel meer van hebt dan dat ge er van nature uit zou hebben.

Nog een voordeel is dat ge met een weinig % aan BF veel meer overzicht hebt omtrent de specifieke spierontwikkeling en hoe uw lichaam er in het algemeen op vooruit gaat en daaraan dan ook beter uw trainingen,uitvoering van de oef. enz kunt aanpassen. Met een hoog BF is het altijd maar wat raden ''hoe zal ik er nu effectief uitzien na de cut ?''..

Voorlopig raad ik ook aan geen flat bench of flat flies te doen want daar zult ge met u BF % borsten van krijgen (ik spreek uit ervaring).
 
thx voor de adviezen. Ik zat nu zelf te denken aan 4 keer per week krachttraing, en daarvan 2 keer ofzo 20 minuten cardio daarna? zal ik hierdoor mijn BF enigzins kunnen verminderen of in controle houden???
 
ik tel mijn calorien niet maar ik probeer zoveel mogelijk kip, ham, kwark, vis eieren etc te eten zal dit voldoende zijn om goed in spiermassa aan te komen???

Melk is ook een makkelijke manier om eiwitten binnen te krijgen.

thx voor de adviezen. Ik zat nu zelf te denken aan 4 keer per week krachttraing, en daarvan 2 keer ofzo 20 minuten cardio daarna? zal ik hierdoor mijn BF enigzins kunnen verminderen of in controle houden???

Wat voor schema wil je gaan volgen? En 2 keer 20 minuten cardio is niet echt veel. Dan zou ik na elke training 20 minuten cardio doen, of 2 keer 40 minuten ofzo.

Toch zou ik als ik jou was even uitrekenen hoeveel je binnen krijgt aan calorieen, en hoe hoog je verbranding is. Valt op dit forum genoeg over te vinden.
 
Back
Naar boven