MuscleMeat

Nieuws 18 jaar + TBS voor moordenaar van Milly Boele

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
DORDRECHT (ANP) – De rechtbank in Dordrecht heeft vrijdag de 27-jarige Sander V. veroordeeld tot achttien jaar cel en tbs voor de moord op en vrijheidsberoving van de 12-jarige Milly Boele uit Dordrecht.

De rechters vinden niet bewezen dat V. zijn slachtoffer seksueelheeft misbruikt, maar dat hij wel schuldig is aan aanranding van Milly en dat hij haar lichaam in zijn achtertuin heeft begraven en verborgen.
Het Openbaar Ministerie (OM) had twee weken geleden 25 jaar celstraf en tbs geëist tegen de oud-politieagent voor moord, seksueelmisbruik, vrijheidsberoving en het verbergen van het lichaam.

Geschokte reacties
Milly uit de wijk Sterrenburg verdween op 10 maart spoorloos. Kort voor haar verdwijning sprak ze nog telefonisch met haar moeder, waarin ze zei dat een buurman met een kat voor de deur stond. Volgens de rechters lokte de oud-agent zijn slachtoffer mee naar zijn huis waar hij ontucht met haar pleegde en haar met zijn riem wurgde. Daarna begroef hij het lijk van Milly in de achtertuin. V. gaf zichzelf een week later aan bij de politie.
De vermissing en Milly's dood leidden in het hele land tot geschokte reacties. Dat V. een politieman was, maakte het onbegrip nog groter. Het OM eiste daarom een hogere straf voor V. dan wanneer hij een gewone burger was geweest.

Voorbedachten rade
De rechtbank concludeert onder meer uit de eigen verklaring van V. dat hij zich bewust was van zijn eigen reactie, maar ook van die van Milly. Vanaf het moment dat hij begon met wurgen, totdat Milly dood was had Sander V. zich dus nog kunnen bedenken. Dat heeft hij niet gedaan en daarom heeft de toenmalig politieman met voorbedachten rade gehandeld en zich dus schuldig gemaakt aan moord.

Volgens het gedragskundig onderzoek blijkt dat V. een ziekelijke stoornis heeft en dat hij verminderd toerekeningsvatbaar is. De rechters in Dordrecht zijn het met deze conclusie eens en hebben de moordenaar van Milly daarom tbs met dwangverpleging opgelegd. ,,Hij heeft een volstrekt willekeurig slachtoffer gepakt'', concludeert de rechtbank. De rechters vrezen dat V. bij grote stress weer in herhaling kan vallen. Daarom moet hij verplicht naar de tbs-kliniek.

De rechtbank zei tegen V. dat hij een gruwelijk drama heeft veroorzaakt: een jong meisje van twaalf jaar meegelokt, aangerand en vermoord. ,,Ze moet enorme angst hebben gehad'', aldus de rechters. Vervolgens hebben ouders, familie en vele anderen dagen in onzekerheid gezeten en gezocht. Hen is onherstelbaar leed aangedaan.

http://www.trouw.nl/nieuws/article3314483.ece/Achttien_jaar_cel_en_tbs_voor_moord_Milly.html

Die is voorlopig wel even onder de pannen dus, als het meezit de rest van zijn leven.
 
Krijgt zijn verdiende loon.:D
 
Klote finnen ook altijd!

oh wacht...
 
Die kerel had meteen levenslang zonder tbs moeten krijgen.
 
Wacht even....

een ziekelijke stoornis heeft en verminderd toerekeningsvatbaar?

Hoe de hell is die knakker agent geworden dan? Voor dat soort onzin moet je een hele mallemolen door met een allerlei aan psychische en medische onderzoeken.
 
Klote finnen ook altijd!

oh wacht...

Mogen Nederlanders ook nog eens gebruik maken van ons duurbetaalde justitieapparaat? ;)

Ik dacht overigens dat er sperma was gevonden in het mond van het slachtoffer. Heet dat dan geen verkrachting?
 
Die Marinier die zijn ex-vrouw+ex-shoonfamilie om heeft geleged.Is na 7 jaar ook alweer uit de jail.Heeft nu TBS.
De kans is er gewoon dat je over 6jaar die Sander V. weer bij de Hema treft op begeleid verlof.
Lijkt mij een lage straf.

---------- Toegevoegd om 16:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:39 ----------

Ik dacht overigens dat er sperma was gevonden in het mond van het slachtoffer. Heet dat dan geen verkrachting?

Er was ook Urine met daarin XTC op die Millie gevonden,daar hebben ze ook niets mee gedaan.
Wederom een faal van justitie dit.
 
Die kerel had meteen levenslang zonder tbs moeten krijgen.

Inderdaad.

(en dan droom ik nu even geheel off topic weg bij je avatar........weinig mensen kennen deze film overigens! )
 
ik denk dat het het beste was geweest om hem gewoon weer terug naar zen huis in Sterrenburg te sturen. dan was hij waarschijnlijk aan het einde van de dag levenloos in zijn eigen tuin terug gevonden
 
Hoop dat zijn medegevangenen weten wie hij is.

Als kindermoordenaar, kinderverkrachter en politieagent zal dat waarschijnlijk geen pretje zijn.
 
Er was ook Urine met daarin XTC op die Millie gevonden,daar hebben ze ook niets mee gedaan.
Wederom een faal van justitie dit.

Juist. Jij was er natuurlijk bij en hebt dit allemaal gezien enzo, wat weet zo'n team noob-rechercheurs nou. :rolleyes:
 
Juist. Jij was er natuurlijk bij en hebt dit allemaal gezien enzo, wat weet zo'n team noob-rechercheurs nou. :rolleyes:

Er is al een tijdje duidelijk dat het NFI gefaald heeft en dat cruciale fouten gemaakt zijn in de eerste fase na de moord op Milly Boele. Ze was niet te redden maar het onderzoek naar haar verdwijning en later de moord is op zijn minst slordig te noemen.
 
Het is ook duidelijk dat de media de hele zaak nog even lekker op blaast en feiten vaak verdraaien. Wat mensen horen is vaak maar de halve waarheid, trekken daar conclusies uit, en zitten er dan compleet naast.

Mijn werk komt ook wel eens in de media, als je dan leest hoe het vermeld staat merk je dat er maar weinig strookt met de waarheid, sommige gevallen was ik namelijk zelfs persoonlijk bij.
 
en terecht!



Wacht even....

een ziekelijke stoornis heeft en verminderd toerekeningsvatbaar?

Hoe de hell is die knakker agent geworden dan? Voor dat soort onzin moet je een hele mallemolen door met een allerlei aan psychische en medische onderzoeken.


Daar ben ik ook benieuwd naar.. Politie heeft ook gefaald toen ze die kerel hebben aangenomen.

Maar goed, je hoeft geen professor te zijn om zoiemand naderhand te "onderzoeken" en dan te zeggen dat die een ziekelijke stoornis en verminderd toerekeningsvatbaar is.

Dat die niet APK is weet iedereen wel.
 
Juist. Jij was er natuurlijk bij en hebt dit allemaal gezien enzo, wat weet zo'n team noob-rechercheurs nou. :rolleyes:

Het zijn feiten,geen meningen ofzo.
Ik wil niet dat zij ook nog es sperma in haar mond had en dergelijke
Is toch bekend dat het NFI gefaals heeft?

Wil je daarnaast nu beweren dat de rechercheurs het altijd goed doen bij grote zaken hier?
 
18 jaar te weinig. Kom maar op met die Amerikaanse straffen. Gewoon 120 jaar!
 
18 jaar te weinig. Kom maar op met die Amerikaanse straffen. Gewoon 120 jaar!

+1 Als hij zich gedraagd kan hij over 6 jaar starten met zijn TBS.
Ronduit belachelijke strafmaat hanteren ze hier.
 
Blijft dus 12 jaar van over, maargoed hij zal met die TBS nog wel langer bezig zijn dan dat..
 
+1 Als hij zich gedraagd kan hij over 6 jaar


Volgens mij klopt dat niet en moet hij hoe dan ook 2/3e van 18 jaar uitzitten in het geval dat hij zich als een engel gedraagt, ofwel 12 jaar. Correct me if I'm wrong though..
 
Volgens mij klopt dat niet en moet hij hoe dan ook 2/3e van 18 jaar uitzitten in het geval dat hij zich als een engel gedraagt, ofwel 12 jaar. Correct me if I'm wrong though..

En al zou hij over 6 jaar (of zelfs al morgen) mogen beginnen aan zijn TBS, dan wil dat nog niet meteen zeggen dat hij binnen de kortste keren weer een vrij man is. Als je een beetje ****ed up bent dan zit je voor de rest van je leven achter de gesloten tralies :D
 
Back
Naar boven