Fitness Seller

Nieuws 18 jaar + TBS voor moordenaar van Milly Boele

Bezoekers in dit topic

18 jaar te weinig. Kom maar op met die Amerikaanse straffen. Gewoon 120 jaar!


Nee, liever niet. Een genadeloos strafmaatbeleid leidt tot verharding van de criminaliteit, gevangenissen veranderen in jungles wat allerlei negatieve gevolgen heeft voor de samenleving. Laten we die Amerikaanse toestanden fijn buiten de deur laten, De VS heeft het grootste percentage gevangenen van de wereld, de VS heeft ook de meeste criminaliteit van de westerse wereld. Laten we onze samenleving niet grimmiger en genadelozer maken voor een statistisch gezien sporadisch voorkomende excessen, hoe vervelend dat ook klinkt voor slachtoffers en familie.
 
Waarom kunnen ze dat volk niet gewoon onder bewaking in een mijn stoppen in Siberië? Moet je kijken wat zo'n vent wel niet kost!!?
 
Waarom kunnen ze dat volk niet gewoon onder bewaking in een mijn stoppen in Siberië? Moet je kijken wat zo'n vent wel niet kost!!?


Omdat we een beschaafde samenleving zijn Leo, en geen Stalinistische of Iraanse dictatuur.
 
Ik blijf 18 jaar te weinig vinden voor moord.
 
Volgens mij onderschatten zeer veel mensen hier hoe verschrikkelijk lang 18 jaren zijn die je doelloos in een gevangenis moet volbrengen. Strenger staffen? No way, wat mij betreft eerder lichter.
 
Ik weet nu niet of je dergelijke moordenaars nu lichter zou moeten straffen maar 18 jaar + TBS is geen kattepis in ieder geval.
 
Er stond een goed opiniestuk over dit onderwerp van Wim Anker in de HP of de VN, één van de twee, Klaas. Dat stuk (waarin voor voorkomen van zwaardere straffen of zelfs verlichting werd gepleit) kwam goed beargumenteerd op me over. Misschien interessant.
 
De HP lees ik in ieder geval niet, wat een prietpraat blaadje is dat geworden zeg. Die Frank Verhoef werkt daar ook geloof ik, dan weet je het wel.
 
Levenslang zou hier prima passen, TBS is bedoeld om een terugkeer mogelijk te maken in de samenleving en dit soort figuren zouden gewoon nooit meer in de samenleving een rol mogen spelen. Maar waarschijnlijk wordt Sander V. een longstay TBS-er en dan is het normaal gesproken alsnog een levenslange straf.
 
Tenzij de koningin gratie geeft, maar hoorde laatst in een programma dat ze dat nog nooit heeft gedaan.
 
Tenzij de koningin gratie geeft, maar hoorde laatst in een programma dat ze dat nog nooit heeft gedaan.

Hans van Zon kreeg gratie.
 
Volgens mij klopt dat niet en moet hij hoe dan ook 2/3e van 18 jaar uitzitten in het geval dat hij zich als een engel gedraagt, ofwel 12 jaar. Correct me if I'm wrong though..

laten we het hopen.
Las wel in de krant dat die marinier die zijn ex-vrouw+schoonfamilie had vermoord nu na 7 jaar (1/3e deel van zijn straf) kon beginnen met TBS.
 
Back
Naar boven