XXL Nutrition

18 jarige botje wilt gespierd worden! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Johnny18

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 sep 2007
Berichten
1
Waardering
0
Hallo ik ben een 18 jarige jongen van 1.80 lang en 68kg..
Ik ben dus vrij slank, en ik wil graag gespierd worden, nou is het zo dat ik alles kan eten wat ik wil maar ik kom maar niet aan..
Is het voor mij wel nodig om supplementen te nemen..
Hoevaak moet ik trainen etc.. zou iemand mij uitleg kunnen geven..
ik ben erg gemotiveerd om breder en groter te worden..
Heb jij misschien tips voor mij?
Waar moet ik beginnen? etc etc..?
Alvast bedankt!

Groetjes
Johnny
 
Laatst bewerkt:
eet meer, veel meer en nog meer en train hard, zo kom je al heel eind! suc6
 
Met het lezen van de sticky's zou je inderdaad al een heel eind komen.

Start met een fullbodyschema 3x per week. Gebruik de zoekfunctie is en typ dan rippetoe of hst in.
Als je niet aankomt wil dat vaak zeggen dat je niet voldoende eet, daarom is het noodzaak om te kijken wat jou voedingsbehoete nu eigenlijk is. Ga hier 500kcal boven zitten en dan zul je vanzelf zwaarder worden.
Aan supplementen zou ik nog niet denken. Probeer eerst eens lekker te gaan trainen ism een goed dieet. Daarna kun je altijd nog wat extra's nemen maar dat is voor nu nog niet nodig.
 
veel eten
hard trainen
veel slapen / rusten
 
Hallo ik ben een 18 jarige jongen van 1.80 lang en 68kg..
Ik ben dus vrij slank, en ik wil graag gespierd worden, nou is het zo dat ik alles kan eten wat ik wil maar ik kom maar niet aan..
Is het voor mij wel nodig om supplementen te nemen..
Hoevaak moet ik trainen etc.. zou iemand mij uitleg kunnen geven..
ik ben erg gemotiveerd om breder en groter te worden..
Heb jij misschien tips voor mij?
Waar moet ik beginnen? etc etc..?
Alvast bedankt!

Groetjes
Johnny

Ik ben 185cm en woog eind december 2006 67kg (na een moeilijke periode), normaal altijd rond de 70kg, dus volbloed ecto;)

Ben sinds januari aan het trainen en sinds maart echt serieus. Weeg nu bijna 79kg en ik probeer richting de 83kg te gaan. Ben zelfs iets gedaald in VP (nu ongeveer 12%), dus m.a.w. kwaliteitsmassa errbij.

Hoe?

Deftig trainingsschema (ik train 4x per week) en voedingsschema (6-7 keer per dag eten!) en veel discipline!;)
 
yep voedingsschema is imo wel de kern tot een beter fysiek
 
Hallo ik ben een 18 jarige jongen van 1.80 lang en 68kg..
Ik ben dus vrij slank, en ik wil graag gespierd worden, nou is het zo dat ik alles kan eten wat ik wil maar ik kom maar niet aan..
Is het voor mij wel nodig om supplementen te nemen..
Hoevaak moet ik trainen etc.. zou iemand mij uitleg kunnen geven..
ik ben erg gemotiveerd om breder en groter te worden..
Heb jij misschien tips voor mij?
Waar moet ik beginnen? etc etc..?
Alvast bedankt!

Groetjes
Johnny

Alles startende beginner zou ik zeggen:

Zonder je meteen in het diepe te gooien. Probeer dit de eerste maand:

Als je lichaam nog niet gewend is aan sport belasting zou ik zeggen...

1) 3 * per week
2) Je laten voorlichten door de instructeur over welke oefeningen en jezelf erin verdiepen...Leer de oefeningen kennen en je spieren aanspannen....

(Its not the weight its the WAY)

3) Elke training meerdere spiergroepen, soort full body workout
4) Niet te zwaar dus... 20 herhalingen per oefening waarbij alleen de laatste 5 zwaar zijn voor je worden..
5) Om de 2 (half) uur eten...
6) Eten voor het slapen
7) Goed ontbijten: Brinta + banaan bijvoorbeeld
8) Supplementen: Koop whey eiwitten:

ACTIE nu bij de TUINEN: 50 % korting

2.3 kg WHEY van merk MET-RX voor 35 euro....Elke dag een shake nemen en doe je zon half jaar mee....

Doe dit eerst maar een maand kijken we wat er gebeurt....Kunnen we daarna evt overgaan op rigo(reus)ere methoden en voeding...
 
@maximizer:
Opzich nette post!

Maar belangrijk voor hem is ook nog dat hij zo rond de 6 a 7x per dag gaat eten. Verstandig is het dus om een voedingsschema op te zetten (zie stickies bij voedingsschema([Link niet meer beschikbaar])

Zoals eerder dus al gezegt is dat het verstandig is om een fullbody schema aan te houden, ik ben alleen zelf meer van de 12 tot 15 herhalingen, 3 setjes.

voor de rest heeft maximizer het wel redelijk duidelijk uitgelegt ;)

succes er mee!
mocht je nog vragen hebben, PM'en of gewoon lekker posten ;) (laatste is wel het makkelijkst!)

EDIT: Sorry Maximizer ;) ik zie nu pas dat je het verwoord had als "elke 2 uur eten ongeveer"
 
2) Je laten voorlichten door de instructeur over welke oefeningen en jezelf erin verdiepen...Leer de oefeningen kennen en je spieren aanspannen....

Discutabel, de meeste instructeurs zijn randdebielen.

Verder zie ik weinig nut voor een beginnende ecto om whey te kopen. Laat hem liever meer vreten.
 
Discutabel, de meeste instructeurs zijn randdebielen.

Verder zie ik weinig nut voor een beginnende ecto om whey te kopen. Laat hem liever meer vreten.

hmm...
Dat eerste: klopt helemaal!
Dat tweede: wat heeft wel voor aanvulling voor een extreme meso dan? hij moet gewoon eiwitten vreten, hoe dan ook, dan is whey toch een prima optie?
 
hmm...
Dat eerste: klopt helemaal!
Dat tweede: wat heeft wel voor aanvulling voor een extreme meso dan? hij moet gewoon eiwitten vreten, hoe dan ook, dan is whey toch een prima optie?

Ja whey kan wel hoor...als je iig serieus gaat doen...een beetje aankloten kan ook zonder goede voeding...
 
Ik ben 185cm en woog eind december 2006 67kg (na een moeilijke periode), normaal altijd rond de 70kg, dus volbloed ecto;)

Ben sinds januari aan het trainen en sinds maart echt serieus. Weeg nu bijna 79kg en ik probeer richting de 83kg te gaan. Ben zelfs iets gedaald in VP (nu ongeveer 12%), dus m.a.w. kwaliteitsmassa errbij.

Hoe?

Deftig trainingsschema (ik train 4x per week) en voedingsschema (6-7 keer per dag eten!) en veel discipline!;)

sterk bezig, doe zo voort!!
 
hmm...
Dat eerste: klopt helemaal!
Dat tweede: wat heeft wel voor aanvulling voor een extreme meso dan? hij moet gewoon eiwitten vreten, hoe dan ook, dan is whey toch een prima optie?

Ecto's worden niet snel dik van vreten, anderen sneller. En ecto's kunnen zowiezo maar beter extra veel vreten.
 
Ecto's worden niet snel dik van vreten, anderen sneller. En ecto's kunnen zowiezo maar beter extra veel vreten.

Maar wat is er dan mis met die whey? Zie niet in waarom dat geen nut zou hebben, genoeg vreten/extra vreten geef ik je gelijk ik maar zou lekker whey erbij nemen hoor!
 
Maar wat is er dan mis met die whey? Zie niet in waarom dat geen nut zou hebben, genoeg vreten/extra vreten geef ik je gelijk ik maar zou lekker whey erbij nemen hoor!

Zowiezo eerst handig om te gainen zonder whey. Anders weet je niet of het weggegooid geld is :D
 
Remember, als je heel erg ecto bent moet je ook heel erg veel eten!
 
Zowiezo eerst handig om te gainen zonder whey. Anders weet je niet of het weggegooid geld is :D

Niet werken betekend doneren aan jou of mij ;) you're right!
 
Hallo ik ben een 18 jarige jongen van 1.80 lang en 68kg..
Ik ben dus vrij slank, en ik wil graag gespierd worden, nou is het zo dat ik alles kan eten wat ik wil maar ik kom maar niet aan..
Is het voor mij wel nodig om supplementen te nemen..
Hoevaak moet ik trainen etc.. zou iemand mij uitleg kunnen geven..
ik ben erg gemotiveerd om breder en groter te worden..
Heb jij misschien tips voor mij?
Waar moet ik beginnen? etc etc..?
Alvast bedankt!

Groetjes
Johnny

hallo botje als ik jou was zou ik eerst een beginnen met trainen 4x p/w
doe dat een maand ga dan je eten aan passen eetveel koolhydraten
en kort na de training eiwitten met kolhydraten bedoel ik brood,rijst spagetty,aardappelen eiwiten zijn vis,kip,en zuivel producten kwark,melk eet zes tot acht maal per dag als je dat hebt gedaan ga wat supplementen aan schaffen pot eiwitten en een pot kolhydaten pak een liter melk of water water is beter doe 5 scheppen va elke pot er in en verdeel die liter over de helen dag als je dat een maand doet zie je al resultaat 100 %

gr benito
 
Back
Naar boven