MuscleMeat

1e cm's bench.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem80

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
5.972
Waardering
87
Lengte
1m94
Massa
134kg
@ spike, ik geloof dat jij hier nog een topic over zou maken.

Ik heb hier zelf best problemen mee. Normaal kan ik 6x85kg benchen. Sla ik echter die 1e cm's over of als er iemand is die me daarmee helpt druk ik 6x90 ofzo.

Ik hoop dat je hier nog even wat over kan uitleggen...

Ennuh welke sterkste man wedstrijd ga je doen ? :D
Ben benieuwd!
 
ja, ben er momenteel een artikel over aan het schrijven.

kort gezegd komt het erop neer om oefeningen te nemen die je bench van beneden uit zullen versterken.

dan moet je ook nog weten welke spieren het meeste helpen. in dit geval zijn het vooral de lats die een opdonder moeten krijgen, en voor de rest meer explosiviteit.

die twee zaken kan je oplossen door : je veel meer te gaan concentreren op barbell rows. ideaal gezien zou je evenveel moeten rowen als benchen. verder kan je een extra bench sessie doen waar je met lichte gewichten (50%-60% van je 1RM) 6 tot 8 sets doet van 3 reps. de bedoeling is hier echter wel ze zo snel mogleijk uit te voeren. de derde rep mag zeker niet trager zijn dan de eerste. het is ook niet de bedoeling dat je de stang op je borst laat bouncen.
 
eerste een lokale wedstrijd in de zomer. daarna zien we verder. ik hoop binnen een 5-tal jaar klaar te zijn voor de Sterkste Man van Vlaanderen/België
 
Spike gaat sterkste man wedstrijden doen??

(Heel zachtjes gelach : hihi)

Mijn ervaring is dat mensen die de oefeningen niet correct uitvoeren. dat dat de mensen zijn met problemen onderin.

Als je gewoon altijd geconcentreerd heb gedrukt ipv slordig en explosief dan kom je dat probleem niet tegen!!
Mensen die slordig trainen die moeten na jaren trainen advies vragen an Spike. andere mensen kunnen knallen..! :p
 
Bedankt voor de reply's

Ehm, champ, ikheb dit probleemaltijd al gehad. Ik train soms explosief, maar niet slordig. Ik let dus wel op mijn uitvoering. Wat ik nu probeer is de stang even te laten "rusten"beneden en dan pas uitstoten(tenminste dat was ik aan het doen, ben nu ff met ander schema bezig).
En dan dus wat langer dan gebruikelijk. Wie weet heeft dit resultaat.


Maar ik train nu nog maar maand of 5, dus ja.

Overigens zit ik met barbell row kwa gewicht wel iets onder mn benchpress gewicht. Dus dat ga ik ook proberen gelijk te zetten.

Na dit schema en na het cutten ga ik proberen die 6x90 kg te drukken door gewoon steevast 90kg te drukken en dan op de manier zoals ik zei. Tot ik gewoon 6 reps maak zonder hulp onderin.

t.z.t laat ik nog wel even weten hoe of wat.
 
na het cutten? ik weet niet hoe je gaat cutten? maar als je dat natural doet kan je kracht verliezen. zeker weten als je maar 5 maanden trained.
en BTW denk je dat je na 5 maanden een perfect bench kan laten zien? niemand denkt dat hij slordig trained. maar i hier zijn er van de 20000 mensen maar 10 die netjes trainen.

Ooh en je barbell is lager dan je bench? iets zonder barbell is geen benchpress! dus het klopt niet wat je zegt.
als je bedoelt dat je bench press lager ligt dan je chestpress dan kan dat kloppen. als je zegt dat je bench press lager ligt dan je dumbbell press dat kan niet :p
 
Originally posted by Champ
na het cutten? ik weet niet hoe je gaat cutten? maar als je dat natural doet kan je kracht verliezen. zeker weten als je maar 5 maanden trained.
en BTW denk je dat je na 5 maanden een perfect bench kan laten zien? niemand denkt dat hij slordig trained. maar i hier zijn er van de 20000 mensen maar 10 die netjes trainen.

Ooh en je barbell is lager dan je bench? iets zonder barbell is geen benchpress! dus het klopt niet wat je zegt.
als je bedoelt dat je bench press lager ligt dan je chestpress dan kan dat kloppen. als je zegt dat je bench press lager ligt dan je dumbbell press dat kan niet :p

Nee nee nee :D

No offence champ, maar iets beter lezen :D


Nee ik train nu WEER 5 maanden aan 1 stuk.
Na ongeveer dik een jaar niet trainen ofzo...

Afijn mijn bench zal niet perfect zijn hoor, maar wel redelijk.
Ja bij cutten verlies ik kracht. Daarom kijk er nu even niet naar hoe of wat.
Maar toen ik dus al eerder trainde had ik dat probleem ook al. Ik ben in september weer serieus gaan trainen en langzaam en met een laag gewicht begonnen met alle oefeningen. Maar bij de bp liep ik dus weer tegen dit "probleem" aan.

Ik bedoel dat het gewicht wat ik met barbell-rows gebruik lager is dan het gewicht waarmee ik benchpress. En chestpress of wat dan doe ik niet. Geen machines tot mn beschikking, en al zou ik die hebben zou ik ze nog niet snel doen.
 
naturel cutten hoeft niet gepaard te gaan met een verlies in kracht. als je dit regelmatig doet en niet te snel in 1 keer en dat verstandig doet hoef je geen kracht te verliezen
 
Ja ik ben al iets aan kracht verloren... Maar dat is al gestagneerd. En heb zelf wat gewonnen op sommige punten :D

Maar het behouden van mijn kracht en massa is nu belangrijker voor me tijden het cutten.

Mijn bench verbeteren doe ik wel als ik weer ga bulken.
Maar ik was gewoon benieuwd naar jou bevindingen erover, en wat er aan te doen is.
Ik wacht op je artikel :)

Verder is het me wel al wat duidelijker.
 
dat artikel is er al hoor :) lees maar in de artikels sectie
 
Heb je zo geen squatrek staan met twee horizontale buizen of latten in de zaal. Zo ja schuif daar eens zo'n los bankje tussen en doe die oefening eens omgekeerd. Begrijp je me een beetje?

De bedoeling is dus dat de barr rust net boven uw borst. Is dit verhoog of verlaag uw bankje wat(met schijven of zo).

Als dit geregeld is ga je weer liggen onder de barr en duw je ze dus omhoog. Je kunt dus na elke rep de barr beneden laten liggen. telkens als je duwt kun je dus volle bak duwen........misschiebn wat raar uitgelegt want ik ken al die correcte termen niet maar het helpt echt!!!!
 
Back
Naar boven