Fitness Seller

1e Cycle Test-e Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sosayayo

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
16 jan 2020
Berichten
257
Waardering
234
Lengte
1m91
Massa
87kg
Vetpercentage
15%
Goedemorgen allen,

Hierbij mijn ervaringen met mijn test-e kuur tot nu toe. Momenteel zit ik in week 5 dag 4 van de kuur.
Ervoor gekozen om laag op te bouwen met de hoeveelheid test en langzaamerhand op te bouwen naar 350/400mg per week. Het idee is om vanaf nu (week 6) op de 400mg te blijven.
Aromasin en Nolva bij de hand voor complicaties en evt. PCT. Daarnaast van plan om nog HCG te halen voor na mijn kuur.

Tot nu toe 3 keer echt last gehad van PiP. Mede door te veel bewegen en de eerste keer was een stresserig gebeuren.
Injecteer in mijn schouders en wissel om de keer af.

1660212078353.png
1660212094936.png

Week 1: 250mg
Week 2: 300mg
Week 3: 300mg
Week 4: 350mg
Week 5: 350mg
Week 6+: 400mg

1. Ik ben momenteel 3,5kg aangekomen waarvan waarschijnlijk een aardig gedeelte ook vocht en vet is. Ik ben direct na het cutten de cycle begonnen. (22% > 12% "volgens" Basic Fit)
3. Libidio is een stuk hoger waarbij ik vooral de 'random' awkward boners weer heb.
4. De pomp en vasculairity is er al zo wat na een opwarmingsetje waarbij ik dit eerst niet had.
5. Meer muscle mind connectie.
6. Ballen zijn nog steeds aanwezig.

1. Iets sneller geirriteerd.
2. In het allerbegin een beetje paranoia over oestrogeen.
3. Niet extreem omhoog gesprongen in gewichten. (is ook te verwachten)

Test-e 250mg/ml
Optreknaald 18g 1,2x40mm
Microlance injectienaalden 25G oranje 0,5x16mm
Alcoholdoekjes en injectiespuit

Al 3 maanden van creatine afgegaan en wil nu in week 6 weer beginnen.
Multivitamines
Visolie
Min. 160g protein per dag

Nog geen last gehad van de bekende symptomen betreft een te hoge estrogen level. Hierom tot nu toe nog geen aromasin gebruikt.
Ik twijfel nog om komende week een bloedwaardentest te doen of toch de mid cycle bloodtest over te slaan. Daarnaast vraag ik mij af of het nu heeft om bloeddrukmeter te kopen aangezien ik geen base waarden hiervan heb.

Op week 10 of bij complicaties zal ik weer een update geven. Vragen, tips, tops of advies is altijd welkom.
 
Laatst bewerkt:
Ervoor gekozen om laag op te bouwen met de hoeveelheid test en langzaamerhand op te bouwen naar 350/400mg per week. Het idee is om vanaf nu (week 6) op de 400mg te blijven.
Waarom precies?
Succes iig
 
Tips hebben nu weinig nut als je al 5 weken bezig bent.
Voor andere lezers. 18G optreknaald is te dik voor een Vial, daar maak je teveel schade mee aan afdichting. 22G 50mm kan prima.(er kunnen ook microdeeltjes van rubbe/latex.... in je naald komen)
18G gebruik je voor ampule, maar dan met filter in de naald(tegen evt glas in je ampule door breken)

edit: zou merk even weghalen, dat mag volgens mij ook niet in spoiler
 
Laatst bewerkt:
Aan de ene kant goed dat je het allemaal zo serieus neemt, aan de andere kant is mid cycle bloodwork en gelijk een bloeddrukmeter aanschaffen misschien een beetje overdreven voor een eerste kuurtje van een paar honderd mg test.
 
Mooie openingspost! Kunnen er veel van leren.
Je test waardes voor je kuur zijn wel deftig, fotos van je shape voor je kuur en nu?
 
Waarom precies?
Succes iig
Beetje vreemde opbouw inderdaad.
Langzaam ophogen om te zien welke dosis veilig gerund kan worden zonder oestrogene bijwerkingen kan best nuttig zijn, maar daarvoor zou ik dan eerder elke vier weken ofzo verhogen. Dit is te snel.
 
Update 1:

Het is momenteel week 9 en vandaag de 2e pin v/d week zetten.
Vanaf week 6 ben ik 400mg per week gaan gebruiken en zet dit zo voort.

1. Onderarmen beginnen echt een Duitse Autobahn te worden qua vascularity.
2. 2,5kg aangekomen (totaal 6kg) waarvan volgens mijn eigen onbetrouwbare weegschaal en van de Basic Fit dit geen vet is.
3. Ik las veel over PiP maar eigenlijk nog geen 1 keer echt meer dan 1 dag last van gehad ondanks dat ik het niet opwarm etc.
4. Nog geen Aromasin gebruikt.

1. Ik krijg op mijn nek/rug een paar puistjes. Gelezen dat zonnebank en natuurlijk hygiene hier tegen helpt. Hierdoor eigenlijk geen last meer van.
2. Merk dat ik sneller afgeleid ben dan normaal. Met name tijdens studeren of een focus gerichte taak. Kan natuurlijk aan honderd andere dingen liggen.
3. Mijn haarlijn begint achteruit te gaan en wat dunner haar. Dit is eigenlijk een pro omdat ik toch een haartransplantatie ga doen.

Ik ga verder met 400mg per week. Als mijn berekeningen kloppen hou ik een extra week aan Test over. Ik maak dit op waardoor het een 13 weken cycle wordt.
In verband met evt. complicaties heb ik al Nolvadex in huis sinds het begin van de kuur maar na het doorlezen van de HAARLEM-studie twijfel ik erover om dit te gebruiken voor mijn nakuur. Andere optie is alleen HCG te gebruiken. Ik ga mij hier komend weekend even op focussen om op tijd nog met een nakuur plan te komen. Input/meerdere studies hierover zijn welkom.

Waarom precies?
Succes iig
Ik wilde uitvinden wat bij mijn lichaam past en/of er sideffects komen op welke dosis. Na broscience onderzoek gekozen om op een lage test te beginnen en dit op te bouwen per week. Zoals ik nu teruglees wat IkWilGrootWorde aangeeft niet helemaal ideaal voor de oestrogeen. Uiteindelijk tot heden weinig last van gehad.

Tips hebben nu weinig nut als je al 5 weken bezig bent.
Voor andere lezers. 18G optreknaald is te dik voor een Vial, daar maak je teveel schade mee aan afdichting. 22G 50mm kan prima.(er kunnen ook microdeeltjes van rubbe/latex.... in je naald komen)
18G gebruik je voor ampule, maar dan met filter in de naald(tegen evt glas in je ampule door breken)

edit: zou merk even weghalen, dat mag volgens mij ook niet in spoiler
Uiteindelijk toch een goede tip gekregen van je Bullshark. De 18G weggeld en 22G aangekocht. Mijn 2e vial zat nog helemaal afgesloten en hiermee dus eventuele schade kunnen voorkomen.
Aan de ene kant goed dat je het allemaal zo serieus neemt, aan de andere kant is mid cycle bloodwork en gelijk een bloeddrukmeter aanschaffen misschien een beetje overdreven voor een eerste kuurtje van een paar honderd mg test.
Bedankt, uiteindelijk ook niet voor deze twee opties gegaan omdat ik geen klachten heb ervaren tot nu toe.
Mooie openingspost! Kunnen er veel van leren.
Je test waardes voor je kuur zijn wel deftig, fotos van je shape voor je kuur en nu?

Ik moet nog bekomen van die natty 32,7nmol T waarde. :bow2:
Veel succes!

Betreft de test waardes: ik snap er zelf eerlijk gezegd weinig van. Als ik dan Youtubers zie met 500ng/dl dan verbaas ik mij echt.
Vrienden hebben ook rond de 600-700 en allemaal tegelijk begonnen met Fitness, wonen al tijd samen en eten hetzelfde ondanks deze factoren toch een zo goed als zelfde spierbouw (anders verdeeld met name).

Blijkt maar dat het niet altijd alles bepaald.
 
Update 1:

Het is momenteel week 9 en vandaag de 2e pin v/d week zetten.
Vanaf week 6 ben ik 400mg per week gaan gebruiken en zet dit zo voort.

1. Onderarmen beginnen echt een Duitse Autobahn te worden qua vascularity.
2. 2,5kg aangekomen (totaal 6kg) waarvan volgens mijn eigen onbetrouwbare weegschaal en van de Basic Fit dit geen vet is.
3. Ik las veel over PiP maar eigenlijk nog geen 1 keer echt meer dan 1 dag last van gehad ondanks dat ik het niet opwarm etc.
4. Nog geen Aromasin gebruikt.

1. Ik krijg op mijn nek/rug een paar puistjes. Gelezen dat zonnebank en natuurlijk hygiene hier tegen helpt. Hierdoor eigenlijk geen last meer van.
2. Merk dat ik sneller afgeleid ben dan normaal. Met name tijdens studeren of een focus gerichte taak. Kan natuurlijk aan honderd andere dingen liggen.
3. Mijn haarlijn begint achteruit te gaan en wat dunner haar. Dit is eigenlijk een pro omdat ik toch een haartransplantatie ga doen.

Ik ga verder met 400mg per week. Als mijn berekeningen kloppen hou ik een extra week aan Test over. Ik maak dit op waardoor het een 13 weken cycle wordt.
In verband met evt. complicaties heb ik al Nolvadex in huis sinds het begin van de kuur maar na het doorlezen van de HAARLEM-studie twijfel ik erover om dit te gebruiken voor mijn nakuur. Andere optie is alleen HCG te gebruiken. Ik ga mij hier komend weekend even op focussen om op tijd nog met een nakuur plan te komen. Input/meerdere studies hierover zijn welkom.

Ik wilde uitvinden wat bij mijn lichaam past en/of er sideffects komen op welke dosis. Na broscience onderzoek gekozen om op een lage test te beginnen en dit op te bouwen per week. Zoals ik nu teruglees wat IkWilGrootWorde aangeeft niet helemaal ideaal voor de oestrogeen. Uiteindelijk tot heden weinig last van gehad.


Uiteindelijk toch een goede tip gekregen van je Bullshark. De 18G weggeld en 22G aangekocht. Mijn 2e vial zat nog helemaal afgesloten en hiermee dus eventuele schade kunnen voorkomen.

Bedankt, uiteindelijk ook niet voor deze twee opties gegaan omdat ik geen klachten heb ervaren tot nu toe.




Betreft de test waardes: ik snap er zelf eerlijk gezegd weinig van. Als ik dan Youtubers zie met 500ng/dl dan verbaas ik mij echt.
Vrienden hebben ook rond de 600-700 en allemaal tegelijk begonnen met Fitness, wonen al tijd samen en eten hetzelfde ondanks deze factoren toch een zo goed als zelfde spierbouw (anders verdeeld met name).

Blijkt maar dat het niet altijd alles bepaald.
Zonnebank helpt niet tegen acne, het zorgt er alleen voor dat je acne er minder uit ziet door het kleurverschil
Je huid herstelt juist slechter door de zonnebank
 
Je kunt nu ook met een HCG boost beginnen. 5000iu verdelen over 9/10 injects van 500iu EOD
Update 1:

Het is momenteel week 9 en vandaag de 2e pin v/d week zetten.
Vanaf week 6 ben ik 400mg per week gaan gebruiken en zet dit zo voort.

1. Onderarmen beginnen echt een Duitse Autobahn te worden qua vascularity.
2. 2,5kg aangekomen (totaal 6kg) waarvan volgens mijn eigen onbetrouwbare weegschaal en van de Basic Fit dit geen vet is.
3. Ik las veel over PiP maar eigenlijk nog geen 1 keer echt meer dan 1 dag last van gehad ondanks dat ik het niet opwarm etc.
4. Nog geen Aromasin gebruikt.

1. Ik krijg op mijn nek/rug een paar puistjes. Gelezen dat zonnebank en natuurlijk hygiene hier tegen helpt. Hierdoor eigenlijk geen last meer van.
2. Merk dat ik sneller afgeleid ben dan normaal. Met name tijdens studeren of een focus gerichte taak. Kan natuurlijk aan honderd andere dingen liggen.
3. Mijn haarlijn begint achteruit te gaan en wat dunner haar. Dit is eigenlijk een pro omdat ik toch een haartransplantatie ga doen.

Ik ga verder met 400mg per week. Als mijn berekeningen kloppen hou ik een extra week aan Test over. Ik maak dit op waardoor het een 13 weken cycle wordt.
In verband met evt. complicaties heb ik al Nolvadex in huis sinds het begin van de kuur maar na het doorlezen van de HAARLEM-studie twijfel ik erover om dit te gebruiken voor mijn nakuur. Andere optie is alleen HCG te gebruiken. Ik ga mij hier komend weekend even op focussen om op tijd nog met een nakuur plan te komen. Input/meerdere studies hierover zijn welkom.

Ik wilde uitvinden wat bij mijn lichaam past en/of er sideffects komen op welke dosis. Na broscience onderzoek gekozen om op een lage test te beginnen en dit op te bouwen per week. Zoals ik nu teruglees wat IkWilGrootWorde aangeeft niet helemaal ideaal voor de oestrogeen. Uiteindelijk tot heden weinig last van gehad.


Uiteindelijk toch een goede tip gekregen van je Bullshark. De 18G weggeld en 22G aangekocht. Mijn 2e vial zat nog helemaal afgesloten en hiermee dus eventuele schade kunnen voorkomen.

Bedankt, uiteindelijk ook niet voor deze twee opties gegaan omdat ik geen klachten heb ervaren tot nu toe.




Betreft de test waardes: ik snap er zelf eerlijk gezegd weinig van. Als ik dan Youtubers zie met 500ng/dl dan verbaas ik mij echt.
Vrienden hebben ook rond de 600-700 en allemaal tegelijk begonnen met Fitness, wonen al tijd samen en eten hetzelfde ondanks deze factoren toch een zo goed als zelfde spierbouw (anders verdeeld met name).

Blijkt maar dat het niet altijd alles bepaald.
 
Je kunt nu ook met een HCG boost beginnen. 5000iu verdelen over 9/10 injects van 500iu EOD
Ik had zelf gekeken naar het Reddit/Steroids/PCT schema. Hierin geven zijn aan de laatste 2 weken van je cycle 1000-1500 IU EOD te nemen.
Al dien je dan daarnaast 25mg aromasin te nemen volgens hun.

Wat vind jij daarvan?

Mij lijkt de 500iu eod schappelijker en voor zo'n dosis niet noodzakelijk om AI te nemen als ik het goed begrijp.
 
Ik had zelf gekeken naar het Reddit/Steroids/PCT schema. Hierin geven zijn aan de laatste 2 weken van je cycle 1000-1500 IU EOD te nemen.
Al dien je dan daarnaast 25mg aromasin te nemen volgens hun.

Wat vind jij daarvan?

Mij lijkt de 500iu eod schappelijker en voor zo'n dosis niet noodzakelijk om AI te nemen als ik het goed begrijp.
Er zijn zoveel online PCT's te vinden. Net als studie die aangeeft om totaal niet na te kuren. Als met al gaat het erom wat jijzelf gaat nemen.
Ik doe het als eerder benoemd en dat is mij verteld door een arts, daar hecht ikzelf meer waarde aan.

Edit:
Als je denkt aan nakuur, 10-12 dagen na je laatste inject. kun je 4 weken Nolva nemen op 20mg ED(standaard nakuur)
btw; hou wel je hematocriet is de gaten, dat was al aan de hoge kant vooraf !
 
Laatst bewerkt:
Even geleden dat ik gepost heb, zal meteen een eind kuur en huidige nakuur update geven.

Einde van de kuur
Gewicht: 86,6KG en 12% bf volgens Basic Fit dat is t.o.v. begin kuur 8,6KG met zelfde bf% aan massa.
Terugkijkend op de kuur had ik misschien iets meer in een surplus kunnen zitten aangezien er ruimte voor was qua bodyfat.

Cons: uiteindelijk toch nog last van acne op mijn rug gekregen vooral op het eind van mijn kuur dat evt. door de toevoeging van HCG kan komen. Eenmaal een halve Aromasin (6,75mg uit mijn hoofd) gebruikt om het effect te testen maar merkte eerder low estrogen side effects dan voordeel.

Nakuur
Momenteel op week 5,5 van mijn nakuur dat ik zonder SERMS doe.
Gewicht: 85,2kg met 14% bf
Ik heb het HCG protocol gevolgd waarbij ik 10 maal 500iu injecteer aan het eind van de kuur.
Probleem tijdens mijn nakuur is dat ik op week 3 wakker werd met enorme schouderpijn (rotator cuff). Een vriendin is fysio en even geholpen ermee waardoor het nu alweer redelijk goed zit. Alleen één week geen upperbody getraind.

Pros: geen last van een lage libido of weinig energie.
Cons: vascularity is een stuk minder (logisch tho) en merk dat het in de gym moeilijker is om 'alles' te geven.

Gemaakte strength gains
Incline db press: 36kg maal 5 reps > 44kg maal 5 reps
Pull ups: 12 reps naar 22 reps max.
Leg press: 180x12 > 240x12
Shoulder press: 26kg voor setjes naar 34 kg voor setjes van 12
Sidenote: met name getraind op slow eccentric/muscle mind i.p.v. op kracht en daarnaast in een zware cut voor de start van mijn cycle.

Weight gains
78 kg op 11% > 83kg op 12% in week 6 > 86,6kg op 12% in week 12 > 85,2kg op 14% in week 17/18.

Ik ga ergens richting de kerst een bloedtest doen.

All by all best tevreden over de gemaakte gains en het huidige verloop vooral i.v.m. lage dosis.
 
Before & after foto'tje? :p Altijd leuk om te zien
 
Wat ga je overhouden van 85.2kg en 14% als je gaat cutten naar 10-11% ?
 
Wat ga je overhouden van 85.2kg en 14% als je gaat cutten naar 10-11% ?
Body dysmorphia

Nee ik vind mezelf er nu een stuk leaner uit zien dan op 78 met 11% dus voor nu even geen haast met cutten. Verwacht dat als mijn bloedwaarden de goede kant op zijn dat ik pas rond februari wil cutten.
Daarnaast zal de weegschaal niet heel accuraat meten anders pech en aan de synthol :laugh:
 
Bruur je moet je voeding eens gaan fixen wanneer je zo weinig weegt bij jouw lengte. Die paar kg had je zo ook ez kunnen pakken.
 
Bruur je moet je voeding eens gaan fixen wanneer je zo weinig weegt bij jouw lengte. Die paar kg had je zo ook ez kunnen pakken.
Gezien zijn nickname heb ik het vermoeden dat het aan wat anders ligt Wink wink
 
Momenteel een cut gestart op 87kg. Ik verwacht mijn sixpack rond 84kg te zien dus wil daar naar toe streven en misschien iets dieper.

Onlangs gestart met zinc en magnesium om mijn slaap hopelijk te verbeteren. Ik slaap momenteel zo 5 tot 6 uur op werkdagen.
Voor de gein ook meteen Tribulus en Maca gekocht, positieve effect is dat de random boners en libido zijn nog erger dan tijdens m'n kuur. Negatieve effect dat ik echt lelijke bitches like op tinder :p

Nog even over het herstel: met alleen HCG als nakuur toch weinig klachten gehad. Er was even een maandje dat ik me iets slechter voelde maar dat heb ik vaak in de winter. Niks geks aan.
Misschien deze zomer of winter een 500mg kuur doen maar niks is zeker. Terugkijkend op de cycle is me opgevallen dat ik inderdaad beter/langer had kunnen bulken en evt. meer slaap had kunnen pakken om de cycle tot zijn recht te laten komen.
 
Prima
 
Back
Naar boven