XXL Nutrition

1e jaar bulk

Bezoekers in dit topic

daanbfit

Novice
Lid geworden
9 feb 2022
Berichten
12
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Hoi ik sport nu een kleine 7 maanden en ben ongeveer vanaf oktober in een bulk. Ik ben nu van 68kg naar 74kg gegaan. Nu is mijn vraag of het waard is om te cutten niet extreem maar gwn een beetje vet weg voor van de zomer. hieronder heb ik een foto met mijn fysiek van dit moment wat denken jullie?
 
Laatst bewerkt:
Hoi ik sport nu een kleine 7 maanden en ben ongeveer vanaf oktober in een bulk. Ik ben nu van 68kg naar 74kg gegaan. Nu is mijn vraag of het waard is om te cutten niet extreem maar gwn een beetje vet weg voor van de zomer. hieronder heb ik een foto met mijn fysiek van dit moment wat denken jullie?


Bekijk bijlage 547876

Aangezien je nog zo kort traint en je denkt aan de zomer, zal ik lekker op deze hoeveelheid kcal blijven zitten, dan wordt je op ten duur niet veel dikker meer en mischien zelfs wel leaner tegen de zomer toe.
In je eerste paar maanden/jaren pak je immo het snelst/makkelijkst gains. Weellicht dat je zelfs nog wat massa aan kan zetten tegen de zomer aan als je net onder je onderhoud zit omdat je tegen die tijd een hogere onderhoud hebt dan nu ivm meer massa.

Wat is je voedingsschema nu? kwa macro's dan tenminste
 
Bedankt voor je antwoord

Ik eet nu +-3500kcal en mijn macros doe ik op 40% 30% 30%

250g eiwit
300g carbs
100g vet
 
Bedankt voor je antwoord

Ik eet nu +-3500kcal en mijn macros doe ik op 40% 30% 30%

250g eiwit
300g carbs
100g vet
Eiwit is erg hoog. 74x2 is minimaal 148 gr eiwit p/d. Ik zou zelf rond de 160-180 gr doen, tenzij je er een reden voor hebt natuurlijk. Carbs kunnen omhoog indien je eiwitten minderd. Vet is prima.
 
Eiwit is erg hoog. 74x2 is minimaal 148 gr eiwit p/d. Ik zou zelf rond de 160-180 gr doen, tenzij je er een reden voor hebt natuurlijk. Carbs kunnen omhoog indien je eiwitten minderd. Vet is prima.
Ja ik ben tijdje geblesseerd geweest aan me hamstring dus ik lette extra op mijn voeding toen maar 250gram is idd wel veel
 
Bedankt voor je antwoord

Ik eet nu +-3500kcal en mijn macros doe ik op 40% 30% 30%

250g eiwit
300g carbs
100g vet

Netjes, Ik ben zelf ook van de wat hogere eiwitten, zit zo rond de 240 zelf en weeg wel 20 kg zwaarder. Dus wellicht dat je tussen de 180 en 200 kan gaan zitten.

Verder zal ik het zo gewoon aanhouden. Mocht je gewichtstoename te snel gaan kan je altijd 200 kcal droppen ofzo
 
Cutten voor de zomer is een mogelijkheid, maar mocht je hiervoor kiezen kan je nu voorlopig nog duurbulken. Zo te zien heb je vrij laag vet% en ben je binnen een x-aantal weken droog zat. De cut dus lekker uitstellen
 
Back
Naar boven