XXL Nutrition

1e jaar cut (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jairoburger

Novice
Lid geworden
9 jan 2022
Berichten
13
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
73kg
Ik sport nu sinds 6 maanden (nu thuis)

Dit is mijn compound van vorige maand toen ik nog in de sportschool kon trainen
-Deadlift 130x1
-Bench 67,5x1
-Squat 80x8

Ik ben 19 jaar en zit dit moment in een bulk en weeg ik 73kg ik ben 1,83 ik weet dat dit niet zwaar is maar ik wil wel droog gaan van de zomer. Gingen jullie gewoon cutte in je eerste jaar of wat deden jullie?

Tips zijn welkom
 
Als je jezelf te dik vindt zou ik gaan cutten ja.
 
Eerst gecut tot abs zichtbaar werden, daarna bulken tot april. Cutten voor de zomer, na de zomer weer bulken.
73 kg bij 1.83 zou ik eerst bulken.
Geen slechte stats btw!
 
Eerst gecut tot abs zichtbaar werden, daarna bulken tot april. Cutten voor de zomer, na de zomer weer bulken.
73 kg bij 1.83 zou ik eerst bulken.
Geen slechte stats btw!
Thanks!

Ja ik ga denk ik tot begin februari door in me bulk en daarna rustig cutte want ik voetbal veel dus wil niet te snel gaan. Ik ga in April naar Egypte dus daar wil ik wel droog zijn.
 
Thanks!

Ja ik ga denk ik tot begin februari door in me bulk en daarna rustig cutte want ik voetbal veel dus wil niet te snel gaan. Ik ga in April naar Egypte dus daar wil ik wel droog zijn.
Dan heb je anderhalf maandje tot 2 maand om droog tegaan. Dit is mogelijk als je weet hoe je een cut moet aanpakken etc en hoe vet je uiteindelijk bent. Aangezien je vraag twijfel ik of het je gaat lukken om in zo een korte tijd "droog" tegaan. En wat is droog in jou ogen 10-12% of al richting de 6% ?
 
Dan heb je anderhalf maandje tot 2 maand om droog tegaan. Dit is mogelijk als je weet hoe je een cut moet aanpakken etc en hoe vet je uiteindelijk bent. Aangezien je vraag twijfel ik of het je gaat lukken om in zo een korte tijd "droog" tegaan. En wat is droog in jou ogen 10-12% of al richting de 6% ?
Ik vind 8/9% voor dit jaar een mooi doel. Ik weet ook niet hoeveel ik dan afval want ik weeg ook nog maar 73kg.
 
Ik vind 8/9% voor dit jaar een mooi doel. Ik weet ook niet hoeveel ik dan afval want ik weeg ook nog maar 73kg.
Ligt eraan op hoeveel vp je staat waar het getal uit komt. Maar ik zou vooral focussen op hoe het eruit ziet ipv op de procentjes etc
 
Laag vet % met geen spiermassa ziet er niet uit. Post een foto, blur je gezicht ben je anoniem.
 
Laag vet % met geen spiermassa ziet er niet uit. Post een foto, blur je gezicht ben je anoniem.
Ben ook wel benieuwd naar een foto van z'n fysiek.
 
Dit was begin november vet percentage zit nu iets hoger
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: ak
Bekijk bijlage 545529Dit was begin november vet percentage zit nu iets hoger
Zou persoonlijk toch eerst wat massa pakken en vooral sterker worden op de compounds. Kunt nog wel verder afvallen, naast het feit dat het een moeilijk traject is kan je beter je kcal +200/300 boven onderhoud eten icm met progressive overload op de compounds, zodat je spiermassa aanzet.
 
Zou persoonlijk toch eerst wat massa pakken en vooral sterker worden op de compounds. Kunt nog wel verder afvallen, naast het feit dat het een moeilijk traject is kan je beter je kcal +200/300 boven onderhoud eten icm met progressive overload op de compounds, zodat je spiermassa aanzet.
Oh oke en dit dan de hele zomer aanhouden?
 
Oh oke en dit dan de hele zomer aanhouden?
Kijk eerst hoe dat loopt en vanuit daar werk je verder. Nog meer afvallen met jou gewicht en spiermassa gaat je behoorlijk teleurstellen en al helemaal voor de moeite die je ervoor moet doen. Kcal overschot (bulken) zorgt ervoor dat je sterk word, spiermassa aanmaakt en je beter in je vel komt te zitten mentaal. Kijk eerst hoeveel kcal je onderhoud is tel hier 200/300 pd bovenop en probeer wekelijks gemiddeld 0.2/0.5kg te gainen.
 
Back
Naar boven