MuscleMeat

1e kuur (test/hcg/Nolva) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Galdeau

Novice
Lid geworden
25 feb 2020
Berichten
15
Waardering
6
Lengte
1m78
Massa
77kg
Vetpercentage
12%
Ha!

Al vaker over nagedacht, in het gekke corona jaar niet van gekomen, maar nu toch besloten om mijn eerste echte kuur te gaan doen. Hieronder iets meer informatie over mijzelf.

  1. Wat je leeftijd is
    Ik ben 37. Is dat te oud om te kuren? Ik heb wel eens nagedacht over het feit dat je op deze leeftijd misschien rustig naar je midlife crisis moet glijden, maar dat weiger ik. Ik heb beweging nodig om optimaal te functioneren. En wanneer ik in de spiegel kijk wil ik iemand zien waar ik trots op ben. Daarnaast wil ik fit zijn voor mijn omgeving. En ja, ik wil ook gewoon strak in mijn eigen lijf zitten.

  2. Hoe lang je traint (hiermee wordt bedoeld serieuze training, geen half werk)
    Het halve werk begon al zo'n 15 jaar geleden. Het serieuze trainen zo'n 5 jaar geleden. Ik woog toen 94 kilo met een bmi van +25. Ik kwam bij de huisarts omdat ik last van mijn middenrif had. De HA vertelde dat ik eerst maar eens moest gaan afvallen. Daar schrok ik van. Ik wist dat ik te zwaar was, maar dacht dat het ook wel mee viel. Het is aanleiding geweest om mijn leven om te gooien.

  3. Hoeveel gewicht je op natuurlijke wijze in die periode hebt gewonnen (+ je vet %)
    Ik heb vooral gewicht verloren :) Ik ben afgevallen van 94kg naar 66kg. Van daaruit spieren gaan opbouwen en nu weeg ik 78kg.

  4. Een voorbeeld van wat je op een doordeweekse dag allemaal eet
    Een uitgebreid eetschema zal ik binnenkort posten, maar ik houd zicht op mijn macro's en kcal inname door alles te loggen wat ik eet. Dat doe ik al jaren. Het zou nu niet meer nodig moeten zijn, want het zit wel zo ongeveer in mijn hoofd, maar het is een fijne stok achter de deur. Mijn dieet bestaat bijv. uit:
    ontbijt: overnight oat met havermout, kwark, noten, banaan
    tussendoor (kipfilet, gekookte eieren/ rijst wafels met pindakaas / cherrytomaten / noten /)
    Lunch: Salade/wrap met kip

  5. Welke supplementen je al hebt gebruikt
    Creatine (gestopt omdat er helemaal niets van merkte).
    Anavar only (kunnen we hele discussies over voeren, maar heb het gedaan).
    Wheyshake (na iedere training)

  6. Waarom je deze kuur wilt doen
    Ik heb een plateau bereikt voor mijn gevoel. Ik wil nog een (laatste) stap maken voor ik richting de 40 ga. Ik heb al 2 kinderen, dus voor verlies van zaadkwaliteit ben ik niet meer bang ;-)

  7. Wat je wilt bereiken (in bodybuilding) op lange termijn?
    Ik heb geen ambities in bodybuilding. Het zou mooi zijn wanneer ik met deze kuur de extra stap kan zetten die ik naturel niet voor elkaar krijg.

Ik heb gekozen voor een 'klassieke' test only beginnerskuur. Hiernaast laat ik hcg meelopen. Ik lees hier veel verschillende meningen over, maar ik ben toch overtuigd geraakt van het feit dat hcg past binnen deze kuur. Het feit dat ik 37 ben (en het eigen testosteron dan toch wat minder kan zijn) is voor mij extra aanleiding om alles in het werk te stellen om na de kuur de eigen productie z.s.m. weer op het juiste niveau te krijgen. Ik sluit af met een nakuur m.b.v. nolva.

Mijn voorgenomen schema ziet er als volgt uit:

Week 1 Test E 500 + HCG 2x500iU
Week 2 Test E 500 + HCG 2x500iU
Week 3 Test E 500 + HCG 2x500iU
Week 4 Test E 500 + HCG 2x500iU
Week 5 Test E 500 + HCG 2x500iU
Week 6 Test E 500 + HCG 2x500iU
Week 7 Test E 500 + HCG 2x500iU
Week 8 Test E 500 + HCG 2x500iU
Week 9 Test E 500 + HCG 2x500iU
Week 10 Test E 500 + HCG 2x500iU
Week 11 HCG 2x500iU
Week 12 HCG 2x500iU + Nolva 20mg
Week 13 Nolva 20mg
Week 14 Nolva 10mg
Week 15 Nolva 10mg

Ik heb extra nolvadex achter de hand, mocht ik last krijgen van gyno.

Ik krijg woensdag alles binnen en zet volgens planning komende vrijdag de eerste prik. Vragen opmerkingen, kom maar door! Ik zal hier een log bijhouden en waardeer uiteraard alle constructieve feedback!
 
Laatst bewerkt:
Dag, kuren is kansloos en verneukt je gezondheid / haalbare leeftijd.
Ik wens je succes met een keuze maken en adviseer je mocht je dit in huis hebben alles door de play te spoelen.

Vr gr,
 
Dag, kuren is kansloos en verneukt je gezondheid / haalbare leeftijd.
Ik wens je succes met een keuze maken en adviseer je mocht je dit in huis hebben alles door de play te spoelen.

Vr gr,
Thx. Je hebt natuurlijk gelijk. Gelijk de test in mijn konijn gepompt, m’n kat opgeblazen met hcg en de nolva aan de vissen gevoerd. Overweeg nu naar 7 dagen cardio per week te gaan.

Mocht ik onverhoopt toch besluiten een kuurtje te nemen, dan kan je het uiteraard hier volgen ;-)
 
Je bent 37 en hebt geen enkele podium ambities.
Blijf lekker gezond, en nog fijne paasdagen dagen voor jou en je vrouw en de Kids. Sportse :thumb:
 
Thx. Je hebt natuurlijk gelijk. Gelijk de test in mijn konijn gepompt, m’n kat opgeblazen met hcg en de nolva aan de vissen gevoerd. Overweeg nu naar 7 dagen cardio per week te gaan.

Mocht ik onverhoopt toch besluiten een kuurtje te nemen, dan kan je het uiteraard hier volgen ;-)
Niet luisteren naar die gast, hij is skinnyfat
 
Je bent 37 en hebt geen enkele podium ambities.
Blijf lekker gezond, en nog fijne paasdagen dagen voor jou en je vrouw en de Kids. Sportse :thumb:
Thx. Ik vind je benadering wel interessant.

Wegen de risico’s (van een dergelijke kuur) in jouw optiek niet op tegen de ‘voordelen’, wanneer je geen ambities hebt mbt competitie? En is dit waarom je er niet aan zou beginnen?
 
Gasten die gepost hebben in dit topic hoef je gelukkig niet al te serieus nemen.

Mijn keus is altijd de testosteron iets verlagen en primobolan of masteron toevoegen.

Nakuren niet doen.

Succes.
 
Wat is de reden voor een nakuur?
 
Haha, en ik deed nog wel zo mijn best om volledig te zijn in mijn openingspost.



Euhm. En waarom zou je dat niet doen? Of Neem je mij nu in de zeik 😬
Je hebt idd tegenovergesteld tot de meeste een goede post geplaatst. Over die nakuur neemt hij je niet in de zeik ;)
 
Haha, en ik deed nog wel zo mijn best om volledig te zijn in mijn openingspost.



Euhm. En waarom zou je dat niet doen? Of Neem je mij nu in de zeik 😬

Nee hoor. In een studie is naar voren gekomen dat een nakuur weinig tot geen effect heeft op het herstel.
 
Wat is de reden voor een nakuur?

Nou, wat voor reden nemen kuurders een nakuur? Ik denk dat je dat zelf ook had kunnen invullen. Alleen ik denk dat de meeste mensen nog niet op de hoogte zijn van die studie.
 
Nou, wat voor reden nemen kuurders een nakuur? Ik denk dat je dat zelf ook had kunnen invullen. Alleen ik denk dat de meeste mensen nog niet op de hoogte zijn van die studie.
Ik zou het graag van TS willen vernemen.
 
Wat is de reden voor een nakuur?


Nee hoor. In een studie is naar voren gekomen dat een nakuur weinig tot geen effect heeft op het herstel.

Ok, thx. Ik was nog in de veronderstelling dat een nakuur ervoor dient dat de natuurlijk productie van testosteron weer sneller op gang komt. Enerzijds om gewonnen spiermassa te behouden, anderzijds ter bevordering van het libido / algehele welbevinden.

Dat is de reden dat ik Nolva wilde toevoegen.

Maar feitelijk hebben wereldwijd mensen dus jarenlang onnodig Nolva/Clomid etc genomen als ik je goed begrijp....? Afgezien van het tegengaan van gyno verschijnselen wellicht).
 
Laatst bewerkt:
HCG tijdens de kuur is een slimme zet.
 
HCG tijdens de kuur is een slimme zet.
Thx. Houden we die erin ;-)

Laat ik die dan gewoon meelopen t/m laatste week test? En dan na week 10 overal mee stoppen? Of de hcg wel langer laten doorlopen?
 
Ik zou de hcg nog een week of 2 of misschien zelfs nog wat langer door blijven zetten.
 
If you use HCG during a cycle then it is necessary to stop using HCG 2 weeks before steroids leave your system. This allows your testicles to become sensitive to the natural LH signal from the pituitary gland and lets you quickly recover after the steroids and HCG have cleared your system.

Is dit onzin dan?
 
If you use HCG during a cycle then it is necessary to stop using HCG 2 weeks before steroids leave your system.
Wordt hier dan beweerd dat ik na week 8 zou moeten stoppen met hcg en dan nog 2 weken test zou moeten zetten...?
 
Wordt hier dan beweerd dat ik na week 8 zou moeten stoppen met hcg en dan nog 2 weken test zou moeten zetten...?
Nee, aangezien na je laatste injectie test nog enige tijd in je bloed blijft rondcirculeren, denk aan de halflife van test.
 
Back
Naar boven