MuscleMeat

1e kuur...

Bezoekers in dit topic

AndreNL

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
5 mrt 2003
Berichten
140
Waardering
0
Zoals wel meer hier zit ik te denken om een eerste kuur te gaan doen. Ik ben 21 jaar, 92kg 10% vet op dit moment. Ik wil met mijn kuur massa bouwen liefst droge massa. Ik heb al veel gelezen over verschillende anabolica, maar het blijft moeilijk om je eerste kuur uit te stippellen. Ik zat te denken aan:

-5 weken dboll 30 mg per dag,
-8 weken deca 200 mg.
De eerste twee weken frontloaden met 400 mg deca

grtz,

Andre
 
En geen test ernaast? Dan werkt je Deca voor ongeveer 40% van z´n kunnen. Zonde van je Deca en zonde van je erecties want die lijden onder de Deca als geen ander.
Deca zet sneller massa aan en massa wordt gecreerd door een goed dieet en mega-intense workouts die dankzij test mogelijk worden (toenname van kracht).

Vijf weken dbol is wat aan de lange kant voor een beginneling en om maar te frontloaden de eerste keer al...

Week 1-4 dbol 30mg/dag
Week 1-8 Deca 200mg/week
Week 1-8 Test 250/week

Is mijn gedachte....
 
Originally posted by dbc01
.... Week 1-4 dbol 30mg/dag
Week 1-8 Deca 200mg/week
Week 1-8 Test 250/week

Is mijn gedachte ....

Gedeeltelijk mee eens al zou ik de inject dosissen verdubbelen naar resp 400mg en 500mg.

Wel goed nakuren uiteraard maar dat spreekt voor zich ;)

Groet Smalluser :thumb:
 
Wat zou het beste zijn voor het nakuren?

grtz,

Andre
 
Originally posted by AndreNL
Zoals wel meer hier zit ik te denken om een eerste kuur te gaan doen. Ik ben 21 jaar, 92kg 10% vet op dit moment. Ik wil met mijn kuur massa bouwen liefst droge massa. Ik heb al veel gelezen over verschillende anabolica, maar het blijft moeilijk om je eerste kuur uit te stippellen. Ik zat te denken aan:

-5 weken dboll 30 mg per dag,
-8 weken deca 200 mg.
De eerste twee weken frontloaden met 400 mg deca

grtz,

Andre
200 mg deca is niet de moeite waard.

Ik zou voor een eerste kuur zelfs geen deca kiezen.

Gewoon test/boldenone en eventueel met frontload test (deca liever niet frontloaden) 8-10 weken

En voor goede massa en kracht de eerste 4 weken d-bol van 35 tot 40 mg per dag

Nakuur (2 weken na de laatste injectie):

Dag 1 -7 : 40 mg nolvadex of 150 mg clomid /dag
Dag 8- 14: idem
Dag 15-21: 20 mg nolvadex of 100 mg clomid /dag
Dag 22-28: idem
 
Om die eq goed zn werk te laten doen zou ik wel de kuur op minimaal 10 weken zetten, liever nog 12, omdat eq pas laat begint te werken.

Overigens zou ik ook eerder voor eq gaan, aromatiseert wel, maar veeeel minder dan deca. Plus dat bv gyno van deca niet zomaar iets tegen te doen is, nolva doet daar bv niets tegen.
 
Laatst bewerkt:
Geen HCG?

Wanneer heb je die dan echt nodig?
 
Originally posted by MrJ
Geen HCG?

Wanneer heb je die dan echt nodig?
Lange kuurtjes met deca en test en adrol/dbol aan hoge dosis.

Ter voorkoming van krimpende ballen.

HCG zie ik niet als nakuur, maar eerder als deel van je eigenlijke kuur, om je eigen productie te beschermen tegen de suppresieve werking van aromatiserende steroïden.
 
De hoofreden om je ballen terug op maat te krijgen na een langdurige kuur is het gebruik van HCG.

En dan gebruik je het hoofdzakelijk in het midden en naar het eind toe. LET WEL het brengt NIET je natuurlijke test level weer omhoog, hoofdzakelijk ‘vertelt’ HCG aan je ballen om in omvang te doen toenemen.
Je hypothalamus is nog steeds down en HCG helpt niet mee om deze op te starten hier heb je nog steeds Nolva/Clomid voor nodig.

Groet Smalluser :thumb:
 
Tnx again.

Dus na bijv. 10 weken 500mg test ent. met een dboll kickoff moet je er wel aan?
 
Zou het pas doen met een stack van 3

En anders bij tes/dbol vanaf 750mg/wk/40-50mg/dag
Of bij een deca/test vanaf 400mg/wk/500mg/wk

Verder hangt het ook af van je eigen lichaam en hoe het reageert op een kuur.
Sommigen zullen al sel merken dat hun testikels krimpen en anderen hebben hier minder last van.

Nog even dit
HCG kan je natuurlijke test wel verhogen als deze onderdrukt is , maar niet zolang je in de kuur zit. Door de exogene toediening van androgenen ed. zal de hypothalamus hiervan signalen blijven krijgen dat deze geen GnRH moet produceren en dus komt er geen LH.
Doe je dit als alle steroiden uit je lichaam zijn, dan kan je wel een verbeterde productie verwachten, maar dan is het beter om op nolva/clomid over te gaan omdat je wel je eigen GnRH productie blijft onderdrukken.
Vandaar dat deze toediening tijdens de laatste weken van de kuur wel interessant is, omdat je zo je eigen zaadproductie helpt verbeteren, zonder dat je de kuur moet stoppen.
 
Originally posted by matthieu
Om die eq goed zn werk te laten doen zou ik wel de kuur op minimaal 10 weken zetten, liever nog 12, omdat eq pas laat begint te werken.

Overigens zou ik ook eerder voor eq gaan, aromatiseert wel, maar veeeel minder dan deca. Plus dat bv gyno van deca niet zomaar iets tegen te doen is, nolva doet daar bv niets tegen.


Het aromatiseren van Deca is wel degelijk tegen te gaan, met behulp van arimidex kun je het enzym aromatase blokken. Enige Nadeel is dat dit een prijzige oplossing is...
 
Back
Naar boven