XXL Nutrition

1e Kuurplan, gedetailleerd overzicht. Graag ideën & feedback

Bezoekers in dit topic

Andronicus

Novice
Lid geworden
2 okt 2017
Berichten
19
Waardering
3
Lengte
1m84
Massa
94kg
Na analyse van de voor/nadelen, halfwaardetijde, doseringservaringen van anderen & AAS kenmerken heb ik na een goede 6 maand van eigen onderzoek het volgende opgesteld voor m'n 1e cycle.


Test-e @ 350mg/wk

Dag 1: Frontload 400mg (net geen 2cc), dit brengt bloedwaarden na 7 dagen al op punt, ipv pas na twee weken.

Dag 5: 250mg (1cc)
enz…
250mg E5D tot dag 60 (week 9.5)



Dit geeft vanaf dag 7 een (circa) dagelijkse waarde van tss 20 ng/ml (dal, juist voor elke inject) – tot 26 (piek, ongevr.2 dagen na elke inject) Testosteron in het bloed, wat vrij stabiele waarden zijn zonder al te vaak te moeten prikken.


Grof Gemiddelde is hier 23 ng/ml per dag. Dit is ongevr 4.5 x zoveel als natuurlijk wordt aangemaakt (mijn laatste bloedtest was ~ 498 ng/dl), dus zou voldoende moeten zijn om degelijke gains te pakken voor een allereerste kuur, zonder al te veel risico op sides, en met goede kans op volledig herstel.

Met m’n 81kg vetvrije massa zoek ik hier een 5 à 6kg spier te pakken (wat overblijft na herstel, nt tijdens kuur) met een lichte vet% daling, wat met clean eten te doen moet zijn. Max 150gr carbs, super low sodium.



Anavar @ 30mg/Ed

Wk 1-5

Dit ga ik nemen vooral voor effect op collageen om m’n pezen en ligamenten vooruit te helpen. Een weinig besproken maar mooi effect van Oxandrolone. Kleine boost in kracht & effect op buikvet is mooi meegenomen.


Anti-e
Aromasin 0.25 E2D, of zelfs E3D, afhankelijk van vochtretentie.



PCT:


Hier twijfel ik nog. Clomid 25mg ED vanaf dag 74 (2wkn na laatste inject) + Nolva 20mg ED voor 4 weken zou volgens mij moeten volstaan om degelijk te herstellen.

Advies hieromtrent is welkom



Stats: 93kg 1.84m circa 14%bf
 
leuk geschreven en duidelijk research gedaan! kan je nu al wel vertellen)(uit ervaring) dat het allemaal niet zo nauw komt en geen hol uitmaakt. keeping it simple works. gewoon 2x250mg per week, geen frontload nodig.
al naar hcg gekeken? scheelt veel betreft herstel.

klein puntje: begin op een lager bf%. je metabolisme is dan beter, minder aromatisatie en dus meer kans op een beter resultaat!
 
5-6 kg en vet naar beneden gaat hem volgens mij niet worden helaas.

verder wel goed uitgedacht, sides zullen niet/nauwelijks aanwezig zijn
 
Aromasin is best een sterke AI. Met de dosis test die jij gaat gebruiken is het in principe niet nodig om het met die regelmaat te nemen.

Aromasin bindt permanent aan het aromatisering enzym. Dit betekent dat als je teveel estro bestrijdt (een estro crash), het herstel een lange tijd duurt.

Het is onverstanding om zo agressief en preventief estro te bestrijden.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties en een paar nuttige tips.

Wat ik vergeten te vermelden was: ik ga de kuur pas begin volg jaar starten, om idd wat droger er aan te beginnen (11% is doel).

Ook heb ik de Arimidex en aromasin dosissen verward - er moest staan '10mg E3D Aromasin' (ipv de 0.25 E2D voor arimidex).

HCG heb ik bekeken, voor een kuur als deze ga ik er op gokken (berekent risico) dat het nt nodig zal zijn.
 
5-6 kg en vet naar beneden gaat hem volgens mij niet worden helaas.

verder wel goed uitgedacht, sides zullen niet/nauwelijks aanwezig zijn

Waarom, kun je verder uitleggen? Voor een allereerste kuur met clean protein, adequate vetten en max 150mg/dag carbs zijn 'AAS newbie' gains van 6kg met wat body re-compositioning toch niet uitgesloten?
500mg/wk om <8kg massa te winnnen is overbodig als ik naar alle studies en de vele gebruikerservaringen kijk...
 
Waarom, kun je verder uitleggen? Voor een allereerste kuur met clean protein, adequate vetten en max 150mg/dag carbs zijn 'AAS newbie' gains van 6kg met wat body re-compositioning toch niet uitgesloten?
500mg/wk om <8kg massa te winnnen is overbodig als ik naar alle studies en de vele gebruikerservaringen kijk...

Bij je 1e kuur zijn je receptoren nog helemaal fris. Ik zou daar gebruik van maken door te focussen op zoveel mogelijk gains maken. Een dieet met 150 gram carbs pd is karig.

En 6kg clean gains met daling vp is met een test only kuurtje idd erg optimistisch. Je kan overwegen om iets als NPP erbij te nemen. Dat is een stukje anaboler dan test.
 
Bij je 1e kuur zijn je receptoren nog helemaal fris. Ik zou daar gebruik van maken door te focussen op zoveel mogelijk gains maken. Een dieet met 150 gram carbs pd is karig.

En 6kg clean gains met daling vp is met een test only kuurtje idd erg optimistisch. Je kan overwegen om iets als NPP erbij te nemen. Dat is een stukje anaboler dan test.

Raar... wat je hier zegt is nogal tegenstrijdig met alle 'case studies' (kennissen en sport buddies die al AAS gebruikt hebben) die ik gezien heb van Test-e only (250 - 400mg/wk) kuren... de échte 1st timers hebben bijna allemaal massa gewonnen omstreeks 5 - 8kg mét verlaging van hun onderhuidse vetlaag. Dit heb ik ook zelf gezien, vastgesteld met m'n eigen ogen.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, enkel dat het me verbaasd dat weinigen hier het voor mogelijk houden...

Met optimaal dieet en training (en portie genetisch geluk) moet het toch doenbaar zijn?
 
Bij je 1e kuur zijn je receptoren nog helemaal fris. Ik zou daar gebruik van maken door te focussen op zoveel mogelijk gains maken. Een dieet met 150 gram carbs pd is karig.

En 6kg clean gains met daling vp is met een test only kuurtje idd erg optimistisch. Je kan overwegen om iets als NPP erbij te nemen. Dat is een stukje anaboler dan test.
Gevoeligheid van receptoren verandert niet door kuren.
Dat je meer mg's nodig hebt komt gewoon omdat je meer massa hebt.
 
Verlaging van je vetpercentage en 6kg spiermassa behouden na je kuur. Succes :o
 
Waz met deze. Gelijk al NPP aanraden en receptoren gevoeligheid.

OP, gewoon doen zoals je gepland hebt. Al zou ik een AI voor vochtretentie zeker afraden, oestrogeen is (indirect) ook anabool.
 
Is het niet handiger om met aas te kiezen voor of een bulk of een cut? Recompen is zo'n slappe middenweg. Lijkt me dat je bij aas-gebruik beter voor één van de opties kunt gaan.
 
Waz met deze. Gelijk al NPP aanraden en receptoren gevoeligheid.

OP, gewoon doen zoals je gepland hebt. Al zou ik een AI voor vochtretentie zeker afraden, oestrogeen is (indirect) ook anabool.
Teveel estro kan spierwinst verminderen zelfs dus bullshit
Van estro word je ook gewoon vetter dus zeker wel ai gebruiken adex heeft de voorkeur.probleem is als je off gaat ga je sowieso een rebound krijgen.
Frontloaden op die manier is ook nutteloos btw
 
Teveel estro kan spierwinst verminderen zelfs dus bullshit
Van estro word je ook gewoon vetter dus zeker wel ai gebruiken adex heeft de voorkeur.probleem is als je off gaat ga je sowieso een rebound krijgen.
Frontloaden op die manier is ook nutteloos btw
Waarom heeft adex de voorkeur? Ik dacht dat bij aromasin er geen estro rebound was en ook iets beter voor je cholesterol. Aro is dan wel minder potent
 
Waarom heeft adex de voorkeur? Ik dacht dat bij aromasin er geen estro rebound was en ook iets beter voor je cholesterol. Aro is dan wel minder potent

Als je ari gebruikt, dan best afbouwen op het eind om die rebound op te vangen.
 
Gevoeligheid van receptoren verandert niet door kuren.
Dat je meer mg's nodig hebt komt gewoon omdat je meer massa hebt.

Was mij niet bekend, maar goed om te weten.

Waarom heeft adex de voorkeur? Ik dacht dat bij aromasin er geen estro rebound was en ook iets beter voor je cholesterol. Aro is dan wel minder potent

Aromasin is beter bij een kuur waar je veel aromatisering kan verwachten. Maar omdat aromasin permanent bindt aan het aromatase enzym, is dit een afrader bij een 'lichte kuur'. Te weinig estro kan een bitch zijn.
 
Teveel estro kan spierwinst verminderen zelfs dus bullshit
Van estro word je ook gewoon vetter dus zeker wel ai gebruiken adex heeft de voorkeur.probleem is als je off gaat ga je sowieso een rebound krijgen.
Frontloaden op die manier is ook nutteloos btw
Te veel estro bij een 350mg kuur. AI's zijn geen snoepjes, en ze zijn nog eens erg lastig te doseren ook. Zonder je estro regelmatig te meten heb je geen flauw idee wat het met je doet.

Het is makkelijk om je estro te laag te krijgen, en dat is al helemaal geen pretje. Beter iets te veel dan te weinig, zolang je er geen gyno van krijgt. Estro is dan ook nog eens erg belangrijk bij de collageen synthese, iets wat onmisbaar is bij iemand die gaat kuren en flinke sprongen vooruit gaat maken (blessures). Gezien collageen belangrijk is voor pezen, gewrichten en botten. En wat wordt door al dat liften het meest gestrest?

En overigens werkt zijn manier van frontloaden gewoon. Je kan ook met iets minder dan het dubbele frontloaden, wat je bloedwaarde ook sneller verhoogd. Of het ook veel zin heeft is een ander verhaal. Voor zover ik weet zijn er geen onderzoeken naar gedaan.
 
Te veel estro bij een 350mg kuur. AI's zijn geen snoepjes, en ze zijn nog eens erg lastig te doseren ook. Zonder je estro regelmatig te meten heb je geen flauw idee wat het met je doet.

Het is makkelijk om je estro te laag te krijgen, en dat is al helemaal geen pretje. Beter iets te veel dan te weinig, zolang je er geen gyno van krijgt. Estro is dan ook nog eens erg belangrijk bij de collageen synthese, iets wat onmisbaar is bij iemand die gaat kuren en flinke sprongen vooruit gaat maken (blessures). Gezien collageen belangrijk is voor pezen, gewrichten en botten. En wat wordt door al dat liften het meest gestrest?

En overigens werkt zijn manier van frontloaden gewoon. Je kan ook met iets minder dan het dubbele frontloaden, wat je bloedwaarde ook sneller verhoogd. Of het ook veel zin heeft is een ander verhaal. Voor zover ik weet zijn er geen onderzoeken naar gedaan.
Je lult elk aas topic onzin wat heb je van eigen ervaring?
Frontloaden met 1 inject werkt niet om te frontloaden zou je al meerdere dagen NA ELKAAR dubbele dosis moeten zetten.
En er zijn duidelijke symptomen die teveel of te weinig estro aangeven.
Bloat en vochtretentie is veel ongezonder dan een AI.
 
Frontload onzinnig
Aromasin onzinnig bij deze dosering/opstelling

6kg spier en vetpercentage daling? Helaas broeder.
 
Back
Naar boven