AndroidHealthClinic

1st. Cut->Cleanbulk? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Chill.NL

Cool Novice
Lid geworden
27 jan 2016
Berichten
116
Waardering
77
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
Hallo allen!

Het is inmiddels een jaar of 2 geleden dat ik hier een topic opende met vragen mbt een eerste kuur. Ik was recentelijk hersteld van een operatie (uiteindelijk tóch niet..) en had een best snelle en zware 'cut' (-20+ kg in 5 maanden) achter de rug en wilde dolgraag als een raket gaan bouwen aan mijn redelijk maagdelijke fysiek.

Inmiddels zijn we alweer 2 jaar verder en is die eerste kuur er nog steeds niet van gekomen. Gelukkig maar, omdat:

A: Allereerst ben ik tussentijds nog eens 3 keer onder het mes geweest (herstel telkens een x aantal maanden waarin ik niet kon/mocht trainen) en die verloren maanden zijn dan natuurlijk enorm zonde omdat ik mijn lichaam eerst belast met middelen en het vervolgens niet kan onderhouden.

B: Omdat ik nu een (veel) betere basis heb om mee te beginnen.

De laatste 5 weken heb ik gecut volgens het Ultimate Diet 2.0 principe van Lyle McDonald. Dit beviel mij enorm! Het was goed vol te houden en, indien je het goed doet, boek je snel goede resultaten, vind ik.
Kan evt mijn voedingsschema uploaden indien gewenst.

Momenteel ben zit ik in een soort van 'pauze' week omdat ik wat grieperig was en een pauze mij sowieso wel even goed leek, vanaf maandag begin ik weer met een cycle van een week of 4-5. Denk dat ik nu op zo'n 12-13% zit, wil eigenlijk nog zakken naar 9-10%.

Stats:
(voor aanvang cut 5 weken geleden - afgelopen maandagochtend) (lengte 1.83):

93.8 kg - 84.5/85.5 kg (schommelt ivm carbload/vocht etc)

Pics
full.jpg

Nu zit die eerste kuur natuurlijk al een tijdje in mijn hoofd en ik zou daar graag op korte termijn mee willen beginnen. Het liefst begin ik nog een stuk droger maar het 'probleem' is dat ik het gevoel heb dat ik nu ook vrij veel vvm aan het inleveren ben. Een beetje inleveren bij een diepe cut als deze is natuurlijk logisch (zonder middelen) maar ik ben bang dat wanneer ik nog zo'n cycle doe, er (te) weinig fatsoenlijke vvm overblijft.

Mijn idee was dan ook om de volgende cycle te starten met een beetje hulp/bescherming van een low dose Test-E, aangevuld met Mast-E (mijn eerste idee was Test-Tren-Mast, maarja, Tren en eerste kuur..). Vervolgens wanneer ik op het gewenste punt ben deze dosissen te verhogen en te gaan cleanbulken. (Eventueel dan wel Tren toevoegen..?)

Voorstel:

Cut:
1 tm 4: Eventueel een kickstart..?
1 tm 5: Test E - 250mg/EW
1 tm 5: Mast E - 200mg/EW


Cleanbulk:
6 tm 16: Test E - 500mg/EW
6 tm 16: Mast E - 200mg/EW


Of, hier tóch Tren E toevoegen en gaan voor:
6 tm 16: Test E - 250mg/EW
6 tm 16: Mast E - 200mg/EW
6 tm 14: Tren E - 400mg/EW


PCT:
18 tm 22: Nolva 20mg/ED

Uiteraard tijdens de gehele kuur het standaardprotocol mbt HCG en evt het eea achter de hand zoals pompoenpitolie en Aromasin.

Of kan ik beter naturel verder cutten tot ik sta waar ik wil staan en gewoon enkel een cleanbulk kuur starten? Of, een kleine cruise tussen beiden houden? Ik wil eigenlijk, al helemaal bij mijn eerste kuur, niet al te lang 'on' zijn, 16 weken is al aardig lang natuurlijk.
 
Je geeft aan dat je het gevoel hebt dat je vvm inlevert? Hoe voel je dit dan? Je kan beter op een meting afgaan, dan op gevoel...

Als het je eerste kuur is, dan gewoon naturel door cutten tot je op 10% zit (of nog lager als je dat wil) en dan de clean bulk (ZONDER tren!). Als PCT prefereer ik 25-50 mg Clomid boven Nolva of een combinatie van deze twee.

Succes!
 
Je geeft aan dat je het gevoel hebt dat je vvm inlevert? Hoe voel je dit dan? Je kan beter op een meting afgaan, dan op gevoel...

Als het je eerste kuur is, dan gewoon naturel door cutten tot je op 10% zit (of nog lager als je dat wil) en dan de clean bulk (ZONDER tren!). Als PCT prefereer ik 25-50 mg Clomid boven Nolva of een combinatie van deze twee.

Succes!
Dit.
 
Ik ga er maar vanuit dat er dan 10-12 weken Test E op 500mg aangeraden zal worden. Ivm de verhoudingen wel die 200mg Mast E toevoegen, ondanks eerste kuur?

Betreft verder cutten: is dit in jullie ogen nodig gezien waar ik nu sta of zal ik nog wel wat droger komen te staan tijdens het kuren zolang ik maar strikt blijf met mijn voeding?

Je geeft aan dat je het gevoel hebt dat je vvm inlevert? Hoe voel je dit dan? Je kan beter op een meting afgaan, dan op gevoel...

Als het je eerste kuur is, dan gewoon naturel door cutten tot je op 10% zit (of nog lager als je dat wil) en dan de clean bulk (ZONDER tren!). Als PCT prefereer ik 25-50 mg Clomid boven Nolva of een combinatie van deze twee.

Succes!
Om eerlijk te zijn is dit puur iets tussen de oren. Geen harde cijfers of iets dergelijks behalve die bijna 10 kilo eraf in 5 weken tijd. Wel iets aan kracht ingeleverd maar da's natuurlijk logisch.

Ik heb zelf na veel lezen 'gekozen' voor Nolva ivm angst voor gyno. Weet natuurlijk niet of ik dit zal ontwikkelen, maar wat ik ervan begrepen heb is dat Nolva in dat geval de betere keuze is.

Betreft Clomid/Nolva combineren heb ik hierover eigenlijk vooral negatieve reacties gelezen. Als in: kies voor het een, of het ander.
 
Laatst bewerkt:
Dupe
 
Ik ga er maar vanuit dat er dan 10-12 weken Test E op 500mg aangeraden zal worden. Ivm de verhoudingen wel die 200mg Mast E toevoegen, ondanks eerste kuur?

Betreft verder cutten: is dit in jullie ogen nodig gezien waar ik nu sta of zal ik nog wel wat droger komen te staan tijdens het kuren zolang ik maar strikt blijf met mijn voeding?


Om eerlijk te zijn is dit puur iets tussen de oren. Geen harde cijfers of iets dergelijks behalve die bijna 10 kilo eraf in 5 weken tijd. Wel iets aan kracht ingeleverd maar da's natuurlijk logisch.

Ik heb zelf na veel lezen 'gekozen' voor Nolva ivm angst voor gyno. Weet natuurlijk niet of ik dit zal ontwikkelen, maar wat ik ervan begrepen heb is dat Nolva in dat geval de betere keuze is.

Betreft Clomid/Nolva combineren heb ik hierover eigenlijk vooral negatieve reacties gelezen. Als in: kies voor het een, of het ander.

Lees je nog wat meer in over SERMs en AIs en hoe deze hun werk doe . Dan kan je een weloverwogen beslissing maken in wat je nou eigenlijk wil gebruiken. Nolva als nakuur is niet om gyno te voorkomen. Heeft heeft op dat moment en heel ander doel. Met nolva als nakuur loop je juist risico om gyno te ontwikkelen na de kuur helemaal klaar is. Maar dit had je begrepen als je de functie van Nolva had bestudeerd.

Daarbij vind ik 10kg afvallen in 5 weken voor jou stats wel erg veel. Ik denk dat je wel wat meer kan eten. De reden dat je kracht verliest is waarschijnlijk omdat je spier verliest doordat je te weinig eet. Up the Kcals zou ik zeggen. Max een kilo per week verliezen is meer dan genoeg
 
Lees je nog wat meer in over SERMs en AIs en hoe deze hun werk doe . Dan kan je een weloverwogen beslissing maken in wat je nou eigenlijk wil gebruiken. Nolva als nakuur is niet om gyno te voorkomen. Heeft heeft op dat moment en heel ander doel. Met nolva als nakuur loop je juist risico om gyno te ontwikkelen na de kuur helemaal klaar is. Maar dit had je begrepen als je de functie van Nolva had bestudeerd.

Wat moet je volgens jou dan doen tijdens PCT en daarna om de kans op estrogen rebound te minimaliseren?

Nolvadex en/of clomid gebruiken moet je sowieso als PCT en je zal er vervolgens toch een keer na 4 of 6 weken van af moeten gaan? Wat er dan daarna gebeurt kun je vooraf toch niet voorspellen... je kunt er imo alleen op inspelen door mocht je wat merken in de trant van gyno letro te nemen of zo.

Of zie en begrijp ik dit nu verkeerd?

Ik kan er op internet sowieso ook niet zo bijster veel nuttigs over vinden, estrogen rebounds... doet mij vermoeden dat dit niet heul vaak voor komt?
 
Estrogen rebound bij een middel zoals tamoxifen is ook totaal niet aan de orde.
 
Verklaar je nader?
Halfwaardetijd van 5 dagen, dus een rebound is al niet likely.
Als men gyno krijgt na tamoxifen, dan had men dat ook gekregen als men geen behandeling had ondergaan met tamoxifen. Tamoxifen kan de omstandigheden waaronder gyno ontstaat namelijk helemaal niet induceren.
 
Halfwaardetijd van 5 dagen, dus een rebound is al niet likely.
Als men gyno krijgt na tamoxifen, dan had men dat ook gekregen als men geen behandeling had ondergaan met tamoxifen. Tamoxifen kan de omstandigheden waaronder gyno ontstaat namelijk helemaal niet induceren.

Maar als dat zo is, waarom wordt het dan gebruikt ter preventie van / als remedie tegen gyno?
 
Lees je nog wat meer in over SERMs en AIs en hoe deze hun werk doe . Dan kan je een weloverwogen beslissing maken in wat je nou eigenlijk wil gebruiken. Nolva als nakuur is niet om gyno te voorkomen. Heeft heeft op dat moment en heel ander doel. Met nolva als nakuur loop je juist risico om gyno te ontwikkelen na de kuur helemaal klaar is. Maar dit had je begrepen als je de functie van Nolva had bestudeerd.

Daarbij vind ik 10kg afvallen in 5 weken voor jou stats wel erg veel. Ik denk dat je wel wat meer kan eten. De reden dat je kracht verliest is waarschijnlijk omdat je spier verliest doordat je te weinig eet. Up the Kcals zou ik zeggen. Max een kilo per week verliezen is meer dan genoeg
Ik heb wel degelijk gelezen en juist daarom gekozen voor Nolva.

Please, correct me of I'm wrong maar van wat ik gelezen heb is Nolva potenter tegen oestrogeenvorming en vaak aangeraden wanneer iemand tijdens een kuur gyno ontwikkeld. Omdat dit mijn eerste kuur zal zijn weet ik niet of ik gevoelig ben voor gyno. Daarom wil ik Nolva achter de hand houden in het geval ik inderdaad gevoelig ben en er zich iets ontwikkeld. Aangezien ik het dan toch heb liggen heb ik besloten dit ook gelijk maar te gebruiken als nakuur. Even buiten beschouwing gelaten dat Clomid volgens de onderzoeken minder 'vreet' aan de eventuele gains tov Nolva.

Ik vind bijna 10kg ook veel, ook al zal een dikke 3-4 kg daarvan vocht zijn. Aan de andere kant wil ik zsm op het punt komen waarop ik tevreden ben omtrent mijn fysiek en ik kan starten met de kuur en deze hopelijk precies voor mijn vakantie kan afronden. Wellicht dat ik dat punt niet helemaal zal halen maar so be it. Ik denk dat ik met mijn huidige fysiek ook wel zou kunnen starten, maar liever nog een stukje droger.
 
Laatst bewerkt:
Halfwaardetijd van 5 dagen, dus een rebound is al niet likely.
Als men gyno krijgt na tamoxifen, dan had men dat ook gekregen als men geen behandeling had ondergaan met tamoxifen. Tamoxifen kan de omstandigheden waaronder gyno ontstaat namelijk helemaal niet induceren.

Hier heb je inderdaad een heel goed punt. Ik dacht dat de TS zei dat hij gyno gevoelig was, maar hij is bang voor gyno. My bad.
 
Back
Naar boven