Fitness Seller

1x pw te weinig eiwitten

Bezoekers in dit topic

Jetze5

Novice
Lid geworden
2 feb 2016
Berichten
29
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
81kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

6 dagen per week houd ik me aan een streng voedingschema, helemaal uitgebalanceerd. Op zondagen eet ik wat ik wil, in mate. Ik kom hierdoor niet goed aan mijn eiwitten.. Is dit erg? Of kan het bijna geen kwaad?

Groeten
 
Als je zondagochtend een dubbele shake pakt beperk je de 'nachtschade' en als je voor de rest van de dag veel vlees eet moet het geen probleem zijn denk ik. Ik ben maar een beginner dus ben ook benieuwd wat anderen zullen zeggen.
 
Volgens mij maakt het niet heel veel uit. Het is immers niet zo dat je ineens al je opgebouwde massa kwijtraakt ofzo. Feit blijft wel dat het niet optimaal is voor je spiergroei, maar het is geen ramp. Als je toch twijfelt, kun je toch gewoon een shake extra nemen? Zo beperk je de "schade" enigzins.

Tot ongeveer een jaar geleden zoop ik mij elke zaterdag op een hoopje en was ik zondag niks meer waard. Ik dronk dus veel te veel alcohol, en die zondag kreeg je veel te weinig binnen. Wel zag ik iedere week vooruitgang. Toont een beetje aan dat het geen ramp is. Wel moet ik zeggen ik dat nu veel minder doe, en iets meer op voeding en eiwitten let, waardoor er meer vooruitgang te zien is. Het is dus de afweging die je moet maken. "optimaal maar iets meer restricties", of "net niet optimaal en 1 dag in de week geen restricties".

Succes!
 
In hoe verre haal je het niet?

Als je 25 ofzo gram te kort komt zou ik er niet wakker van liggen, en zal het geen merkbaar verschil maken.

Als je meer dan 50 gram te kort komt op die dagen zou ik er even een extra shake of bak kwark in gooien die dag.
 
Ik heb zo'n 170 gram nodig. denk dat ik rond de 80-100 kom op zulke dagen... een shake zal denk ik dan toevoeging geven
 
Back
Naar boven