MuscleMeat

2,2 kg aangekomen in 2 weken normaal??

Bezoekers in dit topic

Lars95

Cool Novice
Lid geworden
3 feb 2015
Berichten
209
Waardering
55
Lengte
1m78
Massa
72kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Heb me zojuist weer gewogen en ben 2,2 kg aangekomen in 2 weken.
Dit lijkt me erg veel.
Die 2,2 kg bestaat uit 1 kg vet en 1,2 kg spier.
Misschien eet ik wat te veel of ben ik niet actief genoeg?

Ik ben een student en ga 3 dagen naar school en 2 dagen stage op een kantoor.

Sport op het moment 7 keer in de week (5x in de sportschool, 1x met school en 1x thuis)

Mijn vetpercentage is in 5 weken al 2,5 % gestegen, zit nu alweer op 12,6 % met een gewicht van 70,2 kg..
Had niet verwacht dat mijn vetpercentage zo snel omhoog zou gaan!

Misschien mijn kcal iets verlagen of wat cardio toevoegen?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen!
 

Bijlagen

  • bulk.xlsx
    12,8 KB · Weergaven: 126
Kijk de komende 2 weken nog even aan wat je per week aankomt.
De eerste paar kg's (en dat kan zo'n 2 kg zijn) is vaak vocht en meer darminhoud vaak. Hoe weet je dat die 2,2 kg bestaat uit 1 kg vet en 1,2 kg spier? Lijkt me erg stuk namelijk (of gewoon onmogelijk, laten we het daarbij houden).
 
Haha je komt echt geen 1,2kg spier aan in 2weken hoor
 
Inderdaad wat Hell zegt...
Waar koop je die xray vision, wil ik ook wel, of heb je een glazen bol die je alles vertelt?
 
Kijk de komende 2 weken nog even aan wat je per week aankomt.
De eerste paar kg's (en dat kan zo'n 2 kg zijn) is vaak vocht en meer darminhoud vaak. Hoe weet je dat die 2,2 kg bestaat uit 1 kg vet en 1,2 kg spier? Lijkt me erg stuk namelijk (of gewoon onmogelijk, laten we het daarbij houden).

Zal ik doen, misschien dat ik mijn vetten wat naar beneden haal.
Dat leek mij ook al onmogelijk. Heb het via zon soort weegschaal gemeten in de sportschool.
Weet dat het niet precies komt met zon weegschaal.
Heb zelf ook een huidplooimeter aangeschaft en een 4 punts meting gedaan en daar kwam uit dat ik een vet % heb van 11%.