MuscleMeat

2.5g trimethylglycine daily (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HUARGH

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 jul 2011
Berichten
2.075
Waardering
750
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
11%
Dit subforum is dood dus fuck it. Begin volgende week krijg ik mijn tmg-poeder binnen van bulkpowders en zal dit dagelijks innemen met post-workout shake. Mijn suppgebruik is: eiwitshake bij het ontbijt, bestaande uit 2 scoops (~36g) xxl whey isolaat neutraal, 3-5g leucinepoeder, een beetje kokosolie en 2 rijpe bananen, 2.5g beta-alanine (5g trainingsdagen), 250mg caffeine (alleen trainingsdagen) en 5g 2:1 citrulline-malaat (alleen trainingsdagen). Ik train 3-4x per week. Ik pak hierbij ook 5000IU D3 en 200mcg vit K2 als MK-7, allebei van Swanson Health en 1 Orange TRIad tablet (label [Link niet meer beschikbaar], alles dus door 6 delen want 1 tablet, als iemand een betere multi kent hoor ik dat graag want ik ben het niet helemaal eens met de ingrediëntenlijst*). Hierna ga ik trainen. Na de training neem ik weer 2 scoops isolaat, 5g creatine monohydraat, 3-5g leucinepoeder en 2 scoops (~40g) xxl dextrojuice neutraal, dit product bevat 2:1 dextrose/malto evenals 2g taurine per 40g. Bij avondeten pak ik omega 3 caps en in de avond vlak voor het slapen pak ik melatonine (3mg, als iemand 1mg of 2mg weet te verkrijgen voor een aantrekkelijke prijs PM please want alles online is 3mg) en ZMA van XXL in de gebruikelijke ZMA-dosering. Omdat ik weet dat er reacties gaan komen: ben geen supp-minimalist zoals je ziet maar niet echt controversiële producten, geen een van deze producten heeft ook flavoring en al in al is het vrij goedkoop omdat ik alles los in bulk inkoop, ben eigenlijk het merendeel van mijn suppbudget kwijt aan de isolaat.

Dit alles doe ik al een lange tijd buiten een break van ZMA en D3 hier en daar dus hopelijk zien we wat verschil.

* koper is onnodig, calcium te laag gedoseerd en onnodig, random complexes in proprietary blends die ik niet nodig heb, vit D heb ik al, selenium krijg ik al genoeg binnen via vis en kip, ..., ...,

Omdat tmg effect kan hebben op cholesterol e.d. heb ik mezelf ook geprikt op een paar dingen, heb homocysteine weggelaten omdat dit al zeer goed gedocumenteerd is in de literatuur.

Krea: 81
T4 (vrij): 16
TSH: 3.4
Chol (totaal): 3.8
LDL: 2
HDL: 1.5 (ratio 2.5)
Triglyc: 0.6
Vit D (niet relevant hier maar why not): 108

Nierfunctie is 115.

Ik vraag me af of het 'werkt' aangezien ik ook creatine gebruik en dat wellicht al voldoende is als je de osmolytentheorie aanneemt, daarbij eet ik regelmatig eieren (10-20 per week) dus ik zal meer choline binnenkrijgen dan de gemiddelde persoon.

Ik verwacht een positief effect in de gym of vlak na de training. Ik heb 500g besteld (16 euro) dus kan hier ±200 dagen mee vooruit. Ik zal alleen in dit topic iets posten als ik het relevant vind.
 
En wat zou het moeten doen? Heb geen zin om te googlen :D
 
3 gram melatonine? verder wens ik je succes ben sinds kort ook begonnen met betaine
 
3 gram melatonine? verder wens ik je succes ben sinds kort ook begonnen met betaine

:roflol: my bad, zal het editen naar mg

En wat zou het moeten doen? Heb geen zin om te googlen :D

de tl;dr is dat het een soort van mini-creatine effect kan hebben maar het is niet duidelijk of creatine sterk genoeg is om tmg overbodig te maken, verder heeft het nog wat random health benefits
 
:roflol: my bad, zal het editen naar mg



de tl;dr is dat het een soort van mini-creatine effect kan hebben maar het is niet duidelijk of creatine sterk genoeg is om tmg overbodig te maken, verder heeft het nog wat random health benefits

Keep me posted :)
 
KifVdlO.png


Het is binnen, vanaf morgen beginnen.
 
:roflol: my bad, zal het editen naar mg



de tl;dr is dat het een soort van mini-creatine effect kan hebben maar het is niet duidelijk of creatine sterk genoeg is om tmg overbodig te maken, verder heeft het nog wat random health benefits
Je doelt op de vermeende verhoging van de creatinesynthese? Dat doet het naar alle waarschijnlijkheid niet: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21744011

Wat overeind blijft is mogelijk een verbetering van de glycolyse, de rol ervan als eiwitstabilisator en stimulering van het IGF-I-reactiepad.

Bijgevoegd een concept van het TMG-hoofdstuk uit m'n nieuwe boek.
 

Bijlagen

  • TMG-draft.pdf
    161,4 KB · Weergaven: 428
Bruikbare informatie Galen :)
 
ben ergens wel benieuwd!
 
Bruikbare informatie Galen :)
Het loont trouwens misschien om het met een maaltijd in te nemen die leidt tot veel insuline-afgifte (voor ongeveer dezelfde reden als bij creatinesuppletie het geval is). Zelf neem ik 1.5 gr bij m'n ontbijt en 1 gr na het trainen.
 
Het loont trouwens misschien om het met een maaltijd in te nemen die leidt tot veel insuline-afgifte (voor ongeveer dezelfde reden als bij creatinesuppletie het geval is). Zelf neem ik 1.5 gr bij m'n ontbijt en 1 gr na het trainen.

Wellicht opdelen dan in pre-workout en post-workout? Bij pre heb ik 2 bananen, bij post dextrojuice.
 
Wellicht opdelen dan in pre-workout en post-workout? Bij pre heb ik 2 bananen, bij post dextrojuice.
Tijdens de training daalt je insuline (te) sterk voor dit doel. Er is een bepaalde drempelwaarde nodig die redelijk hoog ligt die je daardoor zelfs met flink wat suiker wegwerken voor je training niet gaat redden denk ik. Als die drempelwaarde van de insulineconcentratie vergelijkbaar is met wat er voor creatine nodig is (minstens 56 mU/l, maar waarschijnlijk meer richting de 100), dan moet je denken aan iets als 95 gr dextrose of 57 gr dextrose met een wei-shake (wei-eiwit is behoorlijk insulinogeen, zeker in combinatie met suiker). Die hoeveelheden zijn dus nodig om die drempelwaarde te bereiken zonder te trainen na inname van die berg suiker (en evt. wei).
 
Tijdens de training daalt je insuline (te) sterk voor dit doel. Er is een bepaalde drempelwaarde nodig die redelijk hoog ligt die je daardoor zelfs met flink wat suiker wegwerken voor je training niet gaat redden denk ik. Als die drempelwaarde van de insulineconcentratie vergelijkbaar is met wat er voor creatine nodig is (minstens 56 mU/l, maar waarschijnlijk meer richting de 100), dan moet je denken aan iets als 95 gr dextrose of 57 gr dextrose met een wei-shake (wei-eiwit is behoorlijk insulinogeen, zeker in combinatie met suiker). Die hoeveelheden zijn dus nodig om die drempelwaarde te bereiken zonder te trainen na inname van die berg suiker (en evt. wei).

Dan kan ik dus beter alles in mijn post-workout pakken met een extra scoop dextrojuice? Moet ook nog normaal eten dus veel meer zal het toch niet worden.
 
Dan kan ik dus beter alles in mijn post-workout pakken met een extra scoop dextrojuice? Moet ook nog normaal eten dus veel meer zal het toch niet worden.
Jep, daar komt het op neer. Zelf heb ik bij m'n ontbijt (en vaak na het trainen) een berg wei met rozijnenbrood en 250 ml energiedrink wat waarschijnlijk genoeg is om insuline flink te laten pieken.
 
Jep, daar komt het op neer. Zelf heb ik bij m'n ontbijt (en vaak na het trainen) een berg wei met rozijnenbrood en 250 ml energiedrink wat waarschijnlijk genoeg is om insuline flink te laten pieken.

Ok, ik heb de OP geupdatet om dit te reflecteren.
 
Je doelt op de vermeende verhoging van de creatinesynthese? Dat doet het naar alle waarschijnlijkheid niet: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21744011

Wat overeind blijft is mogelijk een verbetering van de glycolyse, de rol ervan als eiwitstabilisator en stimulering van het IGF-I-reactiepad.

Bijgevoegd een concept van het TMG-hoofdstuk uit m'n nieuwe boek.

het blijft dus een hypothese?
 
Sinds ik dit pak kan ik 5 minuten langer in de sauna (eerst 10 nu 15, dus best een groot verschil). Verder merk ik niet bijzonder veel. We gaan het aankijken.
 
Sinds ik dit pak kan ik 5 minuten langer in de sauna (eerst 10 nu 15, dus best een groot verschil). Verder merk ik niet bijzonder veel. We gaan het aankijken.
Iedere PR is er een!

Als ik me de klinische studie (van Cholewa et al.) goed herinner werd er alleen af en toe iets significants gemeten qua kracht gedurende bepaalde microcycli, dus het zal alleszins vrij subtiel zijn (en waarschijnlijk sterk afhangen van de context van je trainingsschema en -status). VVM wel einde van de rit een mooi verschil.
 
Maar dat zal toch moeilijk te vergelijken zijn want ik weet niet hoeveel VVM toename ik gekregen zou hebben zonder tmg, maar voor die 16 euro voor 200ish dagen is het het proberen waard.
 
Back
Naar boven